Sledujte nás na YouTube

Co vidí oči automobilů Tesla? Přiblíží vám to nové video

Nové video, které si pro nás Tesla připravila, je jednoduše fascinující. Má za cíl ukázat veškeré funkce a situace, které musí automobil a jednotlivé senzory během jízdy vyhodnotit.

Demo poukazuje na to, že nic není tak jednoduché, jak se zdánlivě může zdát. Kamery a senzory, které se na automobilech Tesla nacházejí, musí odhalit mnoho různých objektů, a to ve všech časových okamžicích. Samozřejmostí jsou dopravní značky, světelné příkazy, pohyb chodců a samozřejmě také projíždějící auta.

tesla-self-driving-demo-cameras

Video také dokazuje to, že autopilot není zatím vychytán do bezchybné podoby, všimnout si toho můžete zejména v čase 1:30, kdy auto zbytečně zpomalilo s ohledem na běžce opodál. Nikdo také netuší, jak se bude funkce autopilota chovat v extrémních podmínkách, jakými mohou být vánice nebo bouře.

Lukáš Čambala

Student ekonomické fakulty žijící převážně v Brně. Milovník filmů, kvalitních soundtracků, ICT a značky Apple.

10 komentářů

  1. b-i-k-e-r (neregistrovaný)

    Tech veci je tam vic…zastavuje bezduvocne 50m pred krizovatkou, jede celou dobu maximalne 40kou (i kdyz rovinka tam vlastne poradna nebyla a kdovi, jestli tam neni omezena rychlost na 25, je to az podezrele, ze jede vzdy presne 25) a porad brzdi, predjede ji i cyklista, ceka na stopce, aby se nasledne napojila na hlavni a po 20ti metrech zastavi, coz by mohlo udelat peknou nehodu…jeste to budou kluci muset nechat hodne ucit…ale pri tom mnozstvi aut, co maji by to mohla byt vazne otazka par let, nez se to dostane do nejake funkcni podoby…
    Horsi to bude s tou situaci s tem a bezkynema…normalni clovek by tu situaci vyhodnotil jako potencialne nebezpecnou, sundal nohu z plynu a lehce si nadjel do leveho pruhu (protoze v protismeru zrovna nic nejede)…ale stroj vzdycky uvidi plnou caru a nejake nadjeti pro nej nepripada v uvahu…
    Musi to byt kazdopadne slozite naprogramovat mu krizove chovani. Co by se stalo, kdyby ta bezkyne skocila do silnice? Bude jen tupe brzdit, nebo ma dovoleno i prejet pres plnou caru? Jaka je mira rizika, aby to mohl udelat?

    • 25 mph není to samé, jako 25 kmh, na to pozor. :)

      • b-i-k-e-r (neregistrovaný)

        Vzdyt pisu, ze jede 40kou…v te rychlosti jsem si to automaticky prevedl a neuvadel jednotky, takze jede 40kmh, na tachometru ukazuje 25mph…
        no, je jasne, proc to zrychlili a pustili tam rockovou muziku, jinak by to bylo pekelne nudne…=)))

  2. Ja si myslím, že je to úplne v pohode. To hlavné majú zvládnuté, auto ide po ceste a nie po „járku“ čo je vedľa cesty. Sám Musk povedal, že je pred nimi ešte kus práce a hlavne ladenia celého systému. Zároveň nepredpokladal skorší nástup tejto technológie do aut skôr ako koncom roka 2017. Sprístupnením týchto funkcií sa im samozrejme rozšíri zoznam testerov a dostanú nové dáta, čiže znova bude čo zlepšovať. Celkovo mám zo toho dobrý pocit. Na začiatok to určite nieje zlé. Čo sa týka rýchlosti ja vidím tabule 25mph, občas sa tam mihne aj 35mph a vtedy auto na tých 35 zrýchli. Vyššie rýchlosti na dialniciach myslím majú celkom dobre zmáknuté aktuálnou verziou autopilota, takže je úplne jasné načo sa momentálne zameriavajú.

    • b-i-k-e-r (neregistrovaný)

      Jo, ted kdyz jsem si to pustil podruhe, tak taky vidim ty Speed Limity 25…tak je to jasne…
      Zeby to ty auta stihli naucit za rok a pustit do realneho provozu? To by byli opravdu dobri, kdyz auta s touhle technologii vyrabeji teprve tak mesic…na tohle budou potrebovat opravdu spoustu dat…nektere ty krizovatky jsou divne i pro me…treba v case 00:40 prijizdi na STOPku, zprava jsou auta a cyklista a Tesla si tam klidne vjedou a pokracuji dal, zajimave…ale jak rikas, to hlavni uz maji zvladnute, jede to po silnici a neboura to…=)

      • Pravidlá cestnej premávky v USA sú trošku iné ako v EU tak preto to podivné správanie. Samozrejme, že autá s potrebným HW začali predávať len cca 1-2 dozadu ale oni ten HW mali už skôr a na ňom to ladili. Určite s tým nezačali mesiac dozadu. Reálne to začali montovať do áut až vtedy, keď zistili čo vlastne všetko budú k autonómnej jazde potrebovať. Určite začali s nejakým počtom kamier/senzorov/radarov a postupne ich pridávali/uberali tak aby dosiahli to čo potrebujú.

  3. Martin V (neregistrovaný)

    No v tom čase 1:30 auto zpomalilo, protože se nemohlo chytnout pravé čáry krajnice / samotné krajnice. Není tam namalovaná čára a počítač hledá kontrast mezi cestou a chodníkem vedle, což mu ale splývá. Všimněte si, že ta fialová čára pro krajnici uskakuje sem a tam anebo úplně mizí, a v tom okamžiku jsou ty běžkyně v jeho pruhu a auto správně brzdí.
    Takže doladit některé rozhodování (třeba po odbočení zpomalí, protože při zatáčení vidí proti sobě auta, která jsou ale bezpečně v protijedoucím pruhu, atd.), vyhodnocování třeba té krajnice, a může to vážně jezdit samo.

    • Martin V (neregistrovaný)

      A dodám: všimněte si, že když si to není jisté, tak pro bezpečnost raději zpomalí, viz. Asimovovy zákony robotiky :-)

      • Petr (neregistrovaný)

        … na rozdíl od většiny (českých) řidičů, kde se na jistotu rozhodně nehraje. Pro většinu není např. problém jet ve 130 km/h dva metry za jiným autem. Nemohu se dočkat aut, která řídí neagresivní automatika …

  4. Jakub (neregistrovaný)

    U nás nepoužitelné, určitě by neumělo manévrovat na našich rozbitých cestách :D

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *