Sledujte nás na YouTube

Twitter se službou Vine prohrává souboj s klipy na Instagramu

Služba Vine pro nahrávání a sdílení krátkých videí zaznamenala po svém spuštění raketový růst a v brzké době atakovala ty nejvyšší příčky v žebříčku stahování na Google Play. Pomohla tomu i masivní podpora ze strany Twitteru, který za populární novinkou stojí.

Velký úspěch Vine ale trval jen několik týdnů, konkrétně do  20. června, kdy podobnou službu představil i konkurenční Instagram. Za ním sice také stojí velký hráč, v tomto případě Facebook, ten ale kromě samotného představení novinky své dvě populární značky vzájemně nemíchá a nechává je žít odděleným životem.

Obrázek výše ukazuje graf znázorňující počet odkazů na Instagram a Vine, které byly v daném časovém období zveřejněny prostřednictvím Twitteru. Na něm je zřetelně vidět, že Vine i přes výhodu domácího prostředí svému protivníkovi zatím jasně podléhá.

Zároveň ale stojí za povšimnutí fakt, že ačkoliv podíl jedné služby prudce klesl, růst té druhé celkovou hladinu zdaleka nevyrovnává. Má to snad znamenat, že po úvodním nadšení celkový zájem uživatelů opadl? Úspěch, který Instagram zaznamenal v minulosti s pořizování fotografií, se tak u videí zřejmě nebude opakovat.

Miroslav Havlíček

2 komentáře

  1. GraVeGun (neregistrovaný)

    Pokud vidím dobře, tak sledované období je nějaká polovina měsíce. Tak krátké období nemá absolutně žádnou vypovídací hodnotu.

  2. milennium (neregistrovaný)

    Bodejď by ne. Vine je takový paskvil, že už dlouho jsem nic horšího neviděl.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *