Sledujte nás na YouTube

Tesle roste další konkurence; čínské LeEco se pouští i do výroby elektromobilů

Čínská společnost LeEco není v našich končinách příliš známá. Na domácím trhu se jí však poměrně daří se sortimentem, který zahrnuje chytré telefony, televize, ale i producentskou činnost. LeEco také investuje do společnosti Faraday Future, která chystá své vlastní elektromobily. Právě v tomto odvětví se Číňané chystají angažovat mnohem více.

lesee (Medium)Elektromobil LeSee. Inspirovalo se LeEco Modelem S od Tesly?

Již v dubnu byl představen autonomní elektromobil LeSee, který by měl konkurovat Tesle, a nyní společnost oznámila, že se chystá investovat 1,8 miliardy dolarů (43 miliard Kč) do vlastní továrny u města Chu-čou. Ta bude otevřena všem strategickým partnerům, včetně Faraday Future. Ročně by zde mělo být vyrobeno na 400 000 elektromobilů.

faraday_future (Medium)Chystaný závodní elektromobil od Faraday Future

Výstavba továrny má být pouze první částí celého projektu, který by do budoucna měl zahrnovat kanceláře a veškeré zázemí, které bude k výrobě automobilů potřeba. Tesle tedy přibývá další konkurence, což je pro spotřebitele bezesporu příznivá zpráva. Nespornou výhodou amerického výrobce však je fakt, že na silnicích má již 3 modely, které sjely z výrobních linek, a brzy přibude i čtvrtý.

David Preiss

Student vysoké školy žijící v Praze. Rád zkouší nové věci a neustále šilhá po novém telefonu, i když ho nepotřebuje. Fanoušek Elona Muska a jeho projektů, především pak vozů Tesla. Rád běhá, plave a odpočívá na gauči.

2 komentáře

  1. Tak na papíře jako nákres to vypadá sexy, ale víme jak to dopadá, když se nákres změní v realitu. Takže bych v tento model moc nedoufal, ale něco velice velice podobného.

    Jinak za mě super, ale benzín je benzín. Takže jedině Ford Crown Victoria Interceptor.

  2. Ondřej Gardavský

    Tak ony se už elektromobily v Číně běžně vyrábějí a lidi si je tu začínají pořizovat – poslední dobou je vídám čím dál častěji, v Pekingu člověk může získat dotaci v výši skoro poloviny pořizovací ceny (u těch levnějších), takže to v tom bude hrát roli. Dále je člověk zvýhodněn v losování o SPZ, protože ta loterie probíhá v samostatné kategorii a je tak větší šance na úspěch. V Pekingu je třeba nejdřív mít SPZ a až pak si může koupit auto a jezdit s ním – a SPZ se získá tak, že se člověk splňující všechny předpoklady zapíše do pořadníku a pak je jednou za čas losování, přičemž u běžných vozů se spalovacím motorem se nezřídka čeká i 5 let, pokud člověk nemá štěstí. Infrastruktura tu pro to pomalu roste a jako auto do města se elektromobil provozovat dá (spousta lidí nic víc nepotřebuje). Proto se na to čínští výrobci vrhli. Do Tesly to má ovšem zatím daleko, většina se zaměřuje na levnější segment – uvidíme, kam to dotáhnou tihle, nicméně vyšší třída a luxusní segment zde u běžných aut zatím patří zahraničním výrobcům a u elektromobilů tomu nejspíš nebude jinak…

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *