Sledujte nás na YouTube

Tesla končí s nabíjením zdarma, noví majitelé si jej budou muset platit

Teslu je možné nabíjet v podstatě z jakékoliv zásuvky, pokud ale majitelé Modelu S a X zavítají k síti Superchargerů, které poskytují pro nabíjení optimální podmínky a napětí, nemusí si lámat hlavu s účtem za elektřinu. U majitelů, kteří si Teslu koupí příští rok však tato starost přibude, neboť za využívání vybudované nabíjecí sítě budou platit malý poplatek. Zájemci, kteří si Teslu objednají do 31.12. tohoto roku však budou mít nabíjení zdarma.

Hokus Pokus Startus: Majitelé Tesla Model S jej budou moci nastartovat iPhonem

Od 1. ledna příštího roku už si noví majitelé budou muset za tuto možnost zaplatit. Oficiální částka prozatím nebyla zmíněna, prý by to ale mělo být méně, než kolik stojí natankování nádrže u porovnatelného auta, jež jezdí na fosilní paliva. Ročně pak budou noví majitelé dostávat zdarma 400 kWh, které vystačí na zhruba 1600 kilometrů. Veškeré příjmy z nabíjení bude Tesla investovat do výstavby nových stanic.

David Preiss

Student vysoké školy žijící v Praze. Rád zkouší nové věci a neustále šilhá po novém telefonu, i když ho nepotřebuje. Fanoušek Elona Muska a jeho projektů, především pak vozů Tesla. Rád běhá, plave a odpočívá na gauči.

6 komentářů

  1. Jeden tokamak to vyřeší.

    • Joshua (neregistrovaný)

      Jo ale funkcni :D takze zase nic…

    • lerion (neregistrovaný)

      Tokamak to nevyresi. I za predpokladu, ze dokazeme mit neomezeny zdroj energie, stale je treba mit pro nej odpovidajicic prenosovou soustavu.
      Aby teoreticky mohli vsichni jzedit elektromobily, je treba minimalne zpetinasobit kapacitu cele prenosove site.

      • Lerione, nevím odkud sis vycucal ty čísla, ale přenosovou soustavu by bylo nutné posílit max. tak v US, kde je její stav fakt tristní. Kupříkladu u nás je značně předimenzovaná a vezmeme-li v úvahu fakt, že se počítá s tím, že by měla většina lidí dobíjet v noci kdy je vytížení minimální, tak bych to neviděl tak katastroficky…

      • Ještě bych zohlednil pokroky v supravodivých materiálech za běžný podmínek (ne při absolutní nule). Ono se to nějak na konec třeba i sejde…:)

  2. Tohle se dalo čekat, SCh měl sloužit jako prostředek pro dlouhé cestování, ale lidi tam jezdí jak pro housky do krámu. S Modelem 3 za rohem by měli účet za elektřinu fakt velkej O_o

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *