Sledujte nás na YouTube

Jak vypadá budoucnost jízdy do práce? Tesla se téměř o vše postará za vás

Automobilka Tesla, jež je známá hlavně svým elektrickým rodinným sedanem, Modelem S, se prozatím reklamou ve velkých sdělovacích prostředcích příliš nezabývá. Jednak je o vozy velký zájem i bez ní, a zároveň jsou výrobní kapacity naplněny na měsíce dopředu, přičemž gigatovárna v Nevadě, která je umožní razantně navýšit, je teprve ve výstavbě.

tesla_model_s

Místo tradičních reklam však Tesla uvolňuje malebné spoty, které se často vejdou do dvou minut a zachycují různé novinky, a třeba i milníky; například jednu miliardu najetých elektrických mil, které ušetřily životnímu prostředí téměř 600 000 tun oxidu uhličitého.

Autopilot z budoucnosti?

Jedno z nejnovějších videí, které se objevilo na stránkách společnosti, vyzývá k radikální změně dojíždění do práce. Vzhledem k technologiím, jež jsou v elektromobilu, můžete s funkcí Summon (přivolat) jednoduše poručit, aby samo vyjelo z garáže a počkalo na vás před domem. Po cestě si můžete zapnout autopilota, který sleduje jízdní pruhy včetně aut okolo vás, a podle toho přizpůsobuje jízdu. A když přijedete do práce, necháte auto samo zaparkovat, klidně i podélně.

Tesla

Zdá se, že i v řidičském odvětví budou v brzké době lidé svým způsobem nahrazeni počítačem a nebudou se muset starat téměř o nic. Pokud jste však rádi pány volantu a řízení si užíváte, nemusí se vám směr, kterým se Elon Musk vydává, plně zamlouvat.

David Preiss

Student vysoké školy žijící v Praze. Rád zkouší nové věci a neustále šilhá po novém telefonu, i když ho nepotřebuje. Fanoušek Elona Muska a jeho projektů, především pak vozů Tesla. Rád běhá, plave a odpočívá na gauči.

15 komentářů

  1. Kolik lidí jezdí do práce s autem za 4 miliony ? :-)
    Myslím že většina lidí v čr má strop na nové auto kolem 500 000,-Kč

    • Xzeit (neregistrovaný)

      No já myslím, že i těch 500000 jako strop je pro většinu docela dost.

    • TvrdakTom (neregistrovaný)

      Vsechny produkty vyrabene v malem mnozstvi jsou drahe. Az tyto vozy budou vyrabet v Evrope po milionu kusech rocne. Cena bude konkurencni spalovacim motorum.

    • Mr. Arakin (neregistrovaný)

      TvrdakTom: to se nastesti nikdy nestane. Koncept auta s bateriemi nabijenymi z el. site je slepou vetvi, ktera nikdy nenahradi konvencni automobily. Musk prodava mrtvou technologii hlupakum, kteri mu za ni ochotne plati nehorazne penize.

    • xzeit (neregistrovaný)

      Mr. Arakin (neregistrovaný)
      no to jsou ale KECY!!! hlavně tvrzení, že NIKDY nenahradí, asi myslíš spalovací motory…samozřejmě jsou tady ještě nějaké ,,dětské,, nemoci, ale ty se nejspíš brzy vyřeší….za další, kdoví jak je to s ropnými společnostmi, jestli to opravdu nebrzdí (různé konspirace)….

    • xzeit (neregistrovaný)

      Karle, to jsou odvážná tvrzení….já jen narážel na to, že NIKDY nenahradí dnešní spalovací motory…opravdu ubohé. taková jistota. A s tím dojezdem, no to jsi pobavil….mmch i akumulátory se neustále vyvíjejí, pochybuji, že kapacita a jiné vlastnosti bude za 50 let stejná jako dnes….nebo za 20 let…

  2. blok (neregistrovaný)

    V budoucnu se ještě jezdí do práce? A autem??

    • karel (neregistrovaný)

      xzeite, dojezd elektromobilu je 100 let +/- stejny, kapacita baterii skroo vubec neroste, v mrazu jde kapacita do sracek, z nam zatim znamych fyz. zakonu nejde vyrobit baterie o moc lepsi, vetsi hustota energie se neda dosahnout…mozna az v CERNu objevi tu dalsi fyziku, tak snad…ale to doufam, ze povede k tomu, ze auta prestanou byt potreba, protoze tu bude napr. teleport a po TESLE nestekne ani pes…

    • Petr (neregistrovaný)

      Karle. tvůj názor na baterie je dosti omezený. Ve vědeckých laboratořích se momentálně ohledně baterií a úschovy energie, dějí neskutečné věci. Stačili mi dvě minuty hledání na stránkách Českého Rozhlasu Plus (Leonardo) a našel jsem 6 článků o budoucích bateriích a technologiích, jež se už v laboratořích testují. Jen nadpisy: „Ultrarychlé baterie, které vydrží 20 let“; „Tenká baterie, vyrobená na základě miliard nanopórů“; „Výkonná baterie z cukru“; „Písek dělá divy v oblasti lithiových baterií“; „Bakterie pro tvorbu bio-baterií“; „Mikrobaterie integrovaná na čipu otevírá cestu miniaturizaci“…. Všechny články jsou přebrány z prestižních vědeckých časopisů. Fyzikální zákony tvého světa jsou podle toho všeho zhroucené. Otevři oči!

    • lerion (neregistrovaný)

      Petre, takove nadpisy o superbateriich uz jsem cetl na zacatku v 90. let v Abicku… Baterie docela pokrocily, ale pro automobily se stale absolutne nehodi. Pokud ma neco sanci na uspech jsou to auta na vodik.

    • Petr (neregistrovaný)

      Netvrdím, že v momentální fázi jsou v automobilech použitelné. Jen si nemyslím, že elektromobily jsou do budoucna slepá větev. Vodík? To by šlo, ale při přeměně elektrické energie na vodík jsou docela velké ztráty! Nevím jak moc by to bylo ekologické.

  3. Moc se mi líbí, že člověk nemusí ani číst noviny a tady se všechno doví od nejpovolanějších. Jako například jaká je budoucnost obnovitelných zdrojů, proč se o to davy vědců vůbec snaží když je to jasná slepá kolej atd….za sebe doufám, že se pletete.

    • karel (neregistrovaný)

      ja za sebe muzu rict, ze kolikrat se v diskuzi dovim zajimave veci a prave na zaklade diskuze si pak treba vyhledam relevatnejsi informace o dane problematice….samozrejme musi to byt vecna diskuze

    • Petr (neregistrovaný)

      „na zaklade diskuze si pak treba vyhledam relevatnejsi informace“? Takže jestli jsou podle tvého názoru a aktuálních, dostupných informací současné baterie vrcholem lidského a globálního vědění, tak plastová pixla s elektrodou a elektrolytem je super-turbo-extra hi-end technologie, která touto naší rasou už překonána nebude. Leda že by mám někdo naservíroval mimozemskou technologii. :D

  4. lerion (neregistrovaný)

    Priklanim se k nazoru, ze soucasne elektromobily jsou slepou a neekologickou vetvi. Ano, elektromotor je pohon budoucnosti. Ztratovost a efektivita je daleko lepsi nez u spalovacich ci vznetovych motoru, ale prozatim mame obrovsky problem s uchovanim energie. Baterie udelaly za poslednich 20 let velky pokrok, ale stale je nedostatecny.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *