TOPlist

Surface Pro 2 je oficiální tablet NFL: Běží na něm jediná aplikace

Microsoft letos uzavřel s americkou NFL (Národní fotbalová liga) pětiletý kontrakt, na základě kterého všech 32 týmů ligy používá tablety Surface Pro 2 namísto tradičních kartonových desek. Proslýchá se, že tato propagace přišla Microsoft na 400 milionů dolarů. Redaktoři serveru TheVerge se byli na vlastní oči přesvědčit, jak NFL potenciál tabletů využívá.

  

NFL používá loňský model Surface Pro 2, jelikož spolupráce byla započata v době, kdy letošní model ještě nebyl na světě. Tablety jsou v televizních přenosech nepřehlédnutelné, jsou umístěny do křiklavě modrých obalů, jsou opatřeny ochranou proti vodě a výkyvům teplot, na zádech mají přezku pro snadnější úchop v jedné ruce, na níž je jasně viditelný nápis Surface. Výrazně modré jsou i plechové skříně, v nichž jsou tablety transportovány na lavičky týmů, v těchto skříních zároveň dochází k jejich nabíjení.

 

Operační systém Windows je zcela skryt, tablet po spuštění nabízí proprietární aplikaci určenou pro potřeby hráčů a trenérů amerického fotbalu. Každý stadion NFL je vybaven dvěma kamerami, které slouží trenérům k analýze herní situace. Dosud se stav na herní ploše z těchto kamer tiskl na papír, který posloužil pro nákresy a udílení pokynů, nyní je přenášen právě do aplikace na tabletech, pro analýzu slouží stylus Surface Pen. Ovládání displeje podle TheVerge funguje bez problémů i za prudkého deště. Každý hráč NFL je navíc v letošní sezóně vybaven RFID tagem, z něhož lze dostat výsledky jeho pohybů pro další analýzu na tabletech.

Z tabletů Surface by ale mohlo být možné vymáčknout ještě více, například není možné přehrávat si určité momenty zápasu na videu, stejně tak komunikace mezi lavičkou a skyboxy stále probíhá skrze vysílačky. Trenéři také nemohou na tabletu přistupovat k playbookům, což jsou souhrny osvědčených taktik a nacvičených akcí. Ty je nutné stále používat v papírové formě.

  

Někteří trenéři se dosud novému systému nedokázali přizpůsobit a raději používají starou osvědčenou verzi, která je pro případ výpadku sítě na stadionu (kterou rovněž spravuje Microsoft) stále k dispozici. I tak se jedná o jednu z prvních vlaštovek, která si dává za cíl propojit sport s digitálními technologiemi v reálném čase. Pro Microsoft je to v tuto chvíli velká a velmi drahá reklama. 

Autor článku Jakub Karásek
Jakub Karásek
Příznivec mobilních technologií, konvertibilních zařízení a bezdrátového nabíjení, fanoušek tvrdé hudby a milovník rychlé jízdy v motokárách, na kole a na lyžích. Odpůrce FUPu, pomalého internetu a přerostlých smartphonů.

Kapitoly článku