Mobilní divizi Sony se v posledním čtvrtletí nedařilo, zájem o smartphony Xperia opadl (více informací) a velké popularitě se zřejmě netěší ani stejnojmenné tablety. Na blogu jednoho z manažerů japonské pobočky Sony se dokonce objevila zpráva o obdržení marketingovým materiálů, které naznačují stažení tabletů Xperia z prodeje.
I když jsou tablety Xperia velmi dobře vybavené a oproti konkurenci nabízí jako bonus voděodolnost, selhává v jejich případě marketing a také vysoko posazená cena. Na domácím japonském trhu se tak lépe prodávají podobně drahé iPady, případně levnější modely od konkurenčních výrobců.
V roce 2013 tvořily prodeje tabletů Xperia pouze 5 % tržeb mobilní divize, tudíž by nás v rámci restrukturalizačních opatření jejich zrušení nepřekvapilo. Posledním představeným tabletem Sony je model Z4 Tablet, který byl představen loni na veletrhu MWC.