TOPlist

Sony klesl zisk o drtivých 74 procent, na smartphonech však překvapivě vydělává

Vydělat na výrobě smartphonů není v záplavě čínské konkurence jednoduché. Z tradičních značek se v poslední době daří pouze Samsungu a Applu, zatímco giganti jako LG, HTC či Microsoft na mobilech prodělávají kalhoty. O to překvapivější zpráva pochází z Japonska – mobilní divize společnosti Sony skončila v posledním čtvrtletí v plusu.

IFA-Sony

Sázka na prémiové modely se tak zřejmě japonskému výrobci vyplácí, ostatně s průměrnou cenou jednoho prodaného smartphonu se Sony nachází na druhém místě za Applem (více informací). Právě díky vyšším maržím vygenerovala mobilní divize Sony zisk 400 milionů jenů (94 milionů korun). Nejedná se sice o nijak závratné číslo, ale alespoň nemusela být výroba smartphonů dotována. Bohužel výhledy do budoucna už tak pozitivní nejsou – prodeje smartphonů byly v uplynulém čtvrtletí o třetinu nižší než ve stejném období v loňském roce a Sony navíc počítá s dalším poklesem.

Příští hvězdou Sony má být model Xperia XR (více informací)

Divize vyrábějící mobilní komponenty zaznamenala o 57,7 procent menší zisk, přičemž na vině je zejména zemětřesení, které zcela vyřadilo jednu z továren na výrobu obrazových snímačů. Další ranou pro japonského výrobce je silný kurz domácího jenu, který významně prodražuje vývoz. Společnost tak v prvním kvartále utržila o 11 procent méně než ve stejném období v loňském roce, zisk dokonce klesl o 74 procent na 21,2 miliard jenů.

Autor článku Jakub Karásek
Jakub Karásek
Příznivec mobilních technologií, konvertibilních zařízení a bezdrátového nabíjení, fanoušek tvrdé hudby a milovník rychlé jízdy v motokárách, na kole a na lyžích. Odpůrce FUPu, pomalého internetu a přerostlých smartphonů.

Kapitoly článku