Sledujte nás na YouTube

SmartEtiketa: Za vypnutý telefon 50% sleva v restauraci

Chytré telefony se staly za poslední léta nerozlučnými společníky mnoha z nás. Na jednu stranu usnadňují komunikaci a sbližují nás se vzdálenými přáteli, někdy nás ale dokážou izolovat i od těch nejbližších, se kterými se vídáme osobně. Jistě se už i vám stalo, že někdo z vašich známých během konverzace nonšalantně tasil z kapsy smartphone a začal datlovat do klávesnice nebo číst notifikace z Facebooku. Každý zná také alespoň jednoho vášnivého Instagrammera, který má zapotřebí posílat do éteru fotku každého jídla, které spořádá.

Majiteli restaurace Abu Ghosh, která se nalézá 10 kilometrů od Jeruzaléma, už s takovými „smartmaniaky“ došla trpělivost a přišel s originálním způsobem jak nadměrné používání chytrých telefonů alespoň v jeho restauraci omezit. Návštěvníkům, kteří si při vstupu do podniku vypnou své telefony a nechají je vypnuté po celou dobu pobytu, nabízí 50% slevu z celkové útraty. Svůj nápad komentoval takto:

„Technologie jsou fajn. Ale ve chvíli, kdy jíte, obzvláště pokud jste s rodinou či přáteli, to zvládnete půl hodiny vydržet a v klidu si to jídlo užít. Spousta lidí jen sedí a neužívá si ani jídla ani společnosti“

Majitel izraelské restaurace dodává, že situace byla poslední dobou tak špatná, že spousta lidí žádala znovu ohřát jejich jídlo, protože ho kvůli telefonům nestihli sníst dokud bylo teplé. A jaký máte na „SmartEtiketu“ názor vy? Dodržujete ji, nebo jste se v některých příkladech uvedených v článku zhlédli? Uvítali byste podobná opatření i v českých restauracích a kavárnách?

Ruslan Botsyurko

Lékař, fotograf, redaktor, DJ, webdesigner, nevyléčitelný perfekcionista a bezmezný nadšenec do všech možných technologií, který od malička běhá po světě se šroubovákem (no dobrá, nyní spíše se skalpelem :)) a snaží se přijít na to, jak věci kolem fungují.

14 komentářů

  1. Royce (neregistrovaný)

    Mě by teda byla hanba říct si o ohřátí jídla, které jsem kvůli fcb nestihl sníst..

    • S4crifice (neregistrovaný)

      Být to v Americe, napíšu: Only in America …

      Na druhou stranu víme, jak se naštvaný klient občas rozčílí a pokud nevydrží 2 minuty bez svého telefonu, tak tu hrozí např.: tady mi na požádání ani jídlo neohřejou .. (to, že to je jejich blbost, že jim vystydlo, nenapíšou) – a pak to vysvětlujte těm, co o restauraci pochybujou …

  2. Johny (neregistrovaný)

    Nesnášim, když sem s holkou někde a ona čekuje telefon.

  3. mimonaut (neregistrovaný)

    sympatický počin, jen nevím, jestli bych tam chodil sám :)

  4. Guntroman (neregistrovaný)

    My to máme s kamošema tak, že když jdeme na jídlo, tak se všechny telefony hodí na hromady doprostřed stolu a kdo na ten svůj sáhne, tak platí část útraty všem, pokud to udělá vícekrát, no tak je to vyřešeno ;)

  5. Lukas Kosik (neregistrovaný)

    Jestli bych vypnul telefon? Klidně! Mám 3G tablet. :D Jinak když jdu na oběd sám, skoro vždy mám na stole tablet. Když jdu s přáteli, často dohledáváme informace k tématu na tabletu, telefonu. Když jdu na rande, nechávám telefon v kaspe. Jen nechápu, co z toho má ta restaurace. Že by lobby provozovatelů pevných linek? :D

    • uni (neregistrovaný)

      Anulování obtěžování ostatních vyzváněním, žvaněním do telefonu….

    • mimonaut (neregistrovaný)

      Spousta lidí to nakonec ocení, protože si místo čumění do krabičky po letech zase popovídá s přáteli.. Pro některé (z nás) opravdu velký zážitek :-)

    • uni (neregistrovaný)

      Nebo zjistí, co vlastně jí, což se moc nedaří, když při tom člověk čumí do krabiček:-)

    • Lukas Kosik (neregistrovaný)

      Mimonaut: Tak my se taky s přáteli bavíme. Pokud je to k tématu, je to ku prospěchu věci. Posouvá to rozhovor na vyšší úroveň. Telefon na stole nemusí nutně být zabijákem konverzace. Stejně jako nůž v kuchyni nutně neznamená zabitá manželka na zemi. Všechno je to jen o lidech.

  6. .XX. (neregistrovaný)

    Měla by to být samozřejmost.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *