TOPlist

Šibenice: Windows Phone hra kritickým pohledem Marka Hajna

Dnes se podíváme na zoubek dalšímu zajímavému titulu od českého autora, ve kterém si budete hrát se slovy. Pojďme si představit Šibenici pro Windows Phone.

Úvodem chci říci, že nás překvapily vaše kladné ohlasy na tento seriál a jsme rádi, že do něj vývojáři hlásí další a další aplikace a hry. Jen tak dál ;) Děkujeme za vaši přízeň.

Poté, co jsem v sobotu zkritizoval hru MeduzA, říkal jsem si, že zkusím ještě nějakou jednoduchou hru, abych měl alespoň hrubé srovnání. Pro tyto účely jsem si vybral hru Šibenice od Štěpána Šandy. Testoval jsem verzi 2.1 a předchozí jsem neviděl, takže nemohou posoudit, jakým vývojem hra prošla. A ačkoli má svoje mouchy, udělala na mě vcelku dojem. Pojďme si k ní říci víc.

   

Člověk nemusí být zrovna Einstein, aby mu došlo, o co v této hře půjde. Hráli jsme ji snad všichni. A kdo ne, jako by nebyl. Vzpomínám, jak jsme ji na základce hráli při suplování na tabuli. Pro neznalce pro jistotu osvětlím, co je hlavním cílem hry. Váš protihráč, v tomto případě telefon, vymyslí slovo, které musíte uhádnout, a namaluje příslušný počet čárek, za které se doplňují písmena. A na vás je hádat. Trefíte-li správné písmeno, doplní ho telefon na příslušnou čárku, případně čárky, vyskytuje-li se písmeno ve slově vícekrát. Pokud zvolíte nesprávné písmeno, namaluje telefon část šibenice. Vaším cílem je uhádnout myšlené slovo dřív, než telefon namaluje za vámi zvolená nesprávná písmena celou šibenici i s panáčkem a vás tak oběsí. Cílem telefonu je vás oběsit. Jednoduché, zábavné, hratelné i ve více lidech.

   

Grafika hry je svým způsobem originální až zvláštní, nebál bych se ji označit za ponurou, pro někoho možná až depresivní. Noční obloha s nasvícenými mraky a srpkem měsíce. Font písma jak z nějakého hororu. Možnost volby ze dvou woodoo panenek, která zastupují vás na šibenici. Možná bych uvítal veselejší grafické ztvárnění, ale tenhle dojem je dost subjektivní, takže nechme to jak to je.

Vyberete panenku, zapnete/vypnete zvuk a vrhnete se do první úrovně. Na hře není opravdu nic složitého a její zpracování je vcelku povedené, ale…

– v abecedě chybí písmena s diakritikou, ale hádaná slova ji obsahují
– narazil jsem na slova, která neznám (což neznamená, že hra není kvalitní :-) )
– narazil jsem na slova, která měla špatně diakritiku

 

Aby hraní nebylo úplně jednoduché nebo jednotvárné, máte zde úrovně, mezi kterými se pohybujete na základě své úspěšnosti. Třikrát vyhrajete a jdete do další úrovně. Třikrát neuhádnete a spadnete o úroveň níž. Hra vám vaši pozici včetně postupu o úroveň výš či níž ukazuje v pravém horním rohu. Zároveň si pamatuje, kde jste skončili, takže když hru vypnete a následně se do ní vrátíte, pokračujete ve hraní na té pozici, na které jste skončili.

-

Hra na úrovně Šibenici ozvláštňuje, ale během hraní jsem nepozoroval, že by se obtížnost hádaných slov s vyššími úrovněmi jakkoli měnila. Ono to asi ani dost dobře nejde. Jak na nulté, tak pak i na vyšších úrovních se objevila slova jednoduchá, ale i taková, která mi dala zabrat. Je to hodně subjektivní.

Zhodnocení

Co říci ke hře závěrem. Je jednoduchá, hratelná, zabaví, procvičí mozkové závity a slovní zásobu, ukrátí čas a stojí 27 Kč. Není to ani moc a ani málo. Naštěstí máte možnost hru před nákupem vyzkoušet, takže víte, do čeho jdete. A můj osobní názor? Koupil bych si ji.

Autor článku Marek Hajn
Marek Hajn
Nadšenec a občas early adopter. Recenzent praktik a analytik teoretik. Současné „everything Apple“ nebylo vždy, nemusí být navždy a neznamená, že ostatním platformám jsou dveře zavřené. Naopak. Je potřeba si hrát a zkoušet novinky.

Kapitoly článku