Sledujte nás na YouTube

Sea Hero: I hraním hry můžete pomoci vědcům s urychlením výzkumu demence

Na první pohled vypadá jako každá jiná hra, pod pokličkou se ale nachází unikátní unikátní projekt umožňující vědcům získat globálně nejrozsáhlejší soubor dat, která jim následně pomohou při výzkumu a léčbě demence. Hra Sea Hero Quest, za kterou stojí Deutsche Telekom a kterou u nás propaguje T-Mobile, byla vytvořena ve spolupráci s Alzheimer’s Research, University College London, University of East Anglia a herními vývojáři Glitchers. K dispozici je samozřejmě zdarma pro platformy Android a iOS, potěší také kompletní lokalizace do češtiny.

Demence výrazně zhoršuje kvalitu života a podle odborných odhadů postihne do roku 2050 135 milionů lidí. Věříme, že moderní technologie mají potenciál měnit životy lidí k lepšímu a mohou zvrátit i tento nepříznivý trend,“ vysvětluje generální ředitel T-Mobile Milan Vašina, proč operátor tento projekt zaštiťuje.

Zapojte se i vy!

Hráč Sea Hero se stává mořeplavcem, který brázdí vody moří a oceánů a fotí jejich obyvatele. Při tom uplatní zejména svůj postřeh a smysl pro orientaci. Právě zhoršení schopnosti prostorové orientace je jedním z průvodních jevů Alzheimerovy choroby, která je nejčastější příčinou demence. Hraním hry lidé vědcům pomohou tomuto procesu lépe porozumět a rozlišit, kdy je zhoršení schopnosti orientace přirozeným důsledkem stárnutí a kdy už symptomem nemoci. Na základě toho pak bude možné vyvinout nové a mnohem přesnější diagnostické testy na demenci a pokročit v její léčbě.

SeaHero

 

Veškerá data zaznamenaná během hry jsou anonymizována a automaticky odesílána na zabezpečený server Deutsche Telekomu. Hráči nemusí zadávat žádné osobní údaje, pouze – pokud budou chtít zvýšit vědeckou hodnotu dat – mohou uvést informace o svém pohlaví, věku a zemi, v níž žijí. Shromážděná herní data budou následně poskytnuta výzkumnému ústavu University College London, kde je vědci podrobí analýze.

Sea Hero Quest
Autor: GLITCHERS
Cena: zdarma
Sea Hero Quest
Cena: zdarma

Úspora času v porovnání s klasickým výzkumem je obrovská. Bude-li Sea Hero hrát 1 752 lidí, každý aspoň dvě minuty, lékaři získají data odpovídající jednomu roku klasického výzkumu. Kdyby si Sea Hero po stejnou dobu zahrálo 100 tisíc hráčů, vědci získají tolik dat jako za 57 let klasického výzkumu.

Lokálním partnerem projektu Sea Hero v České republice je Alzheimer nadační fond zaměřený na podporu výzkumu Alzheimerovy choroby a dalších onemocnění mozku, která vedou k poruchám kognitivních funkcí a demenci. Další informace o tomto titulu najdete na této stránce.

Michal Javůrek

Nadšený fanoušek chytrých telefonů, počítačů a automobilů. Lyžař, běžec, plavec a náruživý biker, za každého počasí. Fanoušek metalu, který nepohrdne sklenkou dobrého vína u kvalitního filmu.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *