Sledujte nás na YouTube

Samsung nepolevuje a příští rok počítá s obrovskými výdaji za marketing

Proč Samsung dominuje trhu s chytrými telefony, přestože společnosti jako LG, HTC a Nokia vyrábějí podobně kvalitní zařízení? Jedním z klíčových důvodů je ohromný marketingový rozpočet, který vryje podobu telefonů Galaxy do hlav všech zákazníků, zatímco konkurenční zařízení lidem často nic neříkají. Podle agentury Reuters plánuje Samsung v příštím roce utratit za propagaci a podporu prodeje 14 miliard dolarů (zhruba 280 miliard korun).

 

Pokud je odhad Reuters správný, tak Samsung příští rok utratí výrazně více než v roce 2012, kdy marketingový rozpočet dosáhnul čtyř miliard dolarů. Jedná se o částku, které se nepřibližuje žádná z firem působících v odvětví. Podle dat agentury Reuters investuje Samsung do propagace 5,4 procenta z celkových ročních příjmů, například Apple investuje pouze 0,6 % příjmů a automobilový gigant General Motors 3,5 procenta.

David Podzimek

32 komentářů

  1. fero (neregistrovaný)

    To je brutální

  2. Peete (neregistrovaný)

    Paráda, když na to má ;-) Nebo spíš kdo umí, umí-kdo ne, tak čumí :D

  3. W8 (neregistrovaný)

    ešte som nevidel peknú,normálnu,neprečačkanu,uprimnu,nevtieravu,zaujimavu reklamu od samsungu

    a to sa už bojím otvoriť aj konzervu,šmejd šmejdom ostane

    len príklad:

    tak ako natlačili LED smart Tv ludom do hlavy ,to je len zazrak-sranda pozerať výber Televízora v nejakej predajni,či už v čechach či na slovensku.

    hlavne, že plazma vela žere

  4. Jakub (neregistrovaný)

    Dobrý a kvalitní produkt se prodává sám, není zapotřebí reklama.

  5. pyriah (neregistrovaný)

    Kdyby ty prachy radši natlačili do vývoje … To by bylo lepší …

    • Samsung, mimo jiné, platí prodejcům mobilů (přímo osobám v prodejnách s mobily nebo u operátorů), aby prodávali jejich výrobky a vymlouvali zákazníkům koupi jiných značek. Tato strategie se evidentně vyplácí – viz podíl na trhu.

    • David Podzimek (neregistrovaný)

      A to je podle všeho minimálně polovina tohoto rozpočtu „podpora prodeje“ :).

    • martin (neregistrovaný)

      @steelspace Podej oznámení na nekalou obchodní praktiku [odkaz]

    • Martin (neregistrovaný)

      steelspace jenom mele naprazdno. Netreba brat vazne.

  6. uni (neregistrovaný)

    A jé, to zase bude „Olympiáda by Samsung“…:-/

  7. Nakakanej (neregistrovaný)

    Vážená redakce, admini.

    Nechcete už prosím něco udělat s tou dementní reklamou na Vodafone? v IE dochází ke špatnému zobrazování a zobrazuje se přes půlku stránky, takže zakrývá články, které není možné číst a nasí*á čtenáře…

    Díky

  8. Andreas (neregistrovaný)

    REDAKCE: Stále nejde REAGOVAT: IE11/W7.

  9. KLK (neregistrovaný)

    Schvalne, jestlipak dokaze Sung udelat reklamu, ve ktere se nebude navazet do Applu. Moc velkou sanci tomu ale nedavam..

    • uni (neregistrovaný)

      Není jediným, v kreativní krizi je i MS/Nokia.

    • poi (neregistrovaný)

      Přesně tak, největším „navážečem“ je pochopitelně MS v tandemu s Nokií.

    • Tom (neregistrovaný)

      Suhlasim, v tom je Samsung oproti MS amater, zbytocne utraca miliony dolarov na reklamu, ked by stacilo spustit obchod ocernujuci konkurenciu a este by zarobil.

  10. Andreas (neregistrovaný)

    POI: Ne, dočasné řešení je, že zde nebudu momentálně diskutovat, zas tak naléhavé to není :-) Navíc z těch stránek co navštěvuji to blbne pouze na Smartmaii.

    • poi (neregistrovaný)

      Tvá diskuze bude ale k ničemu, většina čtenářů nebude ani pořádně vědět, nač reaguješ. A stačí tak málo, používat alespoň trošku dobrý prohlížeč a ne IE 11…

    • poi (neregistrovaný)

      jej, špatně jsem si to přečetl, omlouvám se za nepřesný předchozí komentář.

  11. TomasNM (neregistrovaný)

    Mna akurat prekvapil jeden fakt. Nedavno som stravil 6 hodin na nemenovanom,medzinarodnom letisku a sledoval som telefony,ktore ludia pouzivaju. Fakt som bol prekvapeny,ale vysledok bol taky,ze (moj odhad) ludia pouzivali 49% Apple,49% Samsung a zbytok ostatni. Fakt som cumel,ked kazdy druhy clovek vytiahol Smart Samsung. Tak teraz otazka…cim to sakra je? Neriesim non-Smart fony. Tiez patrim k Samsungacom,ale viem preco. Jednoducho preto,ze co od nich chytim,to funguje bez problemov a zbytocnosti (TV,smartfon,tlaciaren,chladnicka,…).

    Reklama je uz len podpora v tomto pripade.

  12. teekex (neregistrovaný)

    Reklama je dulezita, produkt se musi dostat do podvedomi lidi. Obycejny uzivatel, ktery se v telefonech neorientuje prijde do kramu, rekne ze ma cca 10k a chce si neco koupit a idealne to co videl na obrazcich vsude kolem sebe, protoze to asi bude dobre. Marketing a reklama neni zadna veda, ale je treba si tomu venovat o to vic, pokud te to zivi (prodej), treba to jednou pochopi i BlackBerry a uvidime jej prodavat telefony i za par let :)

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *