TOPlist

Samsung hodlá s modelem SM3 Neo ovládnout jihokorejský trh s automobily

Většina lidí vnímá značku Samsung jako gigantického výrobce, který ze svých továren chrlí pouze spotřební elektroniku. Málokdo však tuší, že společnost, která započala svou obchodní aktivitu prodejem nudlí, působí v mnoha dalších tržních odvětvích. Pod tuto obří obchodní skupinu spadá také divize Samsung Motors, která v posledních letech úzce spolupracuje s aliancí Renault-Nissan. To vyústilo v založení jihokorejské automobilky Renault Samsung, která v roce 2002 představila první generaci modelu SM3 (N17). 

 

Pro letošní rok si automobilka připravila faceliftovaný model s přídomkem Neo (L38), který vychází z vozu Renault Fluence. Korejská verze se od evropského sourozence liší pouze několika exteriérovými detaily. Mezi ty nejpatrnější patří mřížka chladiče, kterou nyní zdobí logo Samsungu a zadní svítilny s mírně pozměněnou grafikou. Posádku bude v interiéru hýčkat aktuální verze palubní systému kombinujícího navigační jednotku, soustava reproduktorů Bose či vyhřívaná sedadla řidiče a spolujezdce s masážní funkcí. 

   

Odlišné podmínky silniční infrastruktury si vyžádaly změny na podvozku a jiné naladění posilovače řízení. Pod kapotou se bude ukrývat jediná pohonná jednotka a to benzínový agregát o objemu 1,6 l s maximálním výkonem 86 kW (117 PS). Přenos hnací síly na kola zajistí bezestupňová převodovka CVT, která je v asijských zemích velice oblíbená. Automobilka si od mezigeneračního omlazení slibuje navýšení třžního podílu a pomoci má i s dlouhodobou touhou se prodrat mezi přední automobilové výrobce, kteří spolu soupeří na jihokorejském trhu.

Autor článku Richard Streit
Richard Streit
Redaktor serveru SMARTmania.cz, fanoušek mobilní a výpočetní techniky. Vyznává a aktivně provozuje adrenalinové sporty. Mezi další zájmy patří hudba, příroda a moderní vědy. Jeho velkou vášní je Apple a partnerský web CeskyMac.cz.

Kapitoly článku