Sledujte nás na YouTube

Samsung Galaxy S8 má nabídnout 4K displej a duální fotoaparát

Do oficiálního představení Samsungu Galaxy S8 zbývá ještě spousta času (jako pravděpodobný se jeví termín 26. února, den před zahájením MWC v Barceloně), nicméně už nyní se začínají objevovat první spekulace a náznaky hardwarových parametrů. A zdá se, že Samsung bude chtít nyní ještě více nakopnout trh s virtuální realitou, kde je u zobrazovače vyžadováno vysoké rozlišení.

Fanouškovský koncept Samsungu Galaxy S8 (steeldrake.com)

Galaxy S8 by totiž měl nabídnout displej se 4K rozlišením (2160 x 3840 px), který se pro použití s VR perfektně hodí. Otázkou ale zůstává, jak si jihokorejský gigant poradí se správou napájení, jelikož panel s takovým množstvím pixelů bude energeticky velmi náročný.

Tip ke čtení – Samsung chystá zemětřesení, na MWC představí rovnou dva flexibilní smartphony

Hnacím motorem by se měl stát čip Snapdragon 830 od Qualcommu vyráběný 10nm FinFET technologií; ten má nabídnout obrovský výkon a nižší energetickou náročnost. Vylepšení má doznat také fotoaparát a prý se uvažuje nad přítomností duálního fotoaparátu, který by si měl Samsung přímo sám vyrábět, respektive za ním má stát divize Samsung Motors (Semco).

Samsung-Galaxy-S8-concept-Steel-Drake-3

Kromě klasické flatové varianty bychom se opět měli dočkat i edge verze se zaobleným displejem. A doufejme, že se dočkáme i voděodolného těla, které je velkým lákadlem právě u letošních modelů řady Galaxy S7 (recenze).

Jiří Hrma

Zakladatel a šéfredaktor SMARTmania.cz, fanoušek moderních technologií a chytrých zařízení, milovník elektronické hudby a vyznavač extrémních sportů. Máte zájem o spolupráci? Ozvěte se na redakce@smartmania.cz.

24 komentářů

  1. Johny (neregistrovaný)

    může mi někdo vysvětlit smysl 4K displeje na mobilu?

    • Petr (neregistrovaný)

      Virtuální realita

    • On „je“ tedy UHD, 4K je výše:)
      A to k čemu, je to i v článku:
      „Galaxy S8 by totiž měl nabídnout displej se 4K rozlišením (2160 x 3840 px), který se pro použití s VR perfektně hodí.“

      • Johny (neregistrovaný)

        Ano, článek jsem opravdu nečetl a nezajímá mi, pouze jsem se chtěl zeptat, na co všechno se dá 4K využít a jestli o tom má někdo více informací, má nějaké specifické způsoby užití. Narozdíl od místních, vím toho hodně ale nevím všechno, takže klid a díky za odpovědi :-)

        Pokud je jediný důvod VR, přijde mi to spíš pro většinu lidí jako důvod „proč ten telefon nechtít“ :-/ Samozřejmě něco jiného by to mohlo být s 3D nahráváním, kdy bychom mohli pak pomocí VR ukazovat doma zážitky třeba z dovolené a využívat VR i při natáčení. Tak daleko si ale nemyslím, že už by ty telefony byly.

      • Johny (neregistrovaný): Tak furt je to téma „retina“, tedy rozeznání pixelů vs vzdálenost odečítání. Tam kde většině lidí nepřekáží 300ppi na vzdálenost běžného mobilování je tato hodnota vysoce nedostatečná u „na nose“, zvláště s mizérií dnešních AMOLEDů s Pentile, kde vlastně absentuje 1/3 subpixelů, tam hodnota ppi získává ještě na větším významu.
        Zážitky VR z dovolené si jen tak vozit nebudeme, ale 3D (promítané skrz VR headset) je něco, s čím Google počítá naopak velmi reálně a možná už od dalšího Nexusu (aneb dva fotoaparáty pro stereoskopický záznam).

      • Johny (neregistrovaný)

        O tomhle se vůbec nepřu, spíš mi jde o ty ostatní doprovodné aspekty, které daná technologie bude pro běžný provoz mít a to jsou vyšší HW nároky. Pochybuji o tom, že byť jen 30% uživatelů těchto telefonů budou mít jako jednu z priorit VR a stanou se jejími vlastníky.

        ad zážitky, samozřejmě jsem tím nemyslel VR zážitky jako že si tam budeš moci něco ovládat, ačkoliv to je dnes už také díky 360° zařízením pro snímání možné. Měl jsem namysli právě onen 3D záznam a onu VR jako HW (ty samotné brýle) pro přehrávání, ale beru, nedostatečně přesně jsem se vyjádřil. To co jsem chtěl říct, že právě aby si snímal stereoskopicky dvěma fotoaparáty a pak si to pustil na UHD/2 displeji, musíš mít pro snímání totálně jiný HW než jaký dnes telefony nabízí aby se na to vůbec dalo koukat. Tady každej pláče nad kvalitou/nekvalitou fotografií a že foliage (srry, nemam český slovo, zeleň? tráva? :D ) vypadá b1bě díky postprocessingu apod. a pak na druhou stranu někdo přijde s tím, že je super nápad nahrávat 3D video na 4K a nejlíp ještě alespoň 240FPS :D

      • Johny (neregistrovaný): Tak to jsi asi nezaznamenal marketing Samsungu, který S7 postavil prakticky na VR (a IPx), dokonce i přibaloval (přibaluje?) VR headset. Nevím jestli sis to zkusil, já ano (s S7 Edge předpokládám) na jedné z jejich zastávek a bylo to strašné koukání. Mřížka jasně patrná. To i můj 6″ s menším ppi ale poctivým RGB LCD měl lepší obraz.
        AMOLED UHD pro VR potřebuje jako sůl, bohužel je to tak. A kdo ví, co bude spojeno s S8. Možná se to kolečko rozjede znovu, tentokrát s USB-C, aby se pěkně uživatelé ždímali z peněz:)
        Ad video, to není rozhodně tak náročné na kvalitu jako statický snímek. V tom je defakto i tak trochu „kouzlo“ 4K téma u her a filmů. Ano, v katalogu a v prodejně „kytička“ nádhera, pak to začneš mrskat v 60fps+ a je to úplně jedno:)

      • Johny (neregistrovaný)

        Tak Samsung ať si přibaluje co chce, já si stejně nemyslím, že se to dostane nad těch 30% a hlavně že o to budou mít v současné době uživatelé zájem – nějak nadmíru to využívat.

        Ad video, ta kvalita je měřena v něčem jiném. Jedním ze současných problémů je právě ten neskutečný jitter a to, že foťáky v telefonech jsou právě dělané na snímání fotografií, nikoliv na video. Do toho mluví i to, že snímače jsou někdy moc pomalé a vertikálně se to celé laguje… Tohle když si pustíš ve 3D, máš zaručenou „motion sickness“ (zas nevim český ekvivalent… mořská nemoc? :D )

      • Jo to slovo před tím jsi hledal flóra:-)

      • Johny (neregistrovaný)

        to se používá jako terminus technicus jo? To se mi moc nezdá, významově jsou to odlišné věci… překlad by byl asi něco jako „listoví“ :D Ale jak řikam, neznam fotografickej/uměleckej výraz pro to v češtině :-/

  2. RH (neregistrovaný)

    On ten clanek urcite ani necetl. Uz se tesim az bude predstaven. Snad bude zpetna kompatibilita na soucasne VR.

  3. JV (neregistrovaný)

    Nezapomeňte si zarezervovat 4K bílé hole. Ať si nenamelete hubu, až oslepnete z těch pi…. s VR. Stádo nikdy nezklame.

    • take nieco hovorila moja babka mame ked prisli televizory, potom mama mne ked prisli PC a teraz ja detom s VR? a zjavne nikto neoslepol, len si skostnateni zastarani ludia mohli zasomrat na nieco, co nechapu

      • Johny (neregistrovaný)

        Jj, neni nad to čumět do lampy ze vzdálenosti 5 cm alespoň hodinu až dvě denně :D Zároveň si tak k hlavě přilepit zářič :D To je totiž naprosto analogický k tvojí babce a televizi.

  4. Jj (neregistrovaný)

    Jaksesamsung dusoval ze 4k je zbytecnost…. A ted predstavuje 4k ktere ani neni 4k…smutne… Hlavně ze u xperie je vlastne 4k zbytecnost… Ale u samshitu to je prece na vr… K tomu po update na mm u xperie je vetsina obsahu ve 4k….

    • mm (neregistrovaný)

      samsung nic nepredstavuje zatim … je to jen domnenka ..

      a ano u xperie to bylo k nicemu jelikoz oni nemaji zadnou VR … samsung ma a jestli prijde s dalsi generaci tak bude 4k display dalsi pochopitelny upgrade

  5. Dokud to nemá 128k a 5D realitu, tak to nechci ;-)

  6. Readytogo (neregistrovaný)

    Predpokladam, ze rozlisenie sa bude dynamicky menit podla zobrazovaneho obsahu podobne ako pri xperii z5 premium. Ale i tak je to zbytocne vysoka hodnota.

  7. Lekos (neregistrovaný)

    U Sony se to dynamicky měnilo pouze u starého androidu, který neuměl nativně 4k a 4k fungovalo pouze v Sony aplikacích foto video a spol. Od příchodu nového androidu je vše 4k a podle mě je to krok zpět. Sms ve 4 k nemají smysl….

    • Johny (neregistrovaný)

      Pokud vím, Samsung má AMOLED displeje. Není mi moc jasné, jak chcete „dynamicky měnit“ rozlišení u tohoto typu, navíc tak, aby to mělo jakýkoliv přínos :-)

      • Readytogo (neregistrovaný)

        Tak isto ako u ips, alebo inych typoch- spajanim pixelov.

      • Asi je spíše téma ppi vykreslení. Ostatně, někteří výrobci vlastně nyní dělají opačný efekt než tehdy Sony (někde nenativně UHD rozlišení), někde nenativně FHD rozlišení, aby se snížila zátěž. V zásadě to dává smysl, upravovat ppi dle užívání, 300-400 běžné užívání, v VR režimu více.

      • Johny (neregistrovaný)

        Readytogo: a čeho tim jako u AMOLEDu docílíš, to mi neni jasný ;-)

  8. readytogo (neregistrovaný)

    pre Johny (neregistrovaný):

    – znizenie vypocetneho vykonu na vykreslenie- nizsia spotreba. To iste ako na IPS.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *