Sledujte nás na YouTube

Samsung Galaxy Note 3 může odmítnout některé SIM: Vše záleží na prvním spuštění

Na balení Samsungu Galaxy Note 3 se nachází samolepka, která upozorňuje na to, že dané zařízení bude fungovat pouze se SIM kartami operátorů v regionu, kde byl tabletofon zakoupen. V praxi to znamená, že pokud budete chtít použít například americkou SIM kartu v přístroji z evropské distribuce, pak máte smůlu. Nebo ne?

 

Samolepka na krabici totiž neříká celou pravdu. Ve skutečnosti vše záleží na tom, jaká bude první SIM karta, kterou v zařízení použijete. Pokud bude od operátora z regionu uvedeného na balení, pak se s hláškou o zámku SIM nikdy nesetkáte. V případě, že ale nejprve použijete SIM pořízenou mimo hranice vytyčeného regionu, budete moct používat už jen karty z dané oblasti.

 

Pokud se vám povede si Galaxy Note 3 takto nešikovně zablokovat, stačí navštívit servis Samsungu (autorizovaný i některé neautorizované) a zde vám zámek SIM mohou odstranit. Výrobce tvrdí, že se tímto krokem chce bránit šedému dovozu jeho zařízení a dodává, že podobný systém byl na některých trzích přidán i do modelů Galaxy S4 (recenze) a Galaxy Note II (recenze). Většiny uživatelů se tento problém nejspíše nedotkne, přesto si ale zejména v případě šedého dovozu dejte pozor, jakou SIM do přístroje před prvním zapnutím vkládáte.

Martin Pavlović

Redaktor webu SMARTmania.cz a současně student jednoho z pražských gymnázií. Dalšími koníčky jsou mimo technologie také společenské dění, cestování a fotografie. Milovník kvalitní literatury a hudby.

27 komentářů

  1. Qual (neregistrovaný)

    Docela problém pro ty, co budou cestovat například do USA a chtějí použít místní SIM… Tenhle krok je podle mě nesmysl, navíc vzhledem k tomu, že pokud koupím telefon v USA a vložím jako první SIM některou od operátorů v EU, bude fungovat. Jen komplikace, skutečný přínos nula…

  2. mino (neregistrovaný)

    Kupujucich sediviek to moc nepoteší(budú musieť v takom prípade do servisu) ale aspoň už vychcani obchodnici nebudú môcť vydávať šedivky za ofiko distribúciu.

  3. hewlett (neregistrovaný)

    @Qual

    Ve smyslu jak jsi to napsal nemáš pravdu: pokud tlf. zakoupíš v obchodní zoně EU (tedy i v CR) a zaktivuješ SIMkou některého z EU operátorů (tedy i českých) pak je vše OK a SIM lock se neaktivuje a tedy i po příletu do USA si vyměníš naši SIM za některou od mítního opratátora a ovšemže vše bude fungovat naprosto OK. a bez SIM lock, totéž naopak po návratu.

    Pokud někdo odcestuje do USA, tam si zakoupí SGN3 + lokální SIM a ihned tamtéž zaktivuje, pak je rovněž vše OK a SIM lock se nenastaví >> takže i po návratu do CR SIM vyměníš za naši a vše bude OK.

    Dále: pokud koupíš tlf. v USA a po návratu zaktivuješ jako první SIM operátora z EU pak sice vše bude fungovat, ale již se v tomto případě spustí SIM lock a to bude právě problém, budeš muset – pokud ti snad tato situace nevyhovuje – navštívit servis pro reaktivaci.

  4. Anonym (neregistrovaný)

    Myslím, že je to špatný krok od Samsungu a nelíbí se mi to, ale také si myslím, že na internetu bude za chvilku několik návodů jak se LOCKU zbavit :D

  5. htcjirka (neregistrovaný)

    To zase Samsung vymyslel inovaci a nesmysl.Kdyby se radsi venoval podstatnejsim vecem jako optimalizaci sveho slavneho TouchWiz apod.

    • Tony (neregistrovaný)

      optimalizácia – raz je to chyba Androidu, raz nadstavby, rozhodni sa už konečne.

    • htcjirka (neregistrovaný)

      Je to chyba obojiho,tvrdim porad to stejne.Nadstavba tomu doda uplnou tecku.

    • Tony (neregistrovaný)

      tak napíšem: keby sa radšej venovali podstatnejším veciam, napr. ako tam dať namiesto tej zalagovanej sračky(Android) niečo poriadne(WP8)

      Takto vyzerá veta WP maniaka. Musím povedať, že si ma teraz tímto sklamal.

    • htcjirka (neregistrovaný)

      Nejsem fanatik ,abych psal ,tak jak jsi to napsal ty.To je mozna tvuj styl,ne muj.

    • Tony (neregistrovaný)

      Vtipálek :D Hlavne, že podobné veci píšeš stále, teda tie o tom „zalagovanom šmejde“.

      A odomňa nenájdeš moc negatívnych komentárov na WP8, max. nejakých provokačných keď reagujem na tvoju skupinu. ;)

  6. Kato (neregistrovaný)

    To je ale hodně naivní „zabezpečení“. Takže dovozci šedivek si koupí JEDNU předplacenou SIM kartu, dovezou do cílové destinace 1000ks zařízení určených pro jiný region, najmou brigádníka za 50Kč na hodinu, který jenom telefon vybalí, vloží SIMku, zapne, aktivuje, provede tovární reset, vypne, zabalí zpátky. Kolik může taková operace zabrat času? 10 minut max. Tzn. Za hodinu jich stihne 6. Samozřejmě když koupí víc SIMek, tak může pracovat paralelně na více zařízeních naráz. O přebalení fólie, aby to vypadalo nevybalené se ani nebavím. To je otázka pár sekund.

    To si opravdu Samsung myslí, že tímhle odradí překupníky, kteří na každém kuse vydělají řádově tisíce, že ta cca stovka na 10 zařízeních bude nějakou překážkou? A samozřejmě čím víc kusů, tím menší náklady na kus. Při větší sérii to srazí na jednotky Korun. Se nikdy nevrátí ani náklady na vývoj tohoto „zabezpečení“. A ve výsledku na tom bude bito akorát pár jedinců, kdy to bude defacto omylem. (Typicky třeba ála dovezený dárek z cest)

  7. mikis (neregistrovaný)

    Kdyby prodávali telefony všude za stejnou cenu tak nemusí vymýšlet takovéhle kraviny!

  8. Geary (neregistrovaný)

    Kdyby se to prodávalo v oficiální distribuci za podobnou cenu, jako šedivky, tak by se na šedivky každý vykašlal.

  9. Fore (neregistrovaný)

    Co řešíte? Vždyť vám to může být fuk, pokud nejste prodejci šedivek…. :O

    • Geary (neregistrovaný)

      Ale jsem kupec šedivek.

    • Fore (neregistrovaný)

      No, tak to hold musíš nechat na nich a nebo na zázraku.

    • Tony (neregistrovaný)

      Geary: kupovať šedivku od Samsungu, ktorý nemá európsku záruku a ešte aj biedny servis? To už radšej z Android výrobcov HTC.

    • htcjirka (neregistrovaný)

      Servis uz nastesti ne,nove VSP Data servisuje i Samsung.

    • Geary (neregistrovaný)

      Tak já nekupuju šedivky u kde koho, a ani Samsung , myslel jsem to obecně.

    • Tony (neregistrovaný)

      No majú to tam napísané, ale aj britex to stále má, tak neviem ktorý je oficiálny servis, alebo sú obaja?? Ale šedivky asi stále neprijímajú od Samsungu, že??

    • htcjirka (neregistrovaný)

      Britex uz nebude oficialne servisovat Samsung,je to jen docasne.Jinak VSP data take drive v prioade HTC nebralo sedivky,dnes se jiz normalne zarucne servisuji,takze i v pripade Samsugu bych nelamal hul.Co se tyce servisu pokrok dopredu.

  10. AndyS (neregistrovaný)

    Ze nema evropskou zaruku? Vazne? On ji ma asi svetovou, ano :) Ja nedavno (uspesne) v UK reklamoval SGS3 zakoupeny v CR bez sebemensich problemu.

  11. petr (neregistrovaný)

    V mem pripade neni pravda to, co se v clanku uvadi. Taky jsem tu samolepku na baleni mel. Pouzival jsem telefon nejprve s ceskou simkartou a po te bezproblemove s americkou sim, aniz bych musel cokoli resit..

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *