Sledujte nás na YouTube

Recenze Real Racing 3: Dechberoucí grafika a podivný systém plateb

Dlouho očekávané závody Real Racing 3 jsou konečně tady a s nimi i free-to-play model. Skvělá grafika, vydařený jízdní model, licencovaná auta + okruhy a otravné mikrotransakce.

Závodních her pro Android a iOS existuje mnoho, zaměříme-li se ale na ty realističtější, zjistíme, že drtivá většina z nich je spíše arkádová. Série Real Racing se však vymyká a přestože má k čistokrevnému simulátoru ještě daleko, používání brzd a volba dobré jízdní stopy je zde nutností. Distributor EA se letos vytasil se zásadní změnou oproti předchozím dílům a přináší i do Real Racing 3 dnes se rozšiřující model free-to-play. To v praxi znamená, že do hry nemusíte investovat ani korunu, zážitek z hraní ale pak bude značně omezený.

Ford Focus ST, aneb to nejlepší, co za počáteční peníze koupíte

V tu chvíli přichází na řadu vaše peněženky, jejichž obsah (teď opravdu nemyslíme vizitky a kartičku do knihovny) můžete měnit za herní měnu. Té jsou dva druhy, zatímco jedna (R$) slouží k pořizování většiny automobilů a některých upgradů, za druhou (gold) nakoupíte speciální vozidla, nejvyšší vylepšení a především vám umožní okamžité dodávky nových automobilů, instalace upgradů a opravy. Další poměrně zajímavou novinkou je takzvaný Time Shifted Multiplayer. Ten spočívá v zaznamenávání údajů o jízdě jiných skutečných hráčů a vaším protivníci tedy budou jezdit na základě výsledků jiných reálných osob. Jde určitě o skvělý nápad a zároveň i o výzvu, kdy vašimi soupeři mohou být i vaši přátelé.

Time Shifted multiplayer v praxi

Základem celé hry je velmi dobře zpracovaná kariéra. Jednotlivé závody jsou rozděleny do skupin podle automobilů, se kterými je můžete projet. Druhů závodů je velký počet, od klasického závodu proti až 20 protivníkům přes duely, tzv. speed snap (je potřeba projet daným bodem na mapě co nejvyšší rychlostí), drag, eliminaci a mohli bychom pokračovat. Ocitnete se převážně na okruzích včetně mnoha známých, jako je třeba Laguna Seca, Silverstone nebo Hockenheimring.

V kombinaci s vydařeným jízdním modelem, kdy obvykle máte pocit, že auto se chová tak jak by asi mělo, je projíždění tratí velká zábava a odtrhne vás od něj až čekání na doplnění oleje nebo opravu brzd (samozřejmě pokud si zaplatíte, můžete hrát dále bez prodlevy). Svátečním hráčům přijdou vhod asistenty pro brždění a zatáčení, ti ostřílenější pak pojedou na vlastní pěst. Jen na manuální převodovku musíme zapomenout, to však není nic vyjímečného.

Hned v tutorialu usednete do výborně propracované kabiny Porsche 911

Obdobně bohatý, jako nabídka závodů, je i seznam automobilů čítající 46 vozidel od 12 licencovaných výrobců. Od vozů typu Ford Focus RS nebo Nisan Silvia se dostanete přes Porsche 911 a Audi R8 až ke starému dobrému McLarenu F1 nebo Bugatti Veyron. Všechna vozidla mají navíc detailně vymodelovaný pohled z interiéru, což rozhodně atmosféře závodů pomůže a konkurence by si v tomto ohledu mohla vzít příklad. Bohužel, pokud nechcete do hry investovat, budete i na průměrné auto šetřit poměrně dlouho a jakmile ho zakoupíte, může před vámi být i několik hodin reálného času, než se octne ve vaší garáži. Ano, tušíte správně, může tam být i hned jakmile vytasíte kreditní kartu.

Svědkem podobné nabídky budete bohužel poměrně často

Grafická stránky hry je jednou z hlavních předností. Na nejvýkonnějších zařízeních se dočkáte i detailů, jako třeba funkční zpětná zrcátka, navíc lehkým trikem můžete změnit nastavení a užít si plné detaily na slabších strojích. Je sice pravdou, že v takovém případě již může pokulhávat plynulost, za zkoušku to ale určitě stojí. I na základní nastavení se však jedná o velmi slušnou podívanou. Již výše jsme zmínili, že modely aut jsou velmi pečlivě propracované, to samé ale platí i pro okolí tratí a v současné době se po grafické stránce jedná o jednu z nejlepších dostupných her. Nutno ale podotknout , že až tak propastný rozdíl třeba oproti výbornému NFS: Most Wanted to není, přesto grafika je jedním z velkých kladů. Oproti tomu hudební složka se úplně nevydařila a pro dokreslení závodní atmosféry by se určitě daly sehnat mnohem lepší skladby, než něco, co zní jako z nízkorozpočtového akčního filmu uzbekistánské produkce.

Grafika je opravdu vydařená a nezapomnělo se ani na detaily

Pomalu se dostáváme k závěru dnešní recenze. Real Racing 3 jsou bezesporu výtečné závody, které určitě stojí za vyzkoušení, už jen díky faktu, že jsou zdarma. Bohužel, právě kvůli tomu jsme se dočkali otravných mikrotransakcí, které na vás budou číhat poměrně často a kazí jinak kvalitní zážitek z hraní. Navíc, ceny virtuálních peněz jsou opravdu vysoké a pokud přepočteme třeba cenu Bugatti Veyron na skutečné peníze, dostáváme se k částce někde okolo 980 Kč (pravda, ještě vám zbude na nějaké levnější auto typu Lamborghini Gallardo).

To už jsou vskutku závratné peníze a přitom za takto kvalitní hru by se 200 až 300 Kč dalo bezesporu označit za adekvátní částku. Na zvolený free-to-play model hra opravdu doplácí, jelikož se vskutku mohlo jednat o jedny z nejlepších závodů dneška, okořeněné navíc i o skvělý nápad, kterým je Time Shifted Multiplayer. V tomto případě vás ale hra bohužel neustále omezuje a pokud si to nepřejete, musíte si připravit poměrně velké peníze. Takže suma sumárum, nebýt mikrotransakcí, dost možná tu máme téměř nejlepší závody dneška. Nyní před námi však leží hra, která sice stojí za vyzkoušení, přinese i spoustu zábavy, to ale za cenu dlouhého čekání nebo mnoha utracených peněz. Škoda.

Klady (+)

  • špičková grafika
  • vyvážený jízdní model
  • široká nabídka licencovaných automobilů a tratí
  • detailně vymodelované kokpity
  • základní obsah zdarma
  • slušná optimalizace
  • Time Shift Multiplayer (a tedy dobře nastavená obtížnost)
  • vydrží dlouho a neomrzí

Zápory (-)

  • otravné a poměrně drahé mikrotransakce
  • hudební doprovod

Celkové hodnocení: 80 %

 

Martin Pavlović

Redaktor webu SMARTmania.cz a současně student jednoho z pražských gymnázií. Dalšími koníčky jsou mimo technologie také společenské dění, cestování a fotografie. Milovník kvalitní literatury a hudby.

14 komentářů

  1. H+ (neregistrovaný)

    Já to řeším tak, že mám zároveň víc aut (ono to ani jinak nejde) a ty střídám – takže běžný opravy se „odpočítaj“ v době, kdy jezdím s jiným autem a větší „nákupy“ za R$ dělám, než jdu dělat něco jinýho.

    Možná pak má hra o něco víc do sebe, protože nemám „všechno hned“ a víc si užívám to, jak se musím „kariérou“ propracovat.

    Hraju to asi týden v kuse (po večerech) a baví mě to zatím moc.

    • Kazeasch (neregistrovaný)

      Mám to nápodobně. Osobně mě platby nijak neotravují, spíš naopak. Obávám se, že kdybych začal platit, tak by mě to přestalo bavit. Šetření na auto není zdaleka takovej problém jak spousta recenzí popisuje. Vzhledem k cenám aut a faktu že za první místo v některých závodech jdou výhry přes 10tis, a taky tomu, kolikrát ten závod člověk odjede než opravdu dojede první, tak herní měnu jako problém nevnímám. Na opravy si klidně počkám, nový auta mi doručí obvykle přes noc a zbytečně za zlatý přelakovávat auto taky nemusím a tak mám dost i na upgrady. Ty mikrotransakce tak jak jsou tady vnímám tak, že dřív se hra stala nudnou díky cheatům, dneska díky platbám.

  2. Erik (neregistrovaný)

    jsou tam nějaká auta co se musí koupit za goldy?

    • M4Touch (neregistrovaný)

      Asi za 50 Goldů jsem si koupil Mclarena MP4 (což se dá v klidu za chvíli nasbírat, když neurychlujete opravy a upgrady „zlaťáky“). Ty ceny mikrotransakcí jsou úplně mimo a nevidím žádný důvod pro kupování čehokoli, protože pak hra ztrácí smysl a dříve vás to stejně omrzí (málo tratí, módů)

  3. Erik (neregistrovaný)

    za každý level up se cca 5 goldu přičítá že? ještě nějaké káry jsou za goldy?

    • M4Touch (neregistrovaný)

      Ze začátku myslím tak na 3 goldy za level, pak už 5. Goldy se ještě získávají za splnění 25,50,75,100% v dané skupině závodů (asi tak cca 5 goldů + peníze), většinou se každá skupina dá v pohodě dát na těch 75%, takže další bonus.

      Teď jsem to tak letmo prohlédnul a vidím ještě Porsche 918 RSR CONCEPT za 150 goldů, ten McLaren MP4-12C je za 65(místo 50, ale stále velmi přijatelné za tak rychlé auto, navíc použitelné ve dvou skupinách závodů), dále KOENIGSEGG AGERA R za 800, PAGANI ZONDA R za 400.

      Za Goldy se pak kupují ještě některé nejvyšší upgrady u aut.

  4. Lukas (neregistrovaný)

    Asi bych to tady nemel psat, ale napr. na ulozto se da stahnout soubor o velikosti asi 400KB ten pak vymente za stejnojmenny soubor ve slozce se hrou a budete mit 999 999 999 goldu a penez. Ztratite ale veskery predchozi postup ve hre takze budete muset zacinat znovu, ale treba s Bugatti Veyron vylepsenym na max. xD

    • Erik (neregistrovaný)

      ty jsi mi ale novinář :D mě spíš láká si to vybojovat podstivě

    • Lukas (neregistrovaný)

      Nikde nepisu, ze jsem to vymyslel, nebo ze je to vec 5 minut stara, ale ne vsichni tohle vedi. A ver mi, ze ikdyz mam nekonecno penez tak ty zavody jsou porad dost tezke a vyhrat je, je nekdy o nervy.

    • patla (neregistrovaný)

      a kde ho tam najdu ci jak se jmenuje diky?

  5. Erik (neregistrovaný)

    proč

  6. lukas (neregistrovaný)

    Proc co?

  7. kozakr (neregistrovaný)

    Mně naopak jízdní model přijde docela divný. Hlavně při letmých kontaktech se soupeři při vyšší rychlosti.

    Ale pořád je to lepší než menu, to je opravdu na zabití. Všechno pořád pod prsty uskakuje, samé zdržující rádoby akční prostřihy na auto.

    Ale tak co, je to zadarmo…

  8. Tomáš (neregistrovaný)

    Zdravím, pro mě je to hra života, když to nadnesu. Jízdní pocity při ni jsou neuvěřitelné, vemete-li v potaz, že jen hýbáte či vykláníte telefon jemně do stran. Se špatným telefonem si moc nezajezdíte, chce to cosi rychlejšího.

    Nevím co pořídit a co bude na hru stačit.

    Všem svižnějším řidičům vřele doporučuji, ostatním hráčům radši ne. Nebude je to bavit…

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *