Sledujte nás na YouTube

Recenze modulů Dension Gateway: Pokročilý streaming hudby z telefonu ve vašem autě

Přemýšleli jste někdy nad tím, jak snadno streamovat hudbu z vašeho smartphonu pro pohodlný poslech v automobilu? Řešením mohou být Bluetooth moduly Gateway, které si v článku představíme.

Mnoho z vás už jistě někdy řešilo problém, jak si ve voze pustit nějakou oblíbenou hudbu, když ji zrovna nemáte na CD nebo USB Flash disku. Nejrychlejší možnost je v tu chvíli pustit si ji na YouTube v telefonu. Streamování do audiosystému většiny aut je ale problém, zejména u starších vozů. A právě možnost, jak audiosystém ve voze vylepšit o Bluetooth modul umožňující jak využívání handsfree, tak streamování hudby, jsme pro vás vyzkoušeli a v dnešním článku si je představíme.

  

Klady (+)

  • Bluetooth handsfree včetně streamingu
  • ovládání hudby prostřednictvím tlačítek rádia/volantu
  • nižší cena proti originálnímu příslušenství

Zápory (-)

  • vysoká cena
  • nelze zobrazit informace na displeji rádia u levnějších verzí
  • u některých modelů vozů složitější instalace

Zařízení, která se dají ve většině případů jednoduše připojit na konektor rádia ve voze, tato řešení nabízejí. Technické možnosti jednotlivých adaptérů se odvíjí podle vozu a typu rádia. Od nejednodušších až po ty, které zobrazují texty streamované hudby, telefonní kontakty a umí procházet iPod/iPhone i HDD disky (až do kapacity 320 GB). U všech kategorií produktů je hlavní výhodou zachování všech funkcí ovládání rádia včetně displeje. Streamovanou skladbu ve smartphonu můžete jednoduše bezdrátově přepnout na další přes tlačítka na volantu, to samé pak platí pro funkce spojené s využíváním handsfree.

Jeden z produktů jsme otestovali ve vozech Mazda 5 a Volkswagen Passat. V Mazdě 5 (r.v. 2006) jsme vyzkoušeli adaptér Dension Gateway Lite 3 s Bluetooth včetně připojení iPodu přes dokovací kolébku. Instalace byla poměrně jednoduchá, s demontáží rádia nám poradil prodejce. Kvalita streamované hudby ze Samsungu Galaxy S4 byla k nerozeznání od přehrávání z iPodu. Přes tlačítka na volantu bylo kromě přesunu na další skladbu možné procházet adresáře na USB disku a zároveň přijmout hovor, který byl signalizován i při poslechu CD či FM rádia. Displej rádia však vzhledem k možnostem ukazoval pouze čísla jednotlivých skladeb a disků (zařízení využívá funkci CD měniče). 


Dension Gateway Pro BT

V druhém případě jsme testovali propracovanější systém Dension Gateway PRO BT na rádiu s dotykovou obrazovkou ve VW Passat (r.v. 2012). Ve voze handsfree nebylo a jeho dodělání bez možnosti streamovat hudbu by dle ceníku autosalonu stálo více jak 10 tisíc Kč. Dension vás přijde zhruba na polovinu, ale stále se jedná o poměrně drahou legraci. Demontáž rádia v tomto případě nebyla složitá, nicméně zabudování samotného modulu už vyžadovalo zkušené ruce.

Po spárování telefonu se automaticky načetly telefonní kontakty. Handsfree tak fungovalo identicky jako v případě tovární sady. Když jsme pustili hudbu přes Bluetooth streaming, byl na displeji kromě skladby vidět také název interpreta a alba.

  
Hotová montáž v Mazdě M5, Gateway PRO BT v VW Passat

Při streamování z YouTube se dokonce objevilo jméno autora. Procházení hudby na Flash disku či iPodu připojeném přes kabel bylo možné přes dotykovou obrazovku a tlačítka na volantu. Názvy skladeb včetně telefonních kontaktů se pak ukazovaly také na displeji palubního počítače.

 

Zařízení Dension Gateway představují jednoduchou a relativně levnou alternativu dražších originálních handsfree. Oproti jiným neoriginálním řešení není v interiéru žádná „krabička“ na viditelném místě. Bezproblémové streamování hudby uložené ve vašem smartphonu, ale i hudby z YouTube, dělá z těchto zařízení užitečného společníka na cesty.

Dobrý dojem bohužel kazí zbytečně vysoká cena, u modelu Dension Gateway Lite 3 se pohybuje okolo 2 700 Kč v základní verzi, Dension Gateway PRO BT se prodává za zhruba 5 600 Kč (uvedené ceny jsou s DPH). Ve srovnání s cenami modulů v autosalonech je to samozřejmě méně, ale přesto se nejedná o zrovna nejlevnější investici. Zařízení nám k testu poskytl internetový obchod mp3auto.cz.

Jiří Hálek

19 komentářů

  1. jbem (neregistrovaný)

    Na to jsem také koukal. Bohužel, pro můj vůz je použitelná jen verze za jedenáct a půl tisíce a to se mi dávat úplně nechtělo.

  2. Yarda (neregistrovaný)

    No já jsem provedl v autě radikálněší řez: objednal jsem si z Číny přímo pro můj typ vozu designované rádio s velkým 7“ dotykovým displejem.

    Padne přesně do přístrojovky, je to s ní barevně sladěno, ovládání na volantu funguje, je to napojeno na sběrnici řídící elektroniky auta, takže na tom např. jde nastavovat dvouzónová klima či to snímá natočení volantu a promítá to „koleje“ do obrazu z couvací kamery.

    V rádiu je Android (dělají se i verze s Windows Mobile).

    A zastane tyto funkce:

    – navigace (lze si tam instalovat jakoukoli)

    – BT handsfree

    – BT A2DP streaming z telefonu

    – zobrazení obrazovky telefonu na 7“ displeji rádia

    – DVD

    – DVBT digitální televize

    – připojení couvací kamery

    – podpora všech možných audio a videoformátů (MP3, AVI, …)

    – podpora dvou obrazů: např. navigace na rádiu + film na externím monitoru (na stropu či v opěrkách)

    – podpora internetu (buď tethering z mobilu, nebo pomocí USB WiFi či 3G donglu)

    – analogové a digitální radio

    – instalace jakýchkoli dalších aplikací – např. „Torque“ dává hluboký smysl

    – datová media: DVD mechanika, 2x USB, 2x microSD, Line IN

    A asi jsem ještě na něco zapomenul…

    Za ty peníze to je skvělé řešení „všeho“ – samozřejmě to chce už při výběru auta ušetřit za originální navigaci, která stojí násobně více a nemá tak komplexní možnosti.

    • jbem (neregistrovaný)

      Předpokládám, že tohle asi nepůjde do každého vozu, nebo ano? Si to nedovedu ani moc představit.

    • Martin P. (neregistrovaný)

      Zapoměl si dodat, že to je ve většině případů do vozů které se už dávno nevyrábí.

      Takže do 5-10let starého vozu dobastlit to jde, na nové vozy můžeme zapomenout.

    • mceza (neregistrovaný)

      Zas nové vozy zpravidla mají minimálně 3,5 mm jack. Mě osobně to stačí.

    • Axl (neregistrovaný)

      Do uplne kazdeho asi ne, jen do relativne „beznych“, urcite reba Superb, aktualni Passat, atd… chce to hledat. Treba na aliexpress

    • Axl (neregistrovaný)

      To neni pravda. Treba do koncernovych vozu to existuje i do aktualnich modelu, typicky treba Passat.

    • Martin P. (neregistrovaný)

      Aha co nové modely taky jinýc značek. Poznámka nový = aktuálně vyráběný a ne šlupky z baziku.

      Druhá věc je ta jestli tohle někdo bude řešit při pořizovací ceně Pasáta. Tady jde spíš o výbavu Pola, Bory, Up atd…

    • Ruprdt (neregistrovaný)

      Tak hledej!

      Na octavku, golfy, leony urcite je.

      Jestli uplne na vsechny korejce, francouze ci rumuny, to nevim.

      Ale pri nejhorsim preci jde koupit 1DIN, nebo pokud mozno 2DIN radio s touto vybavou. Bude mit DINovou standardni velikost a snad do kazdeho auta se dela plastovy ramecek, ktery umozni standardni radio elegantne zasadit do prislusne pristrojovky.

      A mas za desitku vyresene vsechno – od navigace po HF, od streamovani hudby po couvaci kameru, od digitalni televize po ja nevim co vsechno (AVI, DVD, digiradio s RDS, …).

    • Martin P. (neregistrovaný)

      Ruprdt: Tady se nebavíme o tom, že by neexistovalo žádné jiné radio.

      Jde o možnost ovládání audia z volantu a to nejen hlasitosti. A také textové informace o přehrávané skladbě. A také obráceně, audio zobrazuje informace z vozu ( chybové a informační hlášení ) Další věc je, že skladby byly přehrávány pře BT a né kabel.

      Naprostá většina audio přehrvačů do auta z Aliexpresu, Dealextreemu atd… je na vody starší. Takže Fabku do modelové řady 2010 né tu co se prodá vá teď, Citrony zase starší atd… Důvod je to že mobilky by je za patenty\licence sežrali, proto si nechávají „odstup“

    • JirkaTx (neregistrovaný)

      Pro aktualni Octavii:

      [odkaz]

      Umi to naproosto VSECHNO a cena je SMESNA.

      Toto by mělo jit do aktualni Fabie:

      [odkaz]

      ATD….

      Jakej „odstup“ a jak by si ti vyrobci mohli a měli drzet?

      Ta radia jsou uvnitř vicemene identicka, lisi se jen plastovym rameckem, aby zapadla do konkretniho vozu.

      A pokud pro nejaky vuz nejsou, staci vzit standardni 2DIN radio a ramecek si sehnat jinde.

      I rozhrani CAN-BUS je vicemene standardizovane, takze není moc co resit.

    • htcjirka (neregistrovaný)

      JIRKATX : To co jsi poslal je otresna kvalita a nespolehlivost.

    • Total (neregistrovaný)

      Tys to zkousel?

      Ja to mam 3 roky a vse funguje, jak ma (jeste model s Windows Mobile).

      Ale pokud mas predsudky, jdi treba touto cestou:

      [odkaz]

    • Petr (neregistrovaný)

      Nebudu polemizovat o výměně rádia ve Škodě či Volkswagenu. Ale jak byste danou situaci řešil u rádií v japonských vozech, kde je rádio často součástí celého středového panelu s ovládáním klimatizace…? Nemluvě pak o systémech MMI či iDrive v Audi a BMW, kde je každá část (obrazovka, ovládací joystick a jednotka s CD či DVD na jiném místě)?

  3. Martin P. (neregistrovaný)

    Vzhledem k tomu kolik stojí a co umí tovární audio systémy do auta, cena do 10000,- s DPH není zas tak vysoká.

    • jbem (neregistrovaný)

      Ale považte, že 11k jen kvůli tomu, abych měl ipod ve schránce a ovládal ho z volantu je docela dost, tak jsem to vyřešil držákem a kabelem za litr ( [odkaz] ).

    • Martin P. (neregistrovaný)

      Jak se to vezme je to furt o polovinu, nebo o dvě třetiny méně než multimediální systémy od VW, Fordu, Citroenu atd…

      Jinac iPod klasik se ovládá dobře, nové telefony s touchscreenem po paměti tedy ne.

    • mceza (neregistrovaný)

      Například u Mazdy 3 je už v základní výbavě velmi pěkné rádio s bluetooth a ovládáním na volantu. Hned o stupeň vyšší výbava má už 7″ dotykový displej se všemi funkcemi, co se mladý člověk může jen představit. Za 12 tis. se k tomu dá kdykoli dokoupit navigace.

      Rozhodně lepší než řešení od Škodovky, kde mám na výběr mezi ultra mizerným rádiem v ceně vozu, mizerným rádiem za 10 tis. nic moc rádiem s BT, dotyk. displejem a navigací za 20 tis a průměrným rádiem s BT, dotyk displejem a navigací za 50 tis…

      Je to výrobce od výrobce, model od modelu. Pokud bych si kupoval například tu Mazdu, tak si to koupím s multimediálním systémem (je pěkný, propracovaný, funkční). Pokud bych si kupoval škodovku, tak oželím ovládání na volantu a radši si to vemu bez rádia a nějaké si dokoupím.

  4. spitfire (neregistrovaný)

    Nová auta většinou ty autorádia s BT mají, nebo případně mají aspon 3,5 mm jack na zapojení.. Ale u některých vozu se bohužel musí připlatit poměrně výrazně za jakoukoli funkci, třeba u mé Q3 jsou na výběr 3 rádia která vypadají vzhledově absolutně stejně, jen to základní podporuje pouze CD, a hudbu přez SD karty+ to má 3,5mm jack, za příplatek necelých 20 tis vám vyrobce přidá Bluetooth, a za dalších 22tis vám přidá podporu DVD a CD měnič… což jsou i při ceně auta poměrně dardy, protože přeci jen nechci zbytečně připlácet.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *