TOPlist

Průměrná cena iPhonu činí 691 dolarů: Která značka má nejdražší telefony s Androidem?

V dnešní době je umění prodat velké množství smartphonů, a ještě větší umění je na jejich prodeji vydělat. Většina zisků z tohoto odvětví jde na účty Applu a Samsungu, ostatní výrobci se pohybují někde mezi hranicemi „trochu vyděláváme“ a „hodně proděláváme“.

Společnost Prodané smartphony Příjmy Průměrná cena smartphonu Provozní zisk Zisk na zařízení
Samsung 81,5 milionů $20,40 mld $225,39 $1,90 mld $23,29
Apple 78,25 milionů $51,64 mld $690,50 $14,41 mld $184,10
LG 15,3 milionů $3,22 mld $210,26 –$51,47 mil –$3,36
Sony 7,6 milionů $3,20 mld $421,58 $198,91 mil $26,17
HTC 3,4 milionů $0,81 mld $237,05 –$128,00 mil –$37,65
Microsoft 4,5 milionů $0,84 mld $185,70 –$162 mil –$36,11

Prodeje smartphonů ve čtvrtém čtvrtletí 2015

Největší prodeje smartphonů si stále drží Samsung, ovšem finanční stránku věci má lépe zvládnutou Apple. Aby také ne, Apple nenabízí žádnou nižší nebo střední třídu, maximálně nabídne nižší cenu za výběhové modely. Průměrná cena prodaného iPhonu tak v posledním čtvrtletí loňského roku činila 691 dolarů, zatímco průměrná cena telefonu od Samsungu byla pouze 225 dolarů. Samsung nicméně v žebříčku průměrné ceny prodaného zařízení nepatří ani na stupně vítězů, ve světě telefonů s Androidem kraluje překvapivě Sony.

Q4-2014-Handset-ASP_border-640x418

Japonská společnost se po několika neúspěšných čtvrtletích rozhodla zúžit portfolio na minimum a spolehnout se především na své vlajkové smartphony řady Z; díky tomu se průměrná cena telefonu Sony vyšplhala na 422 dolarů. Mezi Sony a Samsungem se ještě nachází HTC s průměrnou cenou telefonu 237 dolarů, za Samsungem se pak nacházejí ještě LG a Microsoft. Nutno podotknout, že statistika pocházející od společnosti Overspill není zcela kompletní, chybí zde zejména čínské značky jako Huawei, Xiaomi nebo Lenovo.

ASP-LG-Sony-640x430Průměrná cena smartphonů Sony Xperia roste

Apple ve čtvrtém kvartále dominoval i statistice zisků z prodaných smartphonů – zisk z každého prodaného iPhonu činil 184 dolarů, každá prodaná Xperia vydělala Sony průměrně 26 dolarů a průměrný smartphone od Samsungu obohatil společnost o 23 dolarů. Na opačné straně LG prodělává na každém smartphonu 3 dolary a Microsoft a HTC jsou na tom z důvodu neefektivního hospodaření více než desetkrát hůře.

Q4-2014-Handset-Unit-Profit_border-640x418

Zajímavý je i graf spotřebitelské oddanosti od společnosti Kantar Worldpanel znázorňující stěhování uživatelů mezi jednotlivými značkami. Z něj jde například vidět, že Samsung loví uživatele ve vodách HTC, avšak ještě více jich ztrácí u Huawei. Zatímco tradiční značky jako LG, HTC, Sony a Samsung o své uživatele přicházejí, značky Huawei, BQ, Motorola, Wiko a Alcatel jsou na vzestupu.

Customer-flow-Android-640x636

Autor článku Jakub Karásek
Jakub Karásek
Příznivec mobilních technologií, konvertibilních zařízení a bezdrátového nabíjení, fanoušek tvrdé hudby a milovník rychlé jízdy v motokárách, na kole a na lyžích. Odpůrce FUPu, pomalého internetu a přerostlých smartphonů.

Kapitoly článku