Sledujte nás na YouTube

Průměrná cena iPhonu činí 691 dolarů: Která značka má nejdražší telefony s Androidem?

V dnešní době je umění prodat velké množství smartphonů, a ještě větší umění je na jejich prodeji vydělat. Většina zisků z tohoto odvětví jde na účty Applu a Samsungu, ostatní výrobci se pohybují někde mezi hranicemi „trochu vyděláváme“ a „hodně proděláváme“.

SpolečnostProdané smartphonyPříjmyPrůměrná cena smartphonuProvozní ziskZisk na zařízení
Samsung81,5 milionů$20,40 mld$225,39$1,90 mld$23,29
Apple78,25 milionů$51,64 mld$690,50$14,41 mld$184,10
LG15,3 milionů$3,22 mld$210,26–$51,47 mil–$3,36
Sony7,6 milionů$3,20 mld$421,58$198,91 mil$26,17
HTC3,4 milionů$0,81 mld$237,05–$128,00 mil–$37,65
Microsoft4,5 milionů$0,84 mld$185,70–$162 mil–$36,11

Prodeje smartphonů ve čtvrtém čtvrtletí 2015

Největší prodeje smartphonů si stále drží Samsung, ovšem finanční stránku věci má lépe zvládnutou Apple. Aby také ne, Apple nenabízí žádnou nižší nebo střední třídu, maximálně nabídne nižší cenu za výběhové modely. Průměrná cena prodaného iPhonu tak v posledním čtvrtletí loňského roku činila 691 dolarů, zatímco průměrná cena telefonu od Samsungu byla pouze 225 dolarů. Samsung nicméně v žebříčku průměrné ceny prodaného zařízení nepatří ani na stupně vítězů, ve světě telefonů s Androidem kraluje překvapivě Sony.

Q4-2014-Handset-ASP_border-640x418

Japonská společnost se po několika neúspěšných čtvrtletích rozhodla zúžit portfolio na minimum a spolehnout se především na své vlajkové smartphony řady Z; díky tomu se průměrná cena telefonu Sony vyšplhala na 422 dolarů. Mezi Sony a Samsungem se ještě nachází HTC s průměrnou cenou telefonu 237 dolarů, za Samsungem se pak nacházejí ještě LG a Microsoft. Nutno podotknout, že statistika pocházející od společnosti Overspill není zcela kompletní, chybí zde zejména čínské značky jako Huawei, Xiaomi nebo Lenovo.

ASP-LG-Sony-640x430Průměrná cena smartphonů Sony Xperia roste

Apple ve čtvrtém kvartále dominoval i statistice zisků z prodaných smartphonů – zisk z každého prodaného iPhonu činil 184 dolarů, každá prodaná Xperia vydělala Sony průměrně 26 dolarů a průměrný smartphone od Samsungu obohatil společnost o 23 dolarů. Na opačné straně LG prodělává na každém smartphonu 3 dolary a Microsoft a HTC jsou na tom z důvodu neefektivního hospodaření více než desetkrát hůře.

Q4-2014-Handset-Unit-Profit_border-640x418

Zajímavý je i graf spotřebitelské oddanosti od společnosti Kantar Worldpanel znázorňující stěhování uživatelů mezi jednotlivými značkami. Z něj jde například vidět, že Samsung loví uživatele ve vodách HTC, avšak ještě více jich ztrácí u Huawei. Zatímco tradiční značky jako LG, HTC, Sony a Samsung o své uživatele přicházejí, značky Huawei, BQ, Motorola, Wiko a Alcatel jsou na vzestupu.

Customer-flow-Android-640x636

Jakub Karásek

Redaktor serveru SMARTMania.cz, příznivec mobilních technologií, konvertibilních zařízení a bezdrátového nabíjení, fanoušek tvrdé hudby a milovník rychlé jízdy v motokárách, na kole a na lyžích. Odpůrce FUPu, pomalého internetu a přerostlých tabletofonů.

20 komentářů

  1. Martin P. (neregistrovaný)

    Hmmm jak tak koukám na ty grafy , aby tam nebylo spletené průměrná cena a průměrná cena prodaného telefonu.

    Apple žádný levný telefon nemá. Takže průměrná cena prodaného a průměrná cena vyráběného je +/- stejná.
    U firem které vyrábějí od nižší třídy po high end se to pak rozchází.

    Proto se to u Sony a Samsungu tak rozchází. sony nesází na low end = horší. Samsung od každého trochu = „lepší/levnější než Sony . Ikdyž top Sx od Samsungu atakuje skoro Apple.

    Extrémem je MS. Které nejvíce prodalo lowendů a v nabídce má i drahé L950 jenže to se prodává tolik málo že to nerozředí.

  2. vlada (neregistrovaný)

    Dovolim si poznamenat, ze „pruzkum trhu“ byl vytvoren jako blogovy zapisek a i pres uprimnou snahu autora se da s nekterymi zavery nesouhlasit. On totiz pracuje i s udaji, ktere nejsou verejne dostupne a pro sve potreby si je vice mene odhadl (prijem MS za Lumie).

    Za jednu z podivnosti povazuju prumernou prodejni cenu (ASP) hloupych telefonu u Samsungu a u MS. Samsung pry dosahl 30$ za telefon a MS jenom 10$. Pritom MS (Nokia) ma vetsi zastoupeni v premiovych kategoriich hloupych telefonu. Staci se podivat na nabidku v CR a Nokii 515.

    • Martin P. (neregistrovaný)

      premiovych kategoriich hloupych telefonu 8-0…. ….boha! co to je umělou kategorii ? Žádný feature není premiový. To byl leda před xx lety Vertu ale to už má Android.

      • Vertu bych zaradil mezi chytry, protoze Symbian a S40/S30 je sakra rozdil.

      • Martin P. (neregistrovaný)

        Vertu v počátku nemělo ani ten Symbian stejně jako luxusní N8800 . Nokia platforma S40 není smartphone ikdyž umí i dotek.
        https://en.wikipedia.org/wiki/Series_40

        Prakticky teprve ke konci Vertu přešlo na S60 ( až 2010 ) a až potom co nebylo součástí Nokie , přešlo na Android.

  3. Nikde se mi nepodařilo najít čísla pro mobilní divizi MS. Ani na uvedeném odkazu.

    • Michal (neregistrovaný)

      To proto, že je to katastrofa, kterou se nikdo chlubit nebude.

      • Mobilni divize se vyparila a prijmy z WP/W10M vzala sebou. Nyni MS investuje do aplikaci pro Android a iOS :-)

    • Oni to nemají v žádné mobilní divizi ne? Nestrčili to do entertainment divize nebo kam, aby to nebyla taková hrůza?

      • vlada (neregistrovaný)

        MS preorganizoval strukturu a telefony nyni spadaji do divize More Personal Computing. Dokonce jsem cetl kritiku Steva Ballmera, ze nova struktura je neprehledna. On jako nejvetsi akcionar a byvaly CEO ma na kritiku pravo.

      • Ballmer by nemel do MS strkat nos nebot jeho jednani zapricinilo soucasne obdobi upadku. Na druhou stranu jmeno divize „More Personal Computing“ mohl vymyslet jen chory mozog a neco tady trochu smrdi :-D

      • Matej (neregistrovaný)

        Tak to je fakt huste, ked MS uz ani nema samostatnu mobilnu diviziu. Veri este niekto ze MS s mobilmi v najblizsej dobe nesekne?

    • vlada (neregistrovaný)

      steelspace:

      https://view.officeapps.live.com/op/view.aspx?src=http://www.microsoft.com/global/Investor/RenderingAssets/Downloads/FY16/Q2/MSFT_FY16Q2_10Q.docx

      Phone revenue decreased $1.2 billion or 53%, as we sold 4.5 million Lumia phones and 22.5 million other phones in the second quarter of fiscal year 2016, compared with 10.5 million and 39.7 million sold, respectively, in the prior year.

      1200000000*47/53 = prijem za telefony celkem
      22500000*10 = prijem za hloupe telefony (10$ ASP za hloupy telefon si autor zvolil)
      1200000000*47/53 – 22500000*10 = prijem za Lumie
      (1200000000*47/53 – 22500000*10)/4500000 = ASP Lumii (186$)

  4. nj to jsem si taky všiml jak NEÚMĚRNĚ předražuje Sony své telefony. Přitom (za tu cenu) prostě NEJSOU nic extra…

    • Mr. Arakin (neregistrovaný)

      Proc myslis? Sony telefony patri k tomu nejlepsimu na trhu, na tom se shoduji vsichni, kdo problematice alespon trosku rozumi.

      • Mr. Arakin:
        Patří ale NE za takové ceny. Beru že v době uvedení stojí telefon nějakou cenu, ale pak by se měla přeci snižovat. U Sony se nesnižuje a když ano, tak naprosto MINIMÁLNĚ. Za takovou cenu bych si představoval bezchybný firmware s bleskovou GPS, s aktualizacemi max měsíc po uvedení nového buildu Googlem a akumulátoru s dvojnásobnou kapacitou, než dávají bežně. Pak bych ty peníze RÁD dal.

    • Marek (neregistrovaný)

      Je rozdiel medzi zdražovaním a tým, keď firma prestane predávať lacné telefóny. Low-end Sony postupom času úplne vynecháva.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *