TOPlist

Prodeje tabletů v prvním čtvrtletí: Apple nadále drží dominantní postavení

Analytická společnost Strategy Analytics zveřejnila své údaje o prodejích tabletů za první kvartál letošního roku. V prvním čtvrtletí bylo dodáno 40,6 milionu tabletů, což je rekordní číslo pro daný segment. Meziroční růst dosáhl úctyhodných 117 % z loňských 18,7 milionu. Poptávka po tabletech zůstává silná – jak ze strany spotřebitelů, tak z byznys sféry a vzdělávacích institucí. 

 
Vlajkové modely hlavních rivalů: Apple iPad, Microsoft Surface a Google Nexus 10

Apple nadále zůstává lídrem a zabral 48% podíl, prodal 19,5 mil. tabletů (výsledky Apple za první kvartál), hlavním tahounem byl model iPad Mini. Android dosáhl na podíl 43 % mezi značkovými tablety, rostl tak z loňských 34 procent. Meziroční růst pro Android byl 177 % na 17, 6 mil. zařízení. Problémem jsou neznačkové tablety z Číny, jejich počet není schopen nikdo přesněji určit. Analytické firmy se jim obvykle vyhýbají s tím, že se jedná o zařízení „jiné kategorie.“ S jejich započítáním by se Android s vysokou pravděpodobností dostal před iOS. Tablety s operačním systémem Windows dosáhly na 7,5 % a dá se čekat, že budou nadále zvyšovat svůj podíl, zatím je limituje horší dostupnost, vyšší cena, chybějící aplikace a lehčí zmatení zákazníků, než si zvyknou na nové vlastnosti Windows 8 a dokáži si jednotlivá zařízení přesně zařadit. 

 
Trh s tablety podle Strategy Analytics 

Autor článku David Podzimek
David Podzimek

Kapitoly článku