TOPlist

Prodeje BlackBerry Z10 trhají rekordy, na model Q10 si zájemci budou muset počkat

Uběhl první týden od představení nové platformy BlackBerry 10 v doprovodu dvou chytrých telefonů – celodotykového BlackBerry Z10 a modelu s fyzickou klávesnicí a názvem Q10. Zed-desítka se objevila na britských prodejních pultech hned druhý den po keynote, tedy 31. ledna, v Kanadě si ji mohou zájemci pořídit od 5. února, zatímco obyvatelé USA si budou muset počkat až do 27. března. A jak jdou prodeje? Dle reportáží od prodejců jde Z10 takzvaně na dračku. Kanadský operátor Rogers hlásí, že stihl za první den prodat více kusů Z10, než se mu během jednoho dne kdy podařilo s jinou ostružinou. Britský obchod se smartphony Carphone Warehouse měl dokonce vyprodáno hned půl hodiny po zahájení prodeje; v ostatních britských obchodech je zatím beznadějně vyprodaná bílá verze telefonu, zatímco výrobce sotva stíhá zásobovat Z10 v černém provedení.


“Během 30 vteřin je rychlejší vám ukázat, co to neumí dělat” – reklama BlackBerry vysílaná během SuperBowl

Horší situace je ve Spojených Státech, kde musí zájemci o první desítkovou ostružinu čekat nejméně do konce března, Q10 na americký trh dorazí dokonce až v dubnu nebo květnu. Oficiální datum uvedení na trh zatím není známo, nezávisí totiž tolik na samotném výrobci, jako na místních operátorech, kteří mají přísné podmínky na testování nových zařízení před prodejem. CEO společnosti BlackBerry Thorsten Heins se k situaci vyjádřil slovy: “Musíme to (podmínky operátorů) respektovat. Ptáte se, zda jsem zklamaný? Samozřejmě, lhal bych kdybych řekl ne. Ale tak to chodí a my spolupracujeme se všemi operátory, abychom tento proces urychlili jak jen to půjde”.


První “desítkové” ostružiny: vlevo BlackBerry Z10, vpravo BlackBerry Q10

Dobrá zpráva je, že se tyto testovací podmínky týkají výhradně amerických operátorů a neměly by tedy teoreticky ohrozit příchod nových ostružin na český trh. Orientačně by se měli čeští zájemci o Z10 dočkat někdy v průběhu března, nechceme však více spekulovat dokud pro vás nezjistíme konkrétnější informace. Celkově to ale vypadá, že se nový start kandské společnosti celkem vydařil, připomínáme, že Research In Motion jako takový zanikl 4. února, aby se ve stejný den zrodil z popela jako BlackBerry. Pokud sledujete pohyb akcií na americké burze, pak jistě víte, že společnost změnila zkratku na burzovním trhu NASDAQ z původní RIMM na nový BBRY a cena akcií po počátečním poklesu opět konstantně stoupá.

Autor článku Ruslan Botsyurko
Ruslan Botsyurko
Lékař, fotograf, redaktor, DJ, webdesigner, nevyléčitelný perfekcionista a bezmezný nadšenec do všech možných technologií, který od malička běhá po světě se šroubovákem (no dobrá, nyní spíše se skalpelem :)) a snaží se přijít na to, jak věci kolem fungují.

Kapitoly článku