TOPlist

Přestaňte si s klíči hrát na schovávanou. Díky smartphonu už se vám neztratí

Patříte mezi ty, kteří by dokázali ztratit i slona v jednopokojovém bytě? Bez ustání doma něco hledáte? Pak se možná i vám blýská na lepší časy, které by měly nastat v zimě roku 2014. Stačit vám k tomu bude iPhone a dlaždičky.

Dlaždičky (neboli Tile, což je i název celého systému), které vám pomůžou s věčně zatoulanou peněženkou, taškou nebo dálkovým ovladačem, má na svědomí americký startupový tým. Jak vypadají? Představte si čtvercovou kartičku o hraně 3,5 cm a  tloušťce pár milimetrů. Ty v sobě mají Bluetooth vysílač, díky kterému jej zařízení s iOS vidí. To, že čtverečky vidí telefon, ale neznamená, že je vidíte i vy…

Jistě si pamatujete z dětství hru, kdy měl člověk za úkol vypátrat schovanou věc. Ostatní mu napovídali notoricky známými slovy: ”Samá voda, přihořívá, hoří!” Přesně na této bázi funguje i aplikace Tile. V té si oštítkovanou věc, kterou hledáte, a pomocí indikátoru signálu vám poradí, jestli už jste alespoň blízko, nebo jste úplně mimo. “Hoří”, ale nic nevidíte? I na tyto případy v Tile mysleli, a proto umí štítky vydávat i akustický signál. Výraz “prozvonit klíče” začal po letech dávat smysl.

V případě, že vám klíče někdo ukradne, se vám navíc naskýtá naděje, že je ještě někdy najdete. Pokud věc se štítkem označíte jako ztracenou, přes cloudové úložiště dostanou i ostatní Tileři signál, že mají tu vaši dlaždičku sledovat. Na základě GPS (pokaždé, kdy se ztracená věc mihne kolem cizího telefonu s aplikací, se odešle do majitelova telefonu její poloha) ji pak snadno vystopujete.

Zní to všechno strašně krásně, že? Ale najdou se i nevýhody. Permanentně zapnutý Bluetooth zkracuje výdrž baterie smartphonu o desítky minut. Na aplikaci si nepochutnají majitelé chytrých telefonů s jiným operačním systémem než iOS. Některé z nich v sobě nemají Bluetooth připojení standardu 4.0. A do třetice všeho zlého – trackování ukradených věcí může fungovat, až když se aplikace masivně rozšíří. I přes všechny nevýhody se ale ukazuje, že chytré telefony nás v inteligenci dost možná už brzy předčí.

Autor článku PR článek
PR článek
Takto označený obsah má charakter reklamního sdělení, jehož zadavatelem je subjekt třetí strany. Máte-li zájem o spolupráci či publikaci PR článku, kontaktujte nás na e-mailu [email protected].

Kapitoly článku