Výkon mobilních zařízení se neustále posouvá vpřed, přičemž řada odborníků dokonce předpokládá, že v budoucnu dožene desktopové příbuzné. Těmto domněnkách nově nahrává společnost Imagination Technologies, která na veletrhu CES představila novou generaci grafického čipu PowerVR GR6500.
Podle slov výrobce se má jednat o revoluční 3D akcelerátor, který zvládá vykreslování technologií Ray Tracing. V praxi se tak můžeme těšit na výrazný skok v grafice herních titulů, jenž nabídnou mnohlem lepší zážitek doprovozený propracovanější simulací se světlem a stíny.
Jelikož se jedná o novou technologii, vývojáři museli počítat s podporou standardů OpenGL ES, což ve finále vedlo k integraci klasické architektury doplněné o již zmíněné RTU, jenž se stará o vykreslování Ray Tracing. Díky tomu bylo docíleno kompatibility s konvenčním typem softwaru a zároveň se tak vývojářům otevírají vrátky pro využití zcela nových možností.
Od Ray Tracing se očekává nástup fotorealistické grafiky a snadnější vytváření jednotlivých scén. Nejzajímavější na celé informaci je fakt, že společnosti Imagination Technologies se podařila architekturu, kterou lze snadno škálovat. Díky tomu je možné PowerVR 6500 nasadit v desktopových i mobilních zařízeních.
Jelikož mezi největší zákazníky odebírající čipy PowerVR patří Apple, je docelé možné, že se tohoto řešení dočkáme i v některé z chystaných generací jablečných zařízení. Stejně tak ale nový grafický čip mohou využít výrobci zařízení s Androidem či Windows.