Sledujte nás na YouTube

Pokémon GO je fenomén a akcie stoupají. V Americe už existuje i taxislužba na chytání Pokémonů

Japonská herní společnost Nintendo pospolu s vývojáři z firmy Niantic se trefily do černého. Mobilní verze hry Pokémon GO je fenomén a hra doslova vyvolala mezi všemi druhy hráčů, geeků i lidmi, kteří mají ke hrám daleko, šílenství.

Akcie Nintenda vystřelily

Bývalý startup, který dříve fungoval pod záštitou Googlu, a který je dnes již zcela samostatnou a funkční firmou, zažívá žně. Podle statistik z webu SimilarWeb mělo hru od vývojářů jen během 8. července nainstalováno 5,16 % všech zařízení se systémem Android na území Spojených států, což je 2,5x více, než například úspěšná seznamka Tinder, která je na trhu už přes čtyři roky.

S tím souvisí i samotné akcie firmy Nintendo, které během jednoho dne zaznamenaly až 23% nárůst. Taková výrazná změna byla naposledy zaznamenána roku 1980. Tržní hodnota Nintenda vzrostla jen za dva dny o celé 7,5 miliardy dolarů (přibližně 184 miliardy korun). Denně chytá Pokémony přes 11 milionů uživatelů a pokud bude počet uživatelů dále růst raketovým tempem (cca 1 milion nových uživatelů za den), Pokémon GO by mohlo překonat i sociální síť Snapchat (recenze), kterou denně používá přibližně 14 milionů lidí.

pokemon1_line

Podle analýzy společnosti Sensor Tower překonávají hráči Pokémon GO dokonce i největší sociální síť Facebook. Z grafu lze vyčíst, že se chytání Pokémonů věnuje hráč denně v průměru až 33 minut a 25 sekund, přičemž na Facebooku je uživatel průměrně 22 minut a 8 sekund. Zajímavější by však byla čísla až po nějaké době, co se počty hráčů ustálí a boom pomine.

pokemon-go-usage-comparison

Pokémon GO je nové Angry Birds

Podle zakladatele společnosti SuperData Research zaměřující se na herní průmysl, Joost van Dreunena, by se mohla hra Pokémon GO stát novým fenoménem, stejně jako tomu bylo u hry Angry Birds, kterou si stáhlo na stovky milionů lidí. Bude však hodně záležet na tom, jak dlouho davové šílenství vydrží a nakolik půjde ze hry profitovat. Zdrojem příjmů by totiž mohla být speciální „sponzorovaná místa“, na kterých Pokémon GO dosud vydělalo už přes 14 milionů dolarů – Pokéstopy nebo jiná speciální místa by mohla být například na pobočkách různých firem.

zsk_k_c_pokemon_3

Taxislužba pro chytání Pokémonů

Že Pokémon GO vytvořilo opravdu mimořádné šílenství potvrzuje i fakt, že v Americe už existuje speciální „Pokémonní taxislužba“. Objevují se zde totiž řidiči, kteří vás budou za hodinovou sazbu 10 dolarů vozit hodinu po městě, přičemž vy, jakožto pasažér, neděláte nic jiného, než že při cestování lovíte Pokémony.

Pokud máte k Pokémon GO nějaké dotazy, využijte našeho speciálního fóra, kde můžete o hře diskutovat s ostatními hráči nejen o volbě týmů, ale také o strategiích a případných problémech s instalací či spouštěním.

Xaver Jandura

Milovník „road trip" cestování a exotického jídla, velký fanoušek a zároveň kritik Apple zařízení, rád boxuji, cvičím jógu a přemýšlím u sklenky vína.

3 komentáře

  1. aod (neregistrovaný)

    takova blbost, to se bude libit

  2. tak ako rychlo to vzrastlo, tak rychlo to aj upadne.. :D ale tiez som to skusil :D

  3. Nikdo si nedovede představit, jaké prachy z těchto her sypou.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *