Sledujte nás na YouTube

Podívejte se na vánoční reklamy dvou největších rivalů. Apple letos natáčel v Žatci

Není tomu tak dávno, co dva největší rivalové v mobilním businessu – Samsung a Apple, vypustili do světa své nové vánoční reklamy pro rok 2016. To samo o sobě není až tak překvapivé, nicméně Apple se letos rozhodl pro, z pohledu českého uživatele, atraktivní volbu. Jeho vánoční reklama se totiž nakonec natáčela v Žatci. Ten porazil i takové kandidáty, jakými jsou Kutná Hora nebo Telč.

Celé natáčení probíhalo se zvýšenými opatřeními v období od 18. do 23. října. Vtipné na celé situaci je především to, že ani samotní obyvatelé města o celé situaci neměli sebemenší ponětí. Reklama pojednává o Frankensteinově monstru, zde pojmenovaném „Frankie“, a jeho výpravě k vánočnímu stromu. Apple chce se svou reklamou především cílit na emoce, a proto se v reklamě jablečné produkty příliš neobjevují. Jediným zmíněným produktem je zde iPhone 7, který můžete spatřit hned na začátku spotu, a na kterém si Frankie nahrává vánoční melodii. Hlavním vánočním poselstvím je zde „otevření našich srdcí všem“.

Nesmíme ale opomenout ani Samsung, který si letos opět připravil pro své příznivce něco nového. Zde je taktika, na rozdíl od Applu, poněkud jiná. Samsung se více soustředí na své klíčové produkty a mohlo by se tak zdát, že je zde hlavní myšlenka Vánoc tak trochu opomenuta.

Reklama nese název „Rozbalte si pocity“ a zaměřuje se hlavně na modely Samsung Galaxy S7 (edge) a platformu Gear VR. Má poukázat na to, jak skvělý může svět díky virtuální realitě být, a jaké možnosti se vám s touto platformou nabízejí. Nezapomíná ovšem také zdůrazňovat to, že rodina má být o Vánocích pospolu a vzájemně sdílet své zážitky a radosti.

Lukáš Čambala

Student ekonomické fakulty žijící převážně v Brně. Milovník filmů, kvalitních soundtracků, ICT a značky Apple.

8 komentářů

  1. Tak musím uznat, reklama od Applu se mi líbila daleko více.

    • Jochen (neregistrovaný)

      Tak musim říct, že reklama Applu mě nudila tak, že jsem měl nutkání i v těch dvou minutách posunovat vpřed. Taky zajímavý, že si do Žatce navezli pestrobarevnej komparz.

  2. Lenor (neregistrovaný)

    Nelíbila se mi ani jedna

  3. lister0 (neregistrovaný)

    Apple reklama měla aspoň nápad a nějaký příběh, ikdyž milionkrát provařený a předvídatelný, ale ten Samsung blitek, který je založený na tom, že lidi říkají „Ou“ a ostatní se tupě smějí je fakt trapný a tak hrozně přežitý, že se divím, že to dnes někdo vůbec schválí. Je to jak reklamy před 20 lety, úplně nula invence a argumentace, proč bych si měl sakra koupit Gear VR.

    • Lenor (neregistrovaný)

      To je reklama typu seriál Ulice, na který taky lidé koukají, aby si tam mohli představit sebe.

  4. Petr (neregistrovaný)

    Apple zabodoval. Ma tam myslenku. U samsungu jen tuna chichotani nad virtualnim svetem..

  5. Nj, tak jak Frankie tak černoši nejsou úplně naše sorta.

  6. Reklama Apple je podle mě velmi podařená a aktuální. Je pěkně natočená, kdy i ty 2 minuty vpadají lépe a profesionálněji, než většina českých filmů a reflektuje současné problémy a stav společnosti, přesto s klasickým a nesmrtelným Vánočním posláním.
    Rozhodně velký posun oproti minulému roku, kde byl sice také dobrý nápad, ale těžce se nepovedla produkce. Z toho možná plyne ponaučení, že iPhonem prostě profi reklamu nenatočíš….

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *