Sledujte nás na YouTube

Podíl Samsungu v západní Evropě klesá, v Číně na konci loňského roku spadl na páté místo

Analytická společnost IDC zveřejnila na konci ledna zprávu o globálním prodeji smartphonů a tabletů v loňském roce s podílem jednotlivých operačních systémů na prodaných kusech. Nyní přidává dvě zajímavé statistiky, které ukazují, jak se v prodeji smartphonů vede jednotlivým výrobcům v západní Evropě a v Číně, oba trhy se poměrně významně liší. 

 

Západní Evropa

Jedničkou na západoevropském trhu byl v loňském roce Samsung s celkovým počtem 51 milionů prodaných smartphonů, což celkově znamená 35% tržní podíl. Korejský výrobce tak obhájil první příčku z roku 2013, ovšem tehdy prodal o sedm milionů smartphonů více a jeho podíl atakoval 43 procent. Druhou pozici drží Apple s podílem 21,2% (30,9 milionů prodaných iPhonů), třetí příčka patří Sony s 10,4 % (15,2 milionů prodaných Xperií).

  

Na bramborové pozici se překvapivě drží Nokia/Microsoft s podílem 6,9 % a 10 miliony prodaných Lumií, což meziročně znamená téměř třetinový nárůst. Pátá příčka v západní Evropě patřila LG – 8,6 milionů prodaných smartphonů a podíl 5,9 procent.

  

IDC tuto statistiku vyjádřilo i podílem jednotlivých platforem, první trojka ve srovnání s rokem 2013 rostla – Android ze 70,8 procent na 71,2; iOS z 19,6 procent na 21,2 a Windows Phone z šesti procent na 6,8. Všichni tři tak brali BlackBerry, které spadlo ze 3,4 % na pouhých sedm promile. 

Čína

Samsung neklesal jen v západní Evropě, ale i v Číně. Prodal zde o 22,4 procent smartphonů méně než v roce 2013 a usadil se s podílem 12,1 procent za prvním Xiaomi (12,5 %). Čínský drak meziročně narostl o neuvěřitelných 186,5 procent a údajně předběhl Samsung nejen v Číně, ale i v Indii. Třetí je Lenovo s 11,2 %, čtvrté Huawei s podílem 9,8 % a pátý Coolpad s 9,4 %. Trh v Číně je oproti západní Evropě velmi vyrovnaný, první a páté místo od sebe dělí pouhá 3,1 %.   

  

Pád Samsungu a aktuální trendy na čínském trhu navíc potvrzují výsledky z posledního loňského čtvrtletí. V nich se korejský výrobce usadil až na pátém místě s podílem 7,9 procent prodaných smartphonů. První příčka patřila Xiaomi, ovšem na druhé místo se prodral Apple s dvojnásobkem prodaných iPhonů ve srovnání se stejným obdobím roku 2013. Mezi druhým Applem a pátým Samsungem se drží domácí značky Huawei a Lenovo.

  

Čína je velmi důležitý trh z hlediska globálních prodejů, prodá se zde téměř třetina vyrobených smartphonů.

Jakub Karásek

Redaktor serveru SMARTMania.cz, příznivec mobilních technologií, konvertibilních zařízení a bezdrátového nabíjení, fanoušek tvrdé hudby a milovník rychlé jízdy v motokárách, na kole a na lyžích. Odpůrce FUPu, pomalého internetu a přerostlých tabletofonů.

10 komentářů

  1. jarpo (neregistrovaný)

    To že samsung má minimálne na poli mobilných telefónov najlepšie roky za sebou, je asi každému jasné. Žiadny firma nevydrží na vrchole večne…

  2. Petas (neregistrovaný)

    Já si myslim že by aj SAMSUNG vydržel jen kdyby ze sebe nechtěla udělat APPLE ve světě androida. Telefony prodávat oproti konkurenci za nesmyslne ceny o 20 až 30 procent vyše a se stejným HW tohle je ten kámen úrazu ale jak je vidět Samsungu to nějak nevadí když zatím neoficiálně bude chtít za GALAXY S6 minimálně 21 000. To smé je za Galaxy A3 a A5. Ty ceny jsou tak o 30 procent nad normálem. A pak dělají akce tipu příslušensví za korunu i když za něj chtějí normálně 3 000 až 7 000. Dobrý příklad je ten když kámož kupoval S5 a k tomu byly GEAR FIT za 1Kč. Normálně stály GEAR FIT 4 000 a tak se jich ptal at mu ty 4 000 odečtou to nešlo takže je vidět kolik vlastně stojí mobil a že jejich marže je přemeštěná tak 40 – 50 procenty

  3. Pet (neregistrovaný)

    Tady je odkaz o mobilech 2015. Je zde krasne videt jak je samsung opet otresne drahy oproti konkurenci.

    [odkaz]

  4. no (neregistrovaný)

    Konečně lidi pochopili, že jako Samsung nic moc. Kdo si koupí Samsung, je pro mě člověk, který naletí na reklamu… Vždycky je lepší varianta než samsung:)

  5. carlyno (neregistrovaný)

    to se dalo čekat,ty ceny no to je hrůza,ja prodal vloni note2 a koupil lg g3

  6. uni (neregistrovaný)

    Hehe, Apple nalil know-how s prvním iPhone do Samsungu, Samsung jde nahoru, Apple odlije know-how k jiným partnerům, Samsung jde dolu….:)

  7. Petas (neregistrovaný)

    No tak treba se vse zlepsi a samsung opravdu zacne od znova (PROJECT ZERO) a bude velke prekvapeni. Treba jsou rendery jen podfuk a S6 nebude z kovu ale z GUMY, baterka 2600mAh vydrzi 6 DNI, zmizi HW tlacitko a bude spinovej Touchwiz, budou odjimatelna zada a mobil bude stat 15 000. Jelikoz guma je docela levna. Cert vi co si predstavuje samsug prod pojmem PROJECT ZERO ale asi uplne neco jineho nez zakaznik. Kdyz nas tu porad krmi takovyma nesmyslama a cenou co samsung asi bude poradovat.

  8. FantomasMan (neregistrovaný)

    Zase nerobme paniku… Čo by dali druhý výrobcovia (HTC, Sony ) keby mali taký zisk ako SAMSUNG. Každopádne tento rok bude pre SAMSUNG kľúčový. Lebo zdá sa, že trh je silno dynamický a ak sa padajúci trend nezastaví budúci rok už Samsung jednotka byť nemusí. I keď osobne o tom pochybuje. Lebo S6 asi zlý mobil nebude ale cena ho zabije. Možno nie na začiatku ale po pár mesiacoch určite. LEbo Android zničí každého značkového výrobcu ktorý potrebuje vyššie marže ako Čínsky výrobcovia. A u HTC je to podobné ale tam sú už na dne.

  9. Mr. Arakin (neregistrovaný)

    Letos se bude lamat chleba, jestli se Samsungu povede udrzet v cernych cislech, nebo se jiz propadne do cervenych. Podle predbeznych informaci ohledne Galaxy S6 tipuji spise to druhe. Uvidime.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *