Sledujte nás na YouTube

Čtečka Paper: Budoucnost novin podle Facebooku

Pokud používáte svůj mobilní telefon ke konzumaci internetového obsahu a není pro vás pohodlné denně otevírat desítky internetových stránek, z nichž vás zajímá jen zlomek článků, měla by vás následující aplikace zaujmout. Není to žádný malý projekt, o čemž svědčí fakt, že na svět přijde přímo z dílen Facebook Creative Labs. Aplikace se bude jmenovat Paper a bude sloužit k tomu, o čem jsme spekulovali již dříve, ke čtení internetového obsahu, který vás skutečně zajímá.

Aplikace Paper má být agregátor internetového obsahu, přičemž na rozdíl od RSS čtečky vám nenabízí události z vámi vybraných zdrojů, ale doporučuje obsah podle témat, která si vyberete. O výběr relevantních a zajímavých událostí se stará pokročilý algoritmus nebo členové editorského týmu, čerpat budou nejen z běžně dostupných a známých internetových stránek, ale rovněž z blogů důležitých i méně známých osob a projektů, které mají k vámi zvolenému okruhu témat co říci. Snad bude automatika ještě pokročilejší, než v případě hlavních příspěvků na samotném Facebooku, kde se ne vždy dostanete k informacím, které vás opravdu zajímají.

  

Aplikace nabízí svižný a jednoduchý, ničím nenarušovaný design s důrazem na video a obrázky, které jsou zobrazeny v horní polovině uživatelského rozhraní, v té dolní jsou pak odkazy na samotné články. V nich se pohybujete posouváním prstu do stran, vybraný příspěvek se otevře dvojím poklepáním. Kromě dvojího poklepání se Paper ovládá několika intuitivními gesty, virtuálních tlačítek najdete v čistém designu aplikace minimum. Nebyla by to aplikace z dílen Facebooku, kdyby zajímavý obsah nešel ohodnotit palcem nahoru nebo sdílet s ostatními přáteli, dokonce díky vestavěnému editoru můžete vytvářet obsah vlastní.

    

Jednoduchý design aplikace, který je podobný například nepříliš úspěšné náhradě domovské obrazovky na mobilních telefonech s operačním systémem Android – Facebook Home, má prozatím jednu nezanedbatelnou výhodu – neobsahuje reklamu. Vzhledem k tomu, že polovina příjmů samotného Facebooku, je tvořena mobilní reklamou, se dá předpokládat, že v budoucnu bude nějaká forma reklamy přidána i do aplikace Paper. Ta bude vypuštěna na svět již 3. února, bohužel prozatím pouze americkým uživatelům telefonů iPhone. Kdy Paper opustí americký kontinent a nutnost vlastnit přístroj s nakousnutým jablkem v logu prozatím není známo.

Jakub Karásek

Redaktor serveru SMARTMania.cz, příznivec mobilních technologií, konvertibilních zařízení a bezdrátového nabíjení, fanoušek tvrdé hudby a milovník rychlé jízdy v motokárách, na kole a na lyžích. Odpůrce FUPu, pomalého internetu a přerostlých tabletofonů.

7 komentářů

  1. Jirka (neregistrovaný)

    Prave proto, ze to je aplikace, ktera ma doporucovat clanky dle „jejiho“ vyberu a ne dle meho (jako je tomu u RSS ctecky), a takto mi tlacit neco, co nechci, vcetne reklamy, nema u me tato aplikace sanci.

  2. Martin P. (neregistrovaný)

    To bude fail…

  3. PanNeznam (neregistrovaný)

    Celý smysl aplikace je dostat mezi lidi ještě více reklamu … nic víc, nic míň

  4. Feeryx (neregistrovaný)

    Přesně jen reklamy navíc, feedly je super.

  5. VNavrátil (neregistrovaný)

    Takže celý je to zas o tom, že FB ví mnohem líp co já chci. Proč místo vymýšlení kokotin neudělají pořádnou aplikaci pro telefony, nebo rovnou nevylepší desktopovou verzi?

  6. Miroku4chan (neregistrovaný)

    Takže Facebook „vymyslel“ koncept, na kterém už nějaký ten pátek jede Flipboard, News Republic, do jisté míry i Feedly, o té hromadě dalších novinkových agregátorů, které jsem nezkoušel, ani nemluvě. Bude to dostupné jen pro iPhone, jen na US App Store a možná do toho vrazí i reklamu. Tak to bude mít určitě veliký úspěch.

  7. mceza (neregistrovaný)

    Toť k tomu svobodnému přístupu informací – zatímco dřív jsme měli někoho, kdo pro nás vybíral ty vhodné informace, dnes se o to bude starat propracovaná aplikace…

    To, že je tento koncept naprosto špatný ukazuje Facebook a Google+ každý den. Každý den mi obě sociální sítě předhazují obsah, který pro mne není zajímavý a hlavně ho nechci – kdybych ho chtěl, sám si ho vyhledám…

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *