Sledujte nás na YouTube

Ovladač z budoucnosti: BMW údajně chystá chytré klíčky pro automobily

Ekologicky přívětivé BMW i8 bude mít možná jednu zajímavou funkci, která jistě potěší všechny technicky zaměřené zákazníky. Bude jí speciální chytrý klíček, který se nepodobá žádnému dnes používanému. Jeden z lidí spojených s automobilkou sdílel obrázek se serverem Bimmerfile. Grafika ukazuje, jak by mohl chytrý klíč vypadat. Podle dostupných informaci bude obsahovat LCD displej s vysokým rozlišením, na kterém uvidíme různé informace: nabití automobilu, dojezdovou vzdálenost a další údaje.

    

K tomu bude obsahovat konfigurovatelná tlačítka, kterým bude možné přiřadit různé funkce. To známe již dnes z některých automobilů, u kterých je možné například na dálku zapnout topení. Rozhodně by nebylo špatné mít možnost ovládat stejné funkce a zobrazovat informace o vozidle i na chytrém telefonu. Ve světě chytrých zařízení a mnoha displejů, které jsou dnes často připojeny k internetu, není chytrý klíček a chytřejší vozidlo nic neočekávaného, teď už jen vyčkat, až podobné produkty budou běžně dostupné.

David Podzimek

10 komentářů

  1. Karel (neregistrovaný)

    V titulku je chyba.

  2. Až to bude v něčem normálním, jako je klasická „pětka“ nebo X5, tak to bude super. i8 nebude pro každého.

    Nicméně Mercdes jde cestou app pro smartphony – [odkaz]

    Do budoucna by měla (dle modelu) umět zobrazovat i další informace z palubního systému.

    Audi pro změnu (např. u modelu A7) umí na dálku zaparkovat a zase přistavit auto.

    Čeká nás veselá budoucnost :)

    • Cale (neregistrovaný)

      Myslíš tým Tučná budúcnosť? :D

    • mceza (neregistrovaný)

      Já nevím, jezdím velmi dobře vybaveným automobilem a všechny ty systémy (DSG automat, parkovací asistent, automatické parkování, kontrola tlaku v pneumatikách atd.) mě akorát rozčilují.

      Na volantu mám asi 10 tlačítek a každé má asi 5 funkcí podle toho, jak se zmáčkne a podobně.

      O to radši vyndám o víkendu z garáže žigulíka, kde jsem jen já, motor a volant.

    • janac_marek (neregistrovaný)

      Ja mám opačný názor. Dnes sa dá za akceptovateľné ceny kúpiť auto, ktoré človeku naozaj pomáha. Ja by som sa už bezkľúčového otvárania dverí a štartovania, automatu, automatického LED denného osvetlenia a nočného osvetlenia, automatických stieračov, cúvacej kamery, senzorov, otvárania zadnej kapoty priblížením sa autu s plnými rukami a mávnutím nohou pod zadnym kufrom… nevedel vzdať.

      Skôr by som chcel ďalšie veci, snáď si kúpim pri ďalšom aute. A to: vyhrievanie na diaľku, vyhrievaný volant, ….

      Najviac by som chcel integrovanú navigáciu prepojiteľnú s ekosystémami iOS, WP, Android. Idélne by bolo ak by výrobcovia automobilov umožnili userovi vybrať aký tam chce OS :)

    • mceza (neregistrovaný)

      Některé systémy také vítám – automatické otevírání kufru, automatické denní svícení a podobně. Ale zejména systémy zasahující do řízení, automatická převodovka, která řadí zcela idiotsky a dosahuje o 1,5 l větší spotřeby mě prostě vadí.

      Ač jsem hračička a technický typ, tak na mě začínají být moderní auta příliš přetechnizovaná. Už jenom to debilní vypínání motoru (start-stop systém), které silně ubírá na životnosti auta, zvyšuje poruchovost, přidělává problémy a zvyšuje spotřebu…

      Místo, abych se soustředil na to, že jedu po silnici, kde všude kolem mě jedou šílenci, co se mě snaží zabít, tak se soustředím na ty debilní systémy, jejichž ovládání je často složité a chování často špatné.

      Zlatý žigulík. Je tam jedinný plošný spoj – v cyklovači stěračů. Je to jednoduché, krásné a výborně ovladatelné auto. Denně do práce bych tím jezdit nechtěl, ale když si mohu vybrat, zda pojedu někam Superbem nebo žigulem, tak je to jasné :-)

    • teekex (neregistrovaný)

      DSG urcite neni automat, ale poloautomat, ktery navic umoznuje rucni razeni bud radici pakou a nebo padly pod volantem a spotreba u DSG je vetsinou srovnatelna s manualni prevodovkou.

  3. lister0 (neregistrovaný)

    Pekny, ale mohli to udelat tak, ze by se ten giga klic zacvakaval do saltpaky a v tomto pripade by se na displeji ukazaly kvalty. Takto to je blbe v tom, ze se to musi rvat kamsi za oaku a je to natesnane na to radio a mozna to tam i trochu zavazi. Ale jinak pekna vecicka.

    • mceza (neregistrovaný)

      Kvalty u automatu nijak moc řešit nemusíš… Asi by to ale jako hlavice řadící páky moc nevydrželo. Přecijen se na to dost hrabe a minimálně by se poškrával displej.

      Ale to současné umístění také moc dobré není.

      Navíc je ten „klíček“ moc velký. To bych po kapsách nosit nechtěl…

  4. ... (neregistrovaný)

    Všetko bude chytré len ľudia budú stále a stále blbší :-)))

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *