TOPlist

Věděli jste, že značky OnePlus, Oppo a Vivo vlastní jedna společnost?

I když celosvětově prodají nejvíce smartphonů značky Samsung a Apple, za nimi je poskládána čínská sekce tvořená značkami Huawei, Oppo, Vivo, Xiaomi a Lenovo. Působivý je zejména nedávný vzestup společností Oppo a Vivo, jejichž tržní podíly bychom mohli klidně sečíst, neboť obě spadají pod čínský elektronický gigant BBK Electronics. Přihodit navíc můžeme značku OnePlus, která spadá pod Oppo, a do skupiny BBK tedy patří také.

bbk-logo

Společnost BBK Electronics byla založena v roce 1995 jako výrobce mp3 přehrávačů, digitálních kamer a klonů zábavních systémů od Nintenda, jeden čas se dokonce jednalo o největšího výrobce VCD/DVD přehrávačů v Číně. V poslední době se věnuje zejména smartphonům v rámci již zmíněných značek, k nim navíc v současnosti zakládá čtvrtou – jmenuje se imoo, a bude se zaměřovat na výrobu vzdělávacích telefonů. Dá se předpokládat, že s nimi bude cílit zejména na domácí čínský trh.

imoo

Smartphony od BBK Electronics

Oppo – původně značka domácí elektroniky vstoupila do světa smartphonů v roce 2008, prakticky ihned po představení prvního iPhonu. Oppo stalo druhou nejvíce ziskovou společností v Číně a aktuálně je celosvětově čtvrtým největším výrobcem smartphonů. Telefony Oppo lze díky obchodu OppoStyle zakoupit i na mezinárodním trhu, pro nás může být potěšující, že většina z nich podporuje všechny frekvence LTE používané našimi operátory.

Oppo R7
Oppo R7

OnePlus – dceřiná značka společnosti Oppo vstoupila na trh se smartphony v roce 2014 představením modelu OnePlus One. Ten si vysloužil přezdívku „zabiják vlajkových lodí“, zejména díky skvělému poměru cena/výkon. To ostatně platí i o dalších smartphonech značky OnePlus, včetně nedávno představeného modelu OnePlus 3 (více informací), který právě v redakci testujeme.

OnePlus 3
OnePlus 3

Vivo – značka Vivo byla založena v roce 2009, první smartphony však představila od dva roky později. Vivo se specializuje na výrobu high-endových telefonů vybavených moderními technologiemi, mimo jiné i v oblasti Hi-Fi zvuku, pro který v Schenzenu vyvíjí vlastní audiočipy. Telefony se na čínském trhu řadí s cenou mezi ty nejdražší, přesto jich Vivo loni prodalo 45 milionů a zaznamenalo meziroční růst o 150 procent.

Imoo – o značce imoo toho zatím příliš nevíme, její první smartphone označovaný jako „immo learning phone“ má být představen za dva dny, 24. června. I když se má jednat o výukový smartphone, nebude to žádná plastová hračka pro děti, ale zřejmě celokovové dobře vypadající zařízení mířící do rukou studentů středních a vysokých škol.

Autor článku Jakub Karásek
Jakub Karásek
Příznivec mobilních technologií, konvertibilních zařízení a bezdrátového nabíjení, fanoušek tvrdé hudby a milovník rychlé jízdy v motokárách, na kole a na lyžích. Odpůrce FUPu, pomalého internetu a přerostlých smartphonů.

Kapitoly článku