Sledujte nás na YouTube

O2 ruší FUP. Za navýšení dat si připlatíte, do dalšího období se ale nepřevedou

O2 od 15. července upraví podmínky pro tarifní i kreditní zákazníky. Největší změnou bude zrušení FUP limitu, což v praxi znamená, že pokud zákazníci překročí limit svého balíčku či tarifu, operátor jim internet nezpomalí, jako se tomu děje nyní, ale rovnou jej zastaví.

Pokud budete chtít data i nadále využívat, budete za ně muset zaplatit. U základního tarifu FREE O2 60 za dalších 50 MB navíc zaplatíte 49 Kč, u FRE O2 Plus za 200 MB zaplatíte 99 Kč. V případě tarifu FREE CZ si za dalších 1,5 GB připravte 149 Kč. Majitelé tarifu Kůl za nákup dalších 200 MB zaplatí 49 Kč, u Kůl 1 GB za tento objem navíc připlatíte dalších 99 Kč.

O2

V případě, že jste zákazníky operátora O2 a máte již u svého čísla aktivní automatické dokupování dat, v praxi se pro vás nic nemění. Změna se týká pouze těch zákazníků, kteří měli automatické dokupování vypnuté a raději přistoupili za zpomalení přenosu dat po překročení limitu. Nic takového už totiž od 15. července nebude možné a i tito zákazníci budou za data nad limit muset platit, případně si nastavit jiný (vhodnější) datový tarif.

T-Mobile i Vodafone také nabízejí dokoupení dat nad rámec základního balíčku, nicméně pokud o navýšení nemáte zájem, můžete jej odmítnout a stále surfovat zpomalenou rychlostí, u O2 ale nic takového možné nebude.

Pokud si navíc u O2 dokoupíte data nad rámec tarifu před koncem vašem zúčtovacího období, operátor vám je do toho dalších už nepřevede, což je další podpásovka pro jeho zákazníky.

Jiří Hrma

Zakladatel a šéfredaktor SMARTmania.cz, fanoušek moderních technologií a chytrých zařízení, milovník elektronické hudby a vyznavač extrémních sportů. Máte zájem o spolupráci? Ozvěte se na redakce@smartmania.cz.

45 komentářů

  1. :D Takze se FUP nerusi ale spis vynucuje vyrazne vic

  2. Můžeme jen plakat, když nějaký blbec na dané židli řekl, že by plošná WiFi síť v Praze porušovala hospodářskou soutěž. To asi někomu od někoho připlavalo pár kapříků….:-/ To se otevírá kudla v kapse.

    • Lorento (neregistrovaný)

      je to docela vtipné, u nás v Plzni normálně tohle funguje a nikomu a ničemu to nevadí :-)

  3. oucouner (neregistrovaný)

    Zdroj těchto zkratkovitých informací? O2 „také“ ruší FUP? Kdo ještě?

  4. M.BoBo (neregistrovaný)

    Nevíte jestli se mění podmínky i pro korporátní zákazníky pod rámcovou smlouvou? Případně tyto podmínky najdu.

    Diky

  5. Thor Hammer (neregistrovaný)

    Tak to by me zajimalo pokud mam pausal tak jestli je ted mozne bez sankci od nich odejit???? Vi to nekdo??

    • Pacik (neregistrovaný)

      Dle oficiálního vyjádření O2, se od smlouvy nelze odvolat / odstoupit bez sankce, jelikož se jedná o „doplňkovou funkci“… Neboj, oni moc dobře ví jak na to, aby si se zákazníkem vytřeli prdel, a on s tím nic nezmohl…

    • Dle ČTÚ ano.

    • shepii (neregistrovaný)

      Nelze to, protože zpomalené připojení po vyčerpání FUP limitu je pouze benefit, který není součástí smlouvy mezi tebou a O2, takže smlouva se zrušením zpomaleného připojení neporuší, takže nemáš nárok odstoupit od smlouvy bez sankce.

      • Lorento (neregistrovaný)

        Jste si jistý? Pokud vím tak jejich internet je inzerován jako neomezený, pokud by to bylo jak říkáte, tak omezený je i v rámci jejich vysvětlení proč FUP se na „neomezení“ nevztahuje.

      • shepii (neregistrovaný)

        Můj příspěvek je založený na vyjádření O2, dnes jsem to s nimi dlouho řešil, protože jsem chtěl využít změny podmínek k odstoupení od smlouvy bez sankce. Ve smlouvě nemám nic ohledně zpomaleného připojení po vyčerpání FUP limitu.

      • Lorento (neregistrovaný)

        Ale smlouvu jste uzavřel za podmínek, kdy byl prezentován tento benefit jako součást služby. V tom případě jde o klamavou reklamu, protože nikde nebylo řečeno, že benefit je dočasný a že se o benefit vůbec jedná a tím pádem vás firma uvedla v omyl, když po prodloužení smlouvy tuto součást služby zrušila. Pokud to tam jako benefit není uvedeno a řekl vám to jen někdo do telefonu, nevěřte jim, navíc na ně podejte stížnost. Rozhodně bych se vůbec neštítil komunikace s ČTÚ, pokud vás operátor ani po uvedení tohoto nevyslyší. Také doporučuji VŽDY si zapsat jméno a nejlépe zaznamenat komunikaci s člověkem na lince.

      • Thor Hammer (neregistrovaný)

        Toto je informace z O2 stránek, dle které jsme uzavírali smlouvy.Souhlasím s Lorentem

        Pokud nemáte aktivní službu Obnovení objemu dat – po vyčerpání objemu dat budete moct dál používat internet v mobilu, dojde ale k výraznému snížení rychlosti. Datový objem si můžete kdykoliv obnovit i jednorázovým balíčkem, pokud vám automatický režim nevyhovuje.

      • shepii (neregistrovaný)

        Lorento: Bohužel co není ve smlouvě, to jakoby nebylo, víc se není třeba o tom bavit.

      • Lorento (neregistrovaný)

        shepii: naprostý nesmysl co říkáte, ale každý svého štěstí strůjcem.

  6. Lister0 (neregistrovaný)

    Vy, jako redaktoři, byste měli hlavně vysvětlit, že o žádné zrušení FUP nejde. Jde právě o výrazné zpřísnění FUP (fair usage policy) – tzn. stahovači nebudou zatěžovat síť těm, co svůj limit nevyužili. Nejsměšnější na tom je, když napíšete „ruší FUP limit“ a přitom v další větě je „po vyčerpání limitu“. Kdyby ho zrušili, tak ho není možné vyčerpat. Jsou to špinavci a nic jiného…

    • O špinavcích nic nevím. Máš koupený produkt na určitý objem dat. Objem dat jsi vyčerpal, produkt využit. Pokud produkt nevyhovuje, pořiď jiný.
      To že bylo dáváno něco nad rámec produktu je dobrá vůle, nikoli vymahatelné právo.
      Co si budeme nalhávat, po vyčerpání FUP bylo použitelný max textový IM a mail, mail si holt vyřídíš až u WiFi, IMka je ale škoda a řekl bych jediný přímý dopad, protože to nenahradíš žádnou offline alternativou.

      • Pablo (neregistrovaný)

        Jenže do toho objemu dat započítávají i všudypřítomné u reklamu o kterou nestojím. Takže mi zobrazí reklamu (třeba velikou) a já si ji ještě zaplatím.

      • Ano, máš koupený produkt. Rychlý internet s nějakým datovým objemem. A když jej prečerpáš, zpomalí se. OK. Tak to bylo dáno, beru. Ta zpomalená rychlost je pak už fakt jen na nějaké IM aplikace. Stahování a surfování skoro není možné, resp. hluboce znemožněné. Ale aby si operátor teď řekl, tak po vyčerpání to utneme úplně…. To je nefér… Kdyby to tak měli nastaveno od začátku, možná. Ale já si kupuji rychlý internet 500MB, který se po vyčerpání zpomalí. Tohle jsem si koupil.

      • Pablo (neregistrovaný): Reklamou platíš za webový obsah nebo aplikaci, s tím operátor, jakožto poskytovatel datového připojení nemá nic společného. Je to jen tvůj způsob využití webu nebo aplikace. Využívej weby s jinou monetizací (např. předplatné) a placené aplikace, nebudou se ti zobrazovat reklamy a tedy nebudou čerpat FUP.

      • xzeit: Nejsi úplně utnutý. Např. MMS ti budou samozřejmě nadále chodit, toto se do FUP nepočítá, je to jiná služba. Tak jako např. u O2 jiná služba Spotify.

      • shepii (neregistrovaný)

        Xzeit: nekoupil, ve smlouvě není nic o tom, že po vyčerpání FUP limitu budeš mít dále zdarma přístup k internetu zpomaleným připojením. Takže sis koupil pouze balíček dat, který budeš mít i nadále, přijdeš pouze o benefit.

      • xzeit, koupil jsis 500MB a pak šmitec, zcela v pořádku.Na více nárok nemáš, nemáš žádný nárok na pomalejší net po vyčerpání 500MB.Měl jsis zařídit individuální nabídku, kde se dostaneš u O2 za zajímavé peníze např. na 30GB měsíčně.To už by ti mělo stačit.

      • Ještě dodám, že mám na mysli tmobile. Po vyčerpání surfuji zpomalenou rychlostí.

      • Lorento (neregistrovaný)

        Podle mě se fakt pletete, protože všude je FUP a následné spomalení takto inzerováno. Pokud by to tak inzerováno nebylo, je to možné, ale takto by tě uvedl záměrně obchodník v omyl a to je nejen klamavá reklama ale i podvod a opět máš právo odstoupit od smlouvy. I kdyby ve smlouvě nic nebylo o „bonusu“ o kterém vy mluvíte, součástí smlouvy by byl i tento inzerovaný příslib. Smlouva není jen to co podepisujete, získáváte s objednávkou, je to celková dohoda mezi vámi s obchodníkem a pokud ta dohoda je omezená rychlost, i kdyby jen ústně či podle katalogu, je to součást smlouvy. Jedině že by to přímo bylo vyjato ze smlouvy a tam opět si nejsem jistý, že by tohle právně obstalo, vzhledem k současným preced. se šmejdama, které mají přesně takové obchodní praktiky.

      • shepii (neregistrovaný)

        Lorento: Podstatná je smlouva a v ní sjednané podmínky – nic víc. Při sjednání smlouvy ti řekli o zpomaleném připojení po vyčerpání FUP limitu, ale jen že to takto v praxi funguje, inzerováno to ale nikde není. Platíš si pouze balíček dat, takže nemáš nárok požadovat zpomalené připojení.

      • Lister0 (neregistrovaný)

        Uni: Špinavci to jsou, protože např. nepřevádějí nevyužitá data do dalšího měsíce. Já, kdybych si koupil 500MB (tedy objem dat), tak si chci těch 500 taky prosurfovat. Pokud mi je nepřevedou, je to krádež. Když si v obchodě koupím za 500Kč, taky mi je prvním dnem dalšího měsíce nikdo nesebere. Vychcaní operátoři, nic jiného. Těším se na dobu, až žádný FUP limit nebude.

      • Lorento (neregistrovaný)

        shepii: Vůbec ne, stejně tak podstatné jsou podmínky při uzavírání smlouvy a běžná obchodní praxe. Jak jsem řekl, pokud by bylo ve smlouvě přímo uvedeno, že toto je platný bonus, který má neurčitou dobu trvání, asi by to bylo do jisté míry vpořádku. Pokud ale reklama a podmínky služby v dané době obsahují pravidla pro omezení tarifu a jak ten tarif následně vypadá, i to je součástí smlouvy, protože na základě těchto informací zákazník smlouvu uzavíral, i když to v dané písemné smlouvě není nikterak zmiňováno. I v tom prvním případě by ale bylo vcelku snadno prokazatelné, že obchodník uvedl zákazníka záměrně v omyl. Ze stránek O2: „po vyčerpání objemu dat budete moct dál používat internet v mobilu, dojde ale k výraznému snížení rychlosti.“
        Hledal jsem ve smlouvě zmínku o tom, co tu někteří tvrdí a nikde jsem to, že snížená rychlost je vedena jako BONUS ke službě nenašel, tak by mi zajímalo, kde to dotyční vzali. Podle všeho tak se změnou podmínek je možné od smlouvy odstoupit. Pokud bude O2 tvrdit něco jiného, ČTÚ a odvolat se na to co jsem říkal, protože právně v tom rozhodně nemají podporu jinou, než slovo proti slovu + na vaší straně je fakt, že byly jiné podmínky při uzavření smlouvy a služba byla inzerována tak jak bylo zde zmíněno. :-)

      • Lorento (neregistrovaný)

        *oporu

  7. Luboš Klicpouch (neregistrovaný)

    Nejvtipnější na tom je, jak tu někdo poukazuje, že jde o to, aby se nezatěžovala síť, tak o žádné zatížení sítě nejde. Jde jen o bussines.

    A ano. Neruší FUP. Prostě jde jen o další bussines. A teď jde o to, že ho budou další následovat.

    Ještě že se dají operátoři na retenčním ukecat na celkem slušné nabídky pod hrozbou odchodu a ukončení splácení předražených dat po 15ti letech a déle (můj případ).

  8. kropovez (neregistrovaný)

    Tak to vypadá na přechod k jinému operátorovi… Máme rok 2016 a oni pořád existují balíčky jako 1,5GB na měsíc a ještě se za ně platí. Jako promiňte, ale 1.5GB v dnešní době nestačí pomalu ani na chatování….

    • shepii (neregistrovaný)

      Tím si moc nepomůžeš, ještě letos zruší FUP všichni naši operátoři.

    • kropovez, u O2 se dá na speciální lince zařídit individuální balíček, vše je o domluvě a nemít línou pusu.Ja jsem si takto zařídíl 30GB na měsíc.U ostatních operátorů věřím, že bude něco podobného.

      • A kolik za to platíš? A jak to máš s voláním a SMS.?

      • Volání, sms včetně mms mám neomezené do jakékoliv sítě.Měsíčně platím celý balíček včetně těch dat 900kč.Je to balík mimo klasickou nabídku.Vykomunikovat se dá opravdu dnes cokoliv.

      • To ano. Já bych potřeboval něco do 300. Představa je 1,5GB internet, pár desítek volných minut a SMS.

      • Když jsem na běžné lince se informovala o navýšení tarifu, tak se mi skoro vysmáli. Pán se mne skutečně ptal, proč mi klasický neomezený tarif za 749 Kč. (neomezené volání a sms v rámci ČR a FUP 1.5 GB) připadá moc drahý. Ne každý má tel. číslo na nějakou podělanou speciální linku

      • SmetyCZ (neregistrovaný)

        Já sice beru, že se to dá normálně vyhádat.

        Ale fakt musíme v roce 2016 hledat nějaký podpultovky, speciální linky atd.? Fakt vám to přijde normální?

        To je jak někde na arabským trhu…

        Díky bohu, že se mi o účty za telefon stará zaměstnavatel, asi bych na to neměl nervy.

      • Smety, mně to rozhodně normální nepřipadá, nejsi sám ;)

        Za mne O2 už nikdy více, teda pokud nezmění politiku, kdy si s koncovými zákazníky vyloženě vytírá zadnici

  9. No to jsou prašivky 😄 Tfuuj!

  10. Velda (neregistrovaný)

    Platí to i pro Tesco Mobile. Ale tam je dokoupení za 10 Kč na 50 MB, což je docela solidní. Pro starou SIMku pak třeba 1 GB za 160 Kč. :)

  11. Ještě, že jsem od kyslíkových sviní i za vysokou cenu utekla k Vodafonu. Poslední kapkou bylo, že mi info o automatické prolongaci tarifní smlouvy přišlo skryté v příloze vyúčtování a když jsem se informovala o nějakém výhodnějším tarifu, tak se ke mně chovali vyloženě jak k psovi. Už nikdy více. U Vodafonu jsem zatím velmi spokojená. O2 žije hlavně z firemní klientely a běžní uživatelé jsou jim u zadnice.

  12. Eric (neregistrovaný)

    Zneuziti monopolu 3 operatoru na trhu. Vydiraji obyvatele, brzdi ekonomiku. Meli by byt postaveni pred soud. Vysilace by mel vlastnit stat stejne jako silnice a koleje… na nich at si „jezdi“ stovky operatoru a konkuruji si.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *