Sledujte nás na YouTube

Nové MacBooky jsou noční můrou techniků, opravit jdou jen velmi těžko

Minulý týden se fanoušci notebooků od společnosti Apple konečně dočkali nových Macbooků Pro, které se v Cupertinu podařilo zmenšit a ztenčit. Spolu s těmito úpravami však došlo i ke změnám v osazení vnitřností, a jak informuje server iFixit, opravit aktuálně dostupný MacBook Pro 13 bez OLED panelu bude velmi náročné. Na stupnici opravitelnosti, přičemž hodnota 10 reprezentuje velmi lehkou opravu, získal pouze 2 body a to jen proto, že trackpad je možné vymontovat i bez nutnosti nejdříve vyndat baterii.

macbook_pro_13

Pro přístup k vnitřnostem je nyní potřeba odmontovat šest pentalobe šroubků. Baterie má nyní kapacitu 54,5 Wh, což je o 27 % méně, než u předchozí verze MacBooku Pro. Model s OLED displejem má ještě menší baterii, konkrétně o kapacitě 49,2 Wh a u nových modelů je přilepená k šasi. V případě potřeby je pak možné vyměnit SSD úložiště, RAM však vyměnit nepůjde, jelikož je připájená k základní desce.

David Preiss

Student vysoké školy žijící v Praze. Rád zkouší nové věci a neustále šilhá po novém telefonu, i když ho nepotřebuje. Fanoušek Elona Muska a jeho projektů, především pak vozů Tesla. Rád běhá, plave a odpočívá na gauči.

27 komentářů

  1. zgercik (neregistrovaný)

    a ovecky se mohou tesit na servisni ukony, u macbooku pro 15 tryima tak autorizovany servis si rekne o 15 tis a vymena displeje kidovych 20 tis

  2. jpm (neregistrovaný)

    Dneska jsem měl poprvé možnost pohrát si s novým MBP13 2016 2.0GHz a první dojmy:

    1) Na butterfly klávesnici u menšího 12″ modelu i na MBP2015 se mi píše o trochu lépe, ale dá se zvyknout. Je to prostě jiná klávesnice než butterfly u Core M Macbooka.

    2) Hraje fakt výborně a hlasitě, tady není co vytknout.

    3) Displej mně úplně nepřesvědčil, na MBP13 2015 se mi kouká lépe, ale špatný není.

    4) Rychlost MBP13 2015 s 2.7GHz je o něco lepší než MBP13 2016 2.0GHz… takže jedna věc jsou výsledky Geekbench a druhá je nepatrně lepší odezva modelů s vyšším taktem CPU.

    5) Má jen dva usbc konektory…co dodat… momentálně mi přijde lepší volba koupě 2015 modelů PRO. Základní 2.0GHz MBP13 2016 je spíš nástupce řady Air než Pro.

    Nezbývá než počkat na modely s TouchBar…každopádně MBP13 2015 už jsou u některých obchodníků ve slevě a za cenu nižší než základní MBP 2016 tak lze získat lepší laptop až na ty reproduktory.

    Kdo kouká po vyšších konfiguracích, ten lépe udělá když vyčká na TouchBar modely.

  3. shepii (neregistrovaný)

    Tak vzhledem k tomu, že počítače od Applu mají tržní podíl do deseti procent, tak jejich opravy pracovníky servisů třetích stran až tak trápit nemusí.

    • Každé desáté zařízení rozhodně není vhodné ignorovat. Navíc v druhé polovině cenového spektra. To co jsi napsal je neskutečný pind.

      • Shepii (neregistrovaný)

        A já snad píšu něco o tom, že by je měl někdo ignorovat? Tohle už by vážně chtělo nějaké vyšetření.

      • Mozno kazde desiae zariadenie v USA, CZ/SK to bude tak kazde 100 alebo 1000.

      • TomasSX1: Těch 10% je celkový podíl na trhu PC, ne v USA či Americe. Tam bude podíl značně větší (tahoun onoho celkového podílu). Nicméně co to má společného s tím, že se tedy každý 10. laptop servisuje značky Apple:)

      • 10% moze byt celkovy podiel na trhu ked z tych 10% je cca 85% v USA. U nas sa servisak stretne s Macom akurat tak v iStores.

      • TomasSX1: jistěééé a všechny ostatní autorizované servisy to nosí k nim že:) Pán je asi odborník…

      • Pud si nepochopil co som napisal alebo ano. Nevadi, zvykol som si uz :) S tym iStores som chcel povedat to ze sa servisak s tym stretne v iStores akurat tak vo vyklade.

      • TomasSX1: Asi nepochopil. Přijde mi totiž nějak nelogické, že přes to, že dle tebe je zde podíl Maců naprosto minimální, má smysl provozovat komplexní síť servisních partnerů. Nějak mi to nejde dohromady.

      • No ty vela veci nechapes a nepridu ti logicke a aj tak sa k nim vyjadrujes.

  4. sweetboi (neregistrovaný)

    jednoduche … zadny duvod ke koupi :-)

    • To by mě zajímalo, kolik lidí v rozhodovacím procesu při koupi laptopu v eshopu zaklikává parametr „snadnost servisování“:)
      Ale abych řekl pravdu, úplně nechápu, kde je problém. Pokud chápu, laptop je možné nedestruktivně rozebrat (tedy možnost čištění či výměny chladiče), stěžovat si na to, že servisák k 30ti šroubovákům potřebuje ještě dva jiné mi přijde úplně zcestné.
      Pokud je téma, že je toho více a více integrováno na MB, spíše to zřejmě poukazuje na nutnost nové kvalifikace stupnice, která již očividně zastarala.

      • asdf (neregistrovaný)

        OMG :(

      • uni: asi tak no… „Snadnost servisovani“ je neco, co je naprosto mimo rozhodovaci parametry. Navic kdyz veymu v potaz % odchazejicich stroju…
        Ale haters gona hate a je pro ne problem, ze se laptop neda doma rozsroubovat a zase slozit :D

      • S.h.I.t.: Správně! A teď si to dej do souvislosti se zakladatelem vlákna…:)

      • No ja vyhody lahkeho servisovania vnimam ako pouzivatel ThinkPadu velmi pozitivne. V zaruke ked sa mi nejaky CRU pokazi tak si to len od Lenova objednam a sam doma za par minut vymenim. Vyhoda ze nikde nemusi moj notebook cestovat. Dalsia vyhoda je ked mas OnSite service, typek nemusi lamat hlavu ako to u mna doma na stole opravy ked to je jednoduche, dalsia vyhoda ze notebook ostava u mna doma a za par minut mozem robit dalej. Dalsia vyhoda lahkeho servisovania je po zaruke, hoc co sa pokazi, kupis to na ebayi za par kaciek a doma si to za par minut opravis sam, vyhoda ze notebook zas ostava u mna doma a nemusi nikde cestovat.

      • TomasSX1: Tak už jen přidat ten filtr do eshopů:)

      • Ještě tedy vymyslet, jak ten filtr pojmenovat, třeba „Starší koncepce, menší mobilita“ či „aktuální koncepce, vyšší mobilita“? A nesupluje to vlastně filtr „Optická mechanika Ano/Ne“, kdy tedy více méně automaticky se bavíme o prvním navrhovaném filtru?:)

      • Uni: staci pouzit „selsky rozum“ ;)

      • + ja pouzivam X radu kde opticka mechanika nebola nikdy a to pradavno este pred applom, mobilita tam je zachovana tiez a lahkost servisovania tiez. Este nejaky nezmyselni argument na ochranu apple?

      • TomasSX1: No to nevím. Myslíš jako prohlížení detailních fotek produktu, zda tam jsou zakrytované sloty pro výměnu komponent? Nebo před koupí rýpat do aku, zda je či není přilepený? Nebo jak by sis v tom rozhodovacím procesu představoval selský rozum, který určí míru domácího rozebírání laptopu?

      • Uff..na toto fakt silu nemam :D

      • TomasSX1: To je škoda, protože já jsem byl opravdu zvědav, jak se tato vlastnost u laptopů odvodí díky selskému rozumu:)

      • No ked ty sam na toto nevies z toho vyssie vypisaneho zistit sam ako vies taky produkt selskym rozumom vyfiltrovat, tak mi je ta luto…zial na to nemas ani ten selsky rozum to pochopit :)

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *