TOPlist

Nokia je čtyřkou na americkém trhu: Předběhla HTC, Motorolu i Blackberry

Několik let zpátky si finský výrobce držel pozici světové jedničky, od té doby se toho ale hodně změnilo a zejména na americkém trhu byl propad Nokie přímo obrovský. Před rokem, tedy ve třetím čtvrtletí 2012, si Nokia držela tržní podíl pouze 0,7 %. Ve druhém kvartále 2013 se prodeje zdvojnásobily a značku Nokia neslo již 1,4 % prodaných smartphonů, skutečný nárůst se však odehrává až nyní.

 

Za poslední čtvrtletí se totiž finský výrobce přehoupl přes hranici čtyř procent a zaujímá nyní čtvrtou příčku, přičemž předběhl i společnosti jako Motorola (3,7 %), HTC nebo Blackberry. Za úspěchem Nokie stojí mimo jiné i exkluzivní zařízení pro jednotlivé operátory (např. Lumia 925 pro AT&T či Lumia 928 pro Verizon). První místo v žebříčku si s více jak třetinovým podílem drží Apple a to zejména díky uvedení nových modelů iPhone 5C a 5S, jejichž prodejní čísla opět lámala rekordy. Samsung to ale příliš mrzet nemusí, jelikož pozadu je pouze o 0,1 %.

 

Autor článku Martin Pavlović
Martin Pavlović
O technologie se zajímám odjakživa. Kromě nich mě baví také urbanismus a městská mobilita, hudba a společenská témata. Nejraději trávím čas v sedle kola, na kulturních akcích, s analogem v ruce nebo doma u knih, filmů i videoher.

Kapitoly článku