TOPlist

Nejvíce reklam se zobrazí na Androidu, uživatelé iOS ale vedou v aktivitě

Norská společnost Opera Software, která je známá především díky stejnojmennému internetovému prohlížeči, zveřejnila zajímavou statistiku týkající se reklamy na chytrých telefonech. Po vyhodnocení údajů z 12 tisíc webových stránek za poslední čtvrtletí roku 2012 dospěla k závěru, že největší nárůst v počtu zobrazení reklam patří Androidu, největší aktivita ale paradoxně byla zaznamenána u uživatelů iOS. Uvedeme si nejdříve čísla – smartphony s Androidem mají 30,94% podíl na zobrazení reklam a 29,97% obrat pro zadavatele reklamy; na druhém místě se nachází iPhony 29,08% načítáním reklam, výnos pro zadavatele reklamy ale tvoří až 51,02 %. Laicky řečeno tedy uživatelé iPhonů více klikají na bannery nebo například nakupují aplikace přes zobrazované reklamy.

Pokud se ptáte, proč tomu tak je, pravděpodobně nenajdete přesnou odpověď. Největší vliv na tuto statistiku má ale zřejmě obrovské kvantum low-endových telefonů s Androidem. Tyto cenově dostupné telefony si kupuje čím dál větší množství základních uživatelů, kteří jen reagují na trend smartphonů a dotykových zařízení obecně, koupený telefon pak ale dost často využívají jen na obligátní telefonování, psaní zpráv a příležitostné prohlížení webu. Oproti tomu jablečné telefony mají poměrně vysoký cenový práh a většina uživatelů, která se rozhodne dát tolik peněz za telefon, již pravděpodobně má zkušenosti s chytrými telefony, nebo svůj nákup předem dostatečně zváží a zjistí si potřebné informace (tento výrok samozřejmě neplatí absolutně, každá uživatelská skupina má své extrémy). Díky tomu majitelé iPhonů svá nakousnutá jablka využívají mnohem aktivněji a to se odrazí i na reklamních statistikách.

Pro Android působí pozitivně především velké prodeje takzvaných top-shelf modelů jako Samsung Galaxy Note 2 nebo Galaxy SIII, který je natolik populární, že si sám z tohoto reklamního koláče Androidu ukrojil 9 %. Android má bezpochyby nejrychleji rostoucí komunitu uživatelů a postupně se na veřejnosti zvyšuje i povědomí o high-end telefonech s tímto operačním systémem. Do budoucna se tedy dá očekávat postupné vyvážení sil, tento proces však zpomaluje právě “promořenost” těmi nejlevnějšími telefony, které neposkytují tak bohatý uživatelský zážitek.

Autor článku Ruslan Botsyurko
Ruslan Botsyurko
Lékař, fotograf, redaktor, DJ, webdesigner, nevyléčitelný perfekcionista a bezmezný nadšenec do všech možných technologií, který od malička běhá po světě se šroubovákem (no dobrá, nyní spíše se skalpelem :)) a snaží se přijít na to, jak věci kolem fungují.

Kapitoly článku