Na začátku tohoto měsíce vydal Microsoft letní aktualizaci systému Windows 10, která přinesla mnoho vylepšení (přehled novinek), ale některým uživatelům přidala na čelo několik vrásek.
Část uživatelů si stěžuje na zamrzání zařízení, která údajně způsobuje systém na SSD úložišti v kombinaci s daty a aplikacemi uloženými na jiném disku. Bohužel tento problém prozatím nemá řešení, pomůže pouze návrat k předchozímu sestavení, který však byl dostupný pouze v prvních 10 dnech po instalaci aktualizace. Nyní nezbývá nic jiného, než počkat na oficiální záplatu od Microsoftu.
Zamrzání systému však může způsobovat i používání vybraných webkamer, což Microsoft přiznává a slibuje vydat záplatu, která však nepřijde dříve než příští měsíc. Pokud však svoji webkameru potřebujete používat již dnes a potýkáte se se zmíněným problémem, máme pro vás řešení, které se objevilo na twitterovém účtu inženýra Rafaela Rivery:
- Otevřete editor registrů (např. klávesovou zkratkou Win + R a zadáním příkazu Regedit)
- Vyhledejte klíč HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\WOW6432Node\Microsoft\Windows Media Foundation\Platform
- Klepněte pravým tlačítkem myši do prostoru v pravé části okna, vyberte Nový – Hodnota DWORD (32bitová pro 32bitové aplikace; 64bitová pro 64bitové aplikace) a pojmenujte ji jako EnableFrameServerMode
- Potvrďte změnu a dvojím poklepáním na položku se ujistěte, zda je v údaji hodnoty číslovka 0
- Po dokončení úkolu proveďte restart zařízení
Po restartu by již nemělo docházet k zamrzání zařízení při pokusu použít webkameru. Podle Microsoftu je problém způsoben odstraněním podpory kodeků MJPEG a H.264 v systému a přechod na kódování YUY2. Snad tedy dojde brzy k oficiální nápravě.