Společnost Google na vývojářské konferenci I/O, která se konala před pár dny, představila novinky příští verze operačního systému Android. Novinek bylo několik a jednou z nich byla integrace nového grafického API Vulkan do nastávající verze Androidu N.
Nové API má pomoci zejména vývojářům her, kteří díky němu mohou uživatelům přinést lépe vypadající tituly a do her implementovat například Motion blur (rozmazání pohybu), pokročilé odlesky objektů nebo lépe vypadající efekty vody a řadu dalších.
Na nově zveřejněném videu ze hry Need for Speed: No Limits lze vidět rozdíl mezi starším OpenGL a novým API Vulkan. Grafika se už pomalu přibližuje těm konzolovým, avšak samotná hratelnost má stále co dohánět.
Console-quality graphics on mobile? It’s not just possible, it’s coming soon! #io16 #vulkanhttps://t.co/9Brk1L8yOv
— Google Play (@GooglePlay) May 18, 2016
Samsung Galaxy S7 a S7 edge API Vulkan již nativně podporují, bohužel aplikací je prozatím málo. Ty budou ve velkém přibývat až po oficiálním vydání Androidu N.