Sledujte nás na YouTube

Test: Navilock NL-322BTR TMC přijímač

Recenze Bluetooth TMC přijímače.

-Velmi často se v různých diskuzích o navigačních softwarech či zařízeních setkávám s dotazy, jestli existuje nějaký externí TMC přijímač, díky kterému bych i v té mé navigaci mohl využít dynamické navigace pomocí TMC dopravních informací. Sám jsem takové řešení ke svému komunikátoru HTC Touch Pro hledal. Nabízela se například řešení v podobě TMC přijímačů, které se k vašemu zařízení připojují pomocí miniUSB či jiného typu konektoru. Problémem je ale kompatibilita, protože i když jste třeba našli TMC přijímač, který by podle všeho měl fungovat, tak vaše zařízení s ním prostě nekomunikuje. Před nedávnem mi ale do oka padl přijímač Navilock NL-322BTR, který splňuje přesně mé představy.

Navilock NL-322BTR je TMC přijímač, který se připojuje pomocí DIN a ISO konektoru mezi anténu automobilu a vaše autorádio. Je tedy navržen pro použití a pevnou instalaci do motorových vozidel. Dopravní informace pak vysílá do vaší navigace pomocí rozhraní Bluetooth. Odpadají tak problémy s kompatibilitou, neboť Bluetooth rozhraní již bývá standardem ve všech komunikátorech a přenosných navigacích. Vzhledem k tomu, že je přijímač vlastně ukryt uvnitř palubní desky za autorádiem, nemusíte se trápit s nějakým překážením všemožných kabelů a antén nalepených přísavkami na předním skle automobilu. Další výhodou je pak velmi dobrý příjem, protože Navilock NL-322BTR používá pro příjem TMC externí anténu vašeho vozidla.

-
Balení obsahuje TMC přijímač, svorku, která vám usnadní připojení napájecího kabelu k napájení vašeho automobilu a manuál, který je ale bohužel pouze v němčině

-
1. TMC Bluetooth přijímač, 2. DIN konektor, 3. ISO konektor, 4. Pojistkové pouzdro se skleněnou pojistkou 5A, 5. Napájecí kabel, 6. Svorka

-

Instalace
Montáž přijímače do vozidla není nikterak složitá. Stačí vytáhnout autorádio z palubní desky, připojit TMC přijímač mezi anténu automobilu a autorádio, připojit napájecí kabel k příslušnému obvodu a hurá na cesty. Váhat můžete snad jen nad tím, kam připojit napájecí kabel. V tom by vám měl poradit manuál od vašeho autorádia, kde byste měli najít potřebné informace. Osobně to mám zapojené tak, aby byl přijímač napájen pouze v případě, kdy mám klíček v zapalování. Přijímač tak nepřetržitě nečerpá energii z autobaterie. U některých automobilů můžete využít i napájení přímo z antény. Tomu, kdo se v autech moc nevyzná, rozhodně doporučuji nechat si přijímač nainstalovat v odborném servisu!

-

Spárování s komunikátorem HTC Touch Pro
Tento TMC přijímač můžete spojit s každým PDA/PND/Smartphone, který disponuje technologií Bluetooh. Pro smysluplný provoz je ale samozřejmě také nutný navigační program, který podporuje TMC protokol GNS 3.0. Abyste mohli přijímač spárovat s vaším zařízením, musíte nejprve Navilock NL-322BTR zapnout tím, že strčíte klíček do zapalování (v mém případě). Poté spusťte Bluetooth správce na vašem PDA/PND/Smartphone. Postupujte podle pokynů na obrazovce nebo případně požijte návod k obsluze vašeho zařízení. Pokud je vyžadován PIN kód, zadejte „0000″. U Windows Mobile 5.0 a vyšší může být vyžadováno manuální přidělení sériového portu. Stejný COM port, jaký jste přidělili TMC přijímači, musíte poté zadat i ve vašem navigačním programu jako TMC port.

- -

Mezi navigační programy, které podporují protokol GNS 3.0 a umí tedy spolupracovat s tímto TMC přijímačem patří:
• iGO 2006 Plus a vyšší
• Navigon MN6.0 a vyšší
• Destinator 6.0 a vyšší
• ALK CoPilot 7.0 a vyšší
• Falk Navigator SC

Manuál pro Navilock NL-322BTR (německy) – Stáhnout
Návod na spárování Navilock NL-322BTR s Navigonem MN6.X (německy) – Stáhnout
(přepsáno do elektronické podoby pro vlastní potřebu autora z manuálu dodávaného v balení).

Navilock má ve své nabídce tento přijímač také verzi s FAKRA konektorem, který nese název Navilock NL-323BTR.

Pokud už maté nějaké zkušenosti se značkou Navilock, tak vás jistě nepřekvapí, že tento výrobek nepochází z dílen Navilocku, ale jeho výrobcem je německá společnost GNS GmbH, která prodává tento výrobek i pod svým vlastním názvem GNS TrafficBoxPlus FM9BT-Y ISO nebo v případě verze s FAKRA konektorem GNS TrafficBoxPlus FM9BT-Y FKR.
Na našem trhu se ale prodává pouze Navilock verze, kterou si můžete pořídit za cenu okolo 1400,- Kč včetně DPH.

-

Specifikace
FM TMC přijímač
DIN-ISO anténní přípojka

DSP (Digital Signal Processor) – Digitální signálový procesor
Frekvenční rozsah: 87,5 – 108,0 MHz
Citlivost: cca 3 mV (S+N)/N=26dB

Napájení: 8-14 V
Spotřeba: cca 75 mA

Bluetooth (Class 2)
Profil: sériový port (SPP – Serial Port Profile)
Protokol: GNS 3.0

Rozměry: 46,0 x 20,0 x 16,0 mm (bez kabelů)
Hmotnost: 34 g
Provozní teplota: -20°C až +70°C

Certifikáty: CE, R & TTE, E-Mark

V současné době testuji všechny možnosti využití TMC dopravních informací v navigačním programu iGO 8, tudíž se můžete v nejbližších dnech těšit na podrobný článek na toto téma.

Tomula

39 komentářů

  1. Anonymous (neregistrovaný)

    Je možné TMC přijímat do Dynavixe?

  2. Tomula (neregistrovaný)

    Navigace Dynavix 7 RDS-TMC umí, ale jestli si poradí s protokolem GNS 3.0 nevím. Nejspíše ale ano, protože je to jeden z nejrozšířenějších protokolů. Pro jistotu bych se ale raději informoval u výrobce.

  3. Anonymous (neregistrovaný)

    mezi podporovanými navigacemy není tom tom. je to opravdu tak?

  4. anawarr (neregistrovaný)

    zajímavé řešení.

  5. Tomula (neregistrovaný)

    Seznam podporovaných aplikací jsem převzal z webu výrobce. Je ale možné, že si s tímto TMC přijímačem navigační přístroje TomTom také proradí. Co se ale týče navigačního softwaru TomTom 6 i 7 pro Windows Mobile, tak ty si s RDS-TMC neporadí. Můžete jedině využít speciální služby TomTomu, díky které si můžete dopravní informace do navigace stáhnout z internetu. Ta je ale prozatím pro ČR nedostupná.

  6. Anonymous (neregistrovaný)

    Jaká je cena? kde se to dá koupit? díky

  7. Sir Andrew (neregistrovaný)

    Že by ses po tom první zkusil podívat sám? Našel jsem to za 3 sekundy http://zbozi.cz/?sId=NR_CtADMo-FQ&q=Navilock+NL-322BTR

  8. Anonymous (neregistrovaný)

    ale to přece k recenzi patří ne? Cena a odkaz kde to koupil?

    Lenochod

  9. Lakva (neregistrovaný)

    Omlouvám se za možná blbý dotaz… Ale jak se u toho volí stanice, ze které se bude zpravodajství brát? Jde to nějak?

    Jinak MOC DÍKY za recenzi!!! Nebýt tohoto upozornění, vůbec bych se neodvážil doufat, že bych na svém Polarisu mohl TMC chytat

  10. Tomula (neregistrovaný)

    Stanici si zvolíš až přímo v navigačním programu, který používáš. V dalším připravovaném článku o využití TMC v iGO 8 se o tom budeš moct dozvědět více.

    Pro anonymního Lenochoda: Cena přijímače je uvedena v článku, takže stačí pořádně číst a obchod, kde si můžeš tento TMC přijímač pořídit si můžeš najít během pár vteřin třeba na Googlu. Přijímač není zapůjčen, ale je v mém osobním vlastnictví, tudíž nemůžu a ani nechci uvádět žádný obchod kvůli reklamě.

  11. Lakva (neregistrovaný)

    Tak na ten článek se už moc těším!!!
    Ještě jednou díky!

  12. Anonymous (neregistrovaný)

    Dobrý den všichni nadšenci, vůbec nechápu proč jste z tohoto zařizení tak nadšeni. Např.pro mě osobně, nepoužitelné z důvodu přítomnosti BT handsfree v autě..

  13. Lakva (neregistrovaný)

    A jako proč by to mělo být nepoužitelné? Modrozub je navrženej tak, aby mohlo pracovat současně až 8 zařízení v jednom kanálu (myslím – můžu se plést v tom počtu). Sám jsem dřív na Nokii 5500 proháněl symbianovej Tomtom 6 na externí BT GPSce a současně jsem telefonoval přes BT ucho.
    A nebyl v tom vůbec žádnej problém, hovor zněl úplně stejně jako jindy a navigace dostávala polohu a vykreslovala taky zcela normálně (teda aspoň co jsem byl schopen posoudit při řízení).

  14. krt.ecek (neregistrovaný)

    Tak to je super že něco takovýho existuje, jen mám obavy využitelnosti tmc v české republice, už se těším na ten článek jak jsi to testoval

  15. OVCA (neregistrovaný)

    No pekne, len zo vstavaným autorádiom to bude ťažšie ;)

  16. Lakva (neregistrovaný)

    Myslím že pro většinu aut to nebude problém. I vestavěné rádio se dá vyměnit… hádám že asi u všech aut, ale nejsem automechanik.
    Nicméně ve své Cordobě z 98. jsem si už rádio vytáhl abych zkontroloval typ konektoru. Mám DIN-ISO
    A napájení je zřejmě udělané tak, aby se to nacvaklo přes bužírku přímo na napájecí kabel – buď nepřerušitelný nebo jen při otočeném klíčku – jak kdo chce. A zařízení se nechá prostě schované v palubovce
    Já si to ovšem vytáhnu do pojistkové skříně – jednak proto, že mám ke konektorům kabelové svazky v opletení, takže bych to musel párat, abych se dostal nakonkrétní kabel. A to se mi nechce…
    No a taky uvidím, jestli se mi s tím telefon spojí když bude auto před barákem a já doma – podle toho to pak napíchnu přímo na baterku, nebo na klíček. Ale má to jen třídu II, takže dosah do 10 metrů a přes kastli tomu nedávám moc šancí

  17. krt.ecek (neregistrovaný)

    Já bych doporučoval vždy na spínaný, kvůli energii v baterce
    Jinak já jsem přemýšlel jak to udělat a já si tma dám prodlužovák toho co je v uatě a připojím to k němu, jednoduše demontovatelný a přenosný, kdyby blyo potřeba

  18. Lakva (neregistrovaný)

    No, autobaterka má kapacitu minimálně 40 Ah. (Žádnou slabší jsem na netu nenašel.)
    A ten Navilock má 75 mA, to znamená že baterka by ho dokázala živit minimálně 533 hodin, tedy 22 dní…
    Hm, pravda… Minimálně tam dám spínač, kdybych náááhodou dýl než tejden nikam nejel.

    Ale stejně si myslím, že mít TMC informace připravené dopředu je velká výhoda – můžu rozhodnout o řešení problémů než vyrazím. Řešit to až po cestě může být nebezpečné (při řízení…) a já fakt NESNÁŠÍM sedět před barákem v autě a čekat až se navigace spustí a chytí signál (takže to spouštím vždycky už dřív a signál mám většinou než dojdu k autu… zlatý A-GPS )

  19. krt.ecek (neregistrovaný)

    No ale nezapomeň že ta baterka nemusí být plná a v zimě ještě míň taky těch 75, představ si poruchu že by to žralo 4A (5A pojistka tak aby se to vešlo) to už tak dlouho nevydrží;) a informace tmc se nahrávají rychle co jsem četl

  20. Lakva (neregistrovaný)

    Máš bezvýhradně pravdu
    A pokud jde o rychlost a další zkušenosti, fakt se už těším na Tomulův článek

  21. krt.ecek (neregistrovaný)

    No bohužel jsem se už něco elektriky a doplňku nadělal
    Jo už se taky těším na ten článek doufám že bude brzo

  22. Anonymous (neregistrovaný)

    Měl bych ještě dva dotazy
    1) na obrázku na těle toho navilocku je vidět výstupek na boku, co to je??
    2) kdy odhadem bude popis funkce??

    Děkuji

  23. Tomula (neregistrovaný)

    Těší mě, že máte i toto téma takový zájem. Článek mám téměř napsaný, ale bohužel jsem zatím neměl příležitost vymanit se z pražských radiových frekvencí, které mají opravdu úctyhodné pokrytí a vyzkoušet jak se iGO chová, pokud při manuálním nastavení frekvence ztratí signál. Zachová stanici a přeladí pouze její frekvenci? Naladí jinou stanici? Neudělá nic? Rád bych článek vydal, až toto otestuji a prodal vám tak co nejvíce. Jenže času moc není a studium mi volno také nedá. O víkendu 6. a 7. 12. určitě budu mít cestu napříč ČR, takže článek bude nejpozději těsně po tomto víkendu. Je ale možné že se dál mimo Prahu dostanu i dříve.

    Pro Anonymní:
    1) Ten výstupek tam asi není k ničemu… Není to žádné tlačítko a nedá se s tím ani nijak pohnout. Asi jen „piha“ krásy.
    2) Na to jsem odpověděl o pár řádek výše.

  24. krt.ecek (neregistrovaný)

    Anonymní jsem byl já, nějak jsem nepostřehl že jsem byl odhlášen

    Děkuji za odpovědi, na článek se velice těším a začínám šetřit

  25. Lakva (neregistrovaný)

    No, přiznám se, že já už mám i objednáno… Přijde to dnes nebo zítra.
    Chtěl jsem si to dát k vánocům, ale čekat až na vánoce, bude pošta tak vytížená že to přijde na novej rok. A na vánoce jedem přes půl republiky k příbuzným, tak to pořádně testnu…

    Jinak jak jsem odhadl z různých fór a dalších zdrojů, iGo 8 by mělo být schopno buď začít s určenou frekvencí a pak se držet dané stanice přelaďováním (netuším ovšem, co se stane při spuštění v jiném místě, kde ta stanice už je na jiné frekv.)…
    … a nebo ladit zcela automaticky, postupně vyhledávat další a další stanice s TMC a data doplňovat do interní tabulky událostí. (netuším ale, jak dlouho se drží na jedné frekv. – může to být určitý čas, nebo to může být dokud se tam data nezačnou opakovat… Vážně nevím. Podle toho ale může různě a třeba i dost dlouho trvat, než se to všechno načte.)
    Taky by mělo jít zakázat určitou konkrétní frekvenci, aby se lidem třeba v pohraničních oblastech nesosaly data sousedního státu, ale na to už je potřeba hrabat do konfiguračních souborů.
    To všechno ovšem mám jen z různých zdrojů na netu a týká se to iGo 8. Nevím zda to opravdu platí a netuším jak je to u jiných aplikací / zařízení.

  26. krt.ecek (neregistrovaný)

    Tak ono já ještě k tomu potřebuju to auto, který přijde po novým roce, takže si počkám na výsledek zkušeností, ale jsem o tom dost přesvědčen že to pořídím

  27. Anonymous (neregistrovaný)

    tak jsem uspesne objednal… a zjistil ze jsem se prekouk ve specifikaci radia. Misto DIN konektoru mam na antene FAKRA konektor. Moc mne to pobavilo.

  28. Lakva (neregistrovaný)

    Zkus ještě rychle zavolat nebo napsat dodavateli. Určitě Ti rádi změní objednávku, zvlášť když se tím vyhnou řízení ohledně „vrácení do 14 dnů a výměna zboží“…

  29. Anonymous (neregistrovaný)

    A pokud ne, tak existují redukce, v každým obchodě s autodíly a rádii je budou mít

  30. Lakva (neregistrovaný)

    Tak… Přišlo to až v pátek (vánoce jsou už zřejmě pro poštu v plném proudu), na poštu jsem se dostal až dlouho a venku už byla tma.
    Montáž jsem nechal na dnešek. Ráno jsme byli s přítelkyní plavat, pak oběd, pak se chtěla podívat se mnou na film… No ženský, no…
    Začal jsem s tím kolem třetí a v půl čtvrté byla baterka natolik vysátá, že zmlklo rádio a už nejede ani centrál. A to běželo celkem tak 20 minut jen rádio, ten Navilock a chvilku MP-troska. Ach jo
    No, naštěstí má soused nabíječku, tak se ráno uvidí, v jakém stavu baterka je a jestli nekoupím rovnou novou… Pravda je, že už když jsem si měřil kam to napojím, tak mi baterka dávala asi 11,4 V a když jsme na to pak se sousedem koukali, tři články chtěly dolejt, z toho jeden možná už celkem dlouho.

    No, nicméně montáž bez potíží (moje rádio neumí „Phantom“ napájení přes anténu, takže jsem si protáhl kablík k pojistce vnitřních ventilátorů – ta je spouštěná při otočení klíčku. A mínus, tedy spíš zem, se beze ze stínění anténního konektoru.), spárování v pohodě, akorát iGo vzdorovalo, ale pak jsem zjistil, že se nějakým nedopatřením vypnul BT. Po zapnutí už se to chytlo na autodetekci hned, ladění mi napřed chytlo Bayern, tak jsem ho zakázal (ono to jde dokonce přímo v iGo, to jsou věci…)
    Bohužel pak chcípla ta baterka, takže už jsem ani nezjistil v čem byl problém, jestli se to příště spáruje automaticky, jak si iGo poradí když při zapnutí přijímač jednou mít nebude a pak zase jo…
    Prostě akorát vím že to jede a dál se uvidí snad zejtra…
    Ale stejně se nadále těším na Tomulův článek, protože každej detail a postřeh z provozu může bejt užitečnej!

  31. Tomula (neregistrovaný)

    Tak to je pech! Každopádně pokud bys potřeboval s něčím poradit, tak mě klidně kontaktuj přes soukromou zprávu. Rád ti tvé dotazy zodpovím.

  32. Anonymous (neregistrovaný)

    Asi je v TMC modulu zaset nějaký zlý duch, protože mi taky sežral baterku i když ležel nepřipojen na zadním sedadle
    Montáž jsme provedli do Citroenu Xantia bez problémů, pokud nepočítám špatný kontakt v pojistce na napájecím kablíku. Doporučuji oškrabat kontakty a pojistku a nastříkat nějakým Kontaktolem…
    Spárování a ladění pak je bez problémů. I v garáži mi to naladilo ČRo 1 a stáhlo správy. Používám iGO 8.
    Bohužel ta špatná baterka mi nedovolila provést další testy…

  33. Lakva (neregistrovaný)

    Tak to je fakt DOST PODEZŘELÝ!!!
    Mojí baterce naštěstí pomohla nabíječka
    i když mám pocit, že když otočím klíčkem pro zapojení elektriky, tak se v motorovém prostoru začne ozývat takový syčení nebo bzučení… divnej zvuk…
    Jenže v kabině to slyšet není a dělá to i když ten modul odpojím. Ani nevím od kdy. Taky mám pocit, jako by se čas od času baterka (a vlastně celý auto) zkratovala – několikrát jsem jí zkoušel proměřovat a při různých příležitostech jsem chytil napětí kolem 12 V a celkem rychle šlo nahoru. Přitom normálně se drželo kolem 12,7 V plus mínus setinky, podle toho, jestli jsem otočil klíčkem nebo pustil rádio nebo tak.
    Při chodu motoru na volnoběh jakoby to sem tam vynechalo, MP3ka zapojená v CL konektoru se několikrát vypnula, jako když na hrbolu ztratí na okamžik kontakt s CL zásuvkou… a pak to cestou na lyže najednou přestalo
    Já už fakt nevím

    Každopádně dneska jsem aspoň vyzkoušel, že pokud běží BT, tak se iGo s modulem spojí i když jsem ho předtím spouštěl bez toho (plánování trasy ještě doma). Prostě jsem nasedl, nastartoval, zapnul iGo, „přidrátoval“ telefon, kouknul do TMC – a v tu dobu už to sosalo data z ČRo 3.
    Takže modul (alespoň v součinnosti s HTC Polaris a iGo 8.3) je zcela bezproblémový.
    Zkoušet trasu s nějakým dopravním omezením jsem ale stále ještě nestíhal… Snad zítra.

  34. Lakva (neregistrovaný)

    Jo, Tomulo, moc díky! Ještě jednou za tu inspirativní recenzi zařízení, za nabídku pomoci, i předem za chystaný článek.

    Pokud mohu poprosit (a troufnu si říct, že asi nejen za sebe ), zkus to udělat názorné a s obrázkama…
    Totiž, člověk na netu najde recenze a popisy funkcí různých zařízení a programů, často i s videem a komentářem a tak… Ale jak přesně se za jízdy při přijetí „platného“ varování chová ten kterej program, to jsem prostě nenašel.
    Vůbec. Nikde, ani na trubce. Ani pro tak rozšířenou aplikaci jakou iGo bezesporu je…
    Dosnes nevím, jak mě systém vlastně upozorní a jestli mě to při řízení víc nerozhodí než pomůže…
    Dokonce jsem se snížil k tomu, že jsem důkladně prostudoval manuál k iGo – A co myslíte, lidi, je tam o TMC něco opravdu přínosného a zajímavého?
    To byla samozřejmě pouze řečnická otázka.

  35. Anonymous (neregistrovaný)

    Zdravim,
    zarizeni jsem si koupil teprve nedavano. krom toho ze se mi rozpadla propojka dodavana k prijimaci tak vse probehlo bez problemu, bohuzel WV nejak nedomyslel prostor za autoradiem takze je to tam dost na tesno! Samozrejme ze jsme pripojil napajeni na klicek, primo na kabel ISO konektoru radia, myslim ze to je pin 7. jelikoz zatim nemam navigaci ktera podporuje zpracovani TMC tak jsem pouze naparoval HTC 3650 (touch cruise) s prijimacem. tak to se zda byt ok. Tesil jsem se na zlepseni prijmu radia a tak, no nestacil jsem se divit! bud jsem ja nekde neco zapojil blbe ve vysokofrekvencni casti nebo se nekde neco uvolnilo, ale prijem je priserny, bezne jsem na D1 poslouchal Radiozurnal az do z prahy do Ostravy a vypadky se nekonali, radio se samo preladovalo, ted si o tom muzu nechat zdat. budu to muset cele rozebrat a prozkoumat. Dost mne to dopalilo. cekal jsem lepsi vysledky. mate nekdo podobnou zkusenost?

    Ondra

    jinak taky ondral9@nagmail.com

  36. krt.ecek (neregistrovaný)

    No tohle zařízení ale nemá zlepšovat kvalitu přijímání rádia…

  37. Lakva (neregistrovaný)

    No, se ZLEPŠENÍM signálu bych v tomto případě opravdu nepočítal! Že by to měl být zesilovač, o tom nikde nepadlo ani slovo…
    To spíš teoreticky hrozí zhoršení, ale sám jsem nic takového nepozoroval. Rádio hraje úplně stejně jako předtím.
    Teda, rachtá mi levej zadní reprák, takže jsem si nejspíš povytáhl vzadu konektor, jak jsem to montoval. Ale to je snadná pomoc
    Jinak mě fakt překvapilo kolik frekvencí ten Navilock pochytá. Zastaví se určitě 20x, než projede celé pásmo. Bydlím v KV, takže jsou tu nějaká asi 3 lokální rádia, asi 5 kanálů od někud z daleka, a tak asi 4 německé (na rádio). Jinak mám Seat Cordobu (=VW Polo) z 98 s origoš rádiem i anténou. A HTC Polaris je jiný název pro Criuse. Jinak jsem měl dneska chvíli si s tím zase hrát: Přijímač má asi zanedbatelný odběr, protože pokud zapnu jenom jeho (dal jsem si přepínač, abych to mohl zkoušet i bez klíčku v zapalování), tak se napětí na baterce nehne ani o setinku. Zlý démon, sající elektřtinu už snad odletěl jinam
    Práce s TMC v iGo8 je jednoduchá. Pokud se vyskytne dopravní kopmlikace na trase, objeví se na displeji ikonka (používám nestandartní skin, takže raději nepíšu kde, abych někoho nezmátl ).
    Klepnutím na ní se objeví první komplikace na trase (stručný popis a mapka) a dole v liště můžu rozhodnout jestli ignorovat nebo přepočítat. Takhle se projedou všechny komplikace (přitom pořád běží hlasové pokyny) a pak se zase pokračuje dál
    Prosté!
    Lze taky nastavit automatické přepočítávání (v TMC jsou ale i zanedbatelné komplikace jako stažení provozu ze 3 pruhů do 2, takže automaticky přepočítávat je asi blbina), nebo ruční rozhodnutí, případně lze TMC zcela ignorovat (pak si ale nemusím kupovat přijímač ).
    Taky se dá nastavit různé řešení podle kategorie události, ale to se už musí v konfig. souborech.

    Takže je to fakt fajn věc a jediná nepříjemnost na tom je lidskej faktor…

  38. karlic (neregistrovaný)

    Pěkná recenze, ale chtělo by to dopsat jednu podstatnou informaci. Pokud vlastníte auto s aktivní anténou, což jsou např. všechny auta Volkswagen group, tak se nemá zapojovat červený káblík. Napájení je zajištěno z antény. Já mám Octavii a fakt to funguje. Stačí zapnout radio a zapne se i Navilock TMC. Pokud v tomto případě náhodou zapojíte i červený drát, tak je potom přes TMC trvale napájena anténa a dochází k podstatnému vybíjení autobaterie, pokud auto nejede.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *