TOPlist

Microsoft předvádí svou finanční sílu, aby nalákal vývojáře na Windows Phone

Microsoft měl vždy jednu velkou výhodu oproti BlackBerry a dalším společnostem, které chtěly zaujmout pozici pro „třetí systém“ na mobilním trhu. Zmíněnou výhodou je ohromný kapitál, který Microsoft kontroluje. Server Bloomberg Businessweek napsal zajímavý článek o tom, jak se Microsoft a Nokia snaží využít tyto finance k získání více aplikací pro Windows Phone 8. Bryan Biniac, viceprezident a hlavní manažer v Nokii řekl autorům článku, že společnosti začaly intenzivně komunikovat s tvůrci aplikací  a dokonce jim daly najevo, že riskují budoucí obchody s Nokií a Microsoftem, pokud nepřipraví aplikace pro Windows Phone.

Byniak problematiku dále rozvedl: „Pokud s vámi spolupracují naši zaměstnanci, pokud s vámi spolupracuje naše společnost, pokud s vámi cestujeme, pokud využíváme vaše hotely, tak byste měli mít aplikaci v našem obchodě. Máme nějakou sílu a je načase ji předvést.“

 

Samozřejmě, Microsoft zdaleka nevyužívá pouze „výhrůžky“ k získání více aplikací. Nabízí také značné odměny pro vývojáře a společnostem stojícím za populárními aplikacemi. V posledním roce přišly některé důležité aplikace na Windows Phone, možná se tak metoda cukru a biče začíná vyplácet, nebo vývojáři reagují na stabilní třetí pozici mobilních Windows, která je také podpořena pokračujícími problémy BlackBerry. Svou roli hraje i rostoucí tržní podíl, zde je ovšem otázkou, jestli vývojáři ocení nárůst především spořivých zákazníků, jelikož růst je podložen převážně prodeji podařené a velmi levné Lumie 520.

Jinak řečeno, strategie získání aplikací silou nemusí být příliš užitečná, jelikož pokud chce Microsoft opravdu dohnat iOS a Android v nabídce aplikací, tak musí získat nové a nadějné vývojáře. Ne pouze dohánět konkureční platformy. Aby toho Microsoft dosáhl, tak bude potřebovat uživatelskou základnu a větší povědomí o značce Windows Phone. Zde je možná strategie levných telefonů ta pravá, jelikož je dostanou do rukou lidí a ty budou moci ostatním ukázat výhody mobilních Windows a nalákat možné zákazníky. 

Autor článku David Podzimek
David Podzimek

Kapitoly článku