Agentura IDC zveřejnila každoroční statistiku vyrobených smartphonů za uplynulý rok, která vychází ze zveřejněných finančních výsledků jednotlivých výrobců a také z informací od dodavatelských řetězců. I když se počátkem loňského roku očekávalo spíše stagnování celého trhu, nakonec v něm výrobci rozeslali do distribuční sítě o 10,1 procent více telefonů než v roce 2014, celkem 1,43 miliard kusů.
Výrobce | 2015 (miliony) | podíl na trhu 2015 | 2014 (miliony) | podíl na trhu 2014 | Meziroční vývoj |
Samsung | 324,8 | 22,7% | 318,2 | 24,4% | 2,1% |
Apple | 231,5 | 16,2% | 192,7 | 14,8% | 20,2% |
Huawei | 106,6 | 7,4% | 73,8 | 5,7% | 44,3% |
Lenovo | 74,0 | 5,2% | 59,4 | 4,6% | 24,5% |
Xiaomi | 70,8 | 4,9% | 57,7 | 4,4% | 22,8% |
Ostatní | 625,2 | 43,6% | 599,9 | 46,1% | 4,2% |
Celkem | 1,432,9 | 100,0% | 1,301,7 | 100,0% | 10,1% |
Lenovo + Motorola | 73,9 | 5,16% | 93,7 | 7,20% | -21,1% |
Zdroj: IDC Worldwide Quarterly Mobile Phone Tracker 2016
První místo si udržel Samsung, avšak jeho podíl mezi výrobci poklesl z 24,4 na 22,7 procent. Výrobci na dalších čtyřech místech, tedy Apple, Huawei, Lenovo a Xiaomi, naopak zaznamenali nárůst svého podílu. Nejvíce rostla společnost Huawei, která do distribuční sítě odeslala o 44,3 procent telefonů více ve srovnání s rokem 2014; k dostižení druhého Apple by ale potřebovala svoji produkci více než zdvojnásobit.
Výrobce | Q4 2014 | 2014 | Q4 2015 | 2015 |
Samsung | 19,6% | 24,7% | 20,1% | 22,2% |
Apple | 19,6% | 15,0% | 18,5% | 16,1% |
Huawei | 6,3% | 5,8% | 8,1% | 7,4% |
Lenovo + Motorola | 6,5% | 7,2% | 5,0% | 5,1% |
Xiaomi | 4,5% | 4,8% | 4,8% | 5,0% |
Ostatní | 43,5% | 42,5% | 43,5% | 44,2% |
Celkem | 100 % | 100 % | 100 % | 100 % |
Meziroční vývoj | 31,0% | 29,6% | 6,4% | 12,3% |
Zdroj: Strategy Analytics
Svoji statistiku již zveřejnila i společnost Strategy Analytics, ve srovnání s IDC se však podíly výrobců liší pouze v desetinách procent. Agentura tvrdí, že podíl druhého Apple již dosáhl svého vrcholu a pro odvrácení jeho stagnace nebo dokonce poklesu by se měla kalifornská společnost snažit prosadit se na nových trzích, například v Indii. Predikci pro rok 2016 ani jedna z agentur neuvedla.