První iPad byl představen v lednu roku 2010 a záhy se toto zařízení stalo synonymem pro tablet. V dalších letech počty prodaných iPadů rostly, o své místo na výsluní se nicméně přihlásil i Google. Trh s tablety podle posledních dat agentury IDC stále mírně roste, iPadů se však letos poprvé zřejmě prodá méně než loni.
V řeči čísel je predikce celkově prodaných tabletů v letošním roce 235,7 milionů, což je oproti loňskému roku nárůst o 7,2 procenta. Loni byl však nárůst 52,5procentní, zřejmě tak pomalu dochází k nasycení trhu. Tuto situaci pocítí i Apple, IDC předpovídá, že v letošním roce prodá o 12,7% procent iPadů méně, celkově 64,9 milionu kusů. Tabletů s Androidem se má v součtu prodat o 16% více než loni, celkem 159,5 milionů kusů; velký skok 67,3 % zaznamenají tablety s Windows, s 10,9 miliony prodanými kusy však zdaleka na druhé místo Applu pomýšlet nemohou.
IDC také přišlo s predikcí pro rok 2018, kdy má být trh rozdělen následovně – Android bude okupovat 64 % trhu (nyní má 67,7%), za ním skončí Apple s 24,5 % (nyní má 27,5%) a třetí bude Microsoft s 11,4 % (nyní má 4,6%). Celkový počet prodaných tabletů však ani v roce 2018 nemá přesáhnout 300 milionů.