Sledujte nás na YouTube

Konec firemních emailů? Facebook chystá expanzi do pracovního prostředí

Pokud máte na svém pracovišti zakázaný přístup k Facebooku, možná vás vedení přinutí jej v budoucnu používat. Facebook totiž chystá představit mutaci své sociální sítě, která bude využitelná právě v pracovním prostředí.

  

Služba si ponechá známé atributy modré sociální sítě, budete mít k dispozici svůj pracovní profil, sdílet statusy, sledovat aktivitu svých kolegů a také jim posílat touto cestou zprávy a dokumenty. Také bude jednoduché potvrzovat svou účast na schůzkách nebo firemních večírcích. Pracovní Facebook pochopitelně bude fungovat pouze v rámci společnosti a bude zcela nezávislý na svém originálu, i když propojení běžného a pracovního účtu by mělo být možné.  Nemělo by se ale stávat, že status, v němž pomlouváte vedení, pošlete na firemní Facebook.

  

Pracovní Facebook má podle svého šéfa Larse Rasmussena za sebou údajně několik let vývoje a je již nasazen v několika společnostech (včetně samotného Facebooku) pro testovací účely. V aktuální podobě funguje jako běžná sociální síť ve webovém prohlížeči a aplikacích pro iOS a Android, do budoucna je například plánována podpora pro upravování dokumentů nebo uvolnění API pro přístup aplikací třetích stran.

 

Ve vzduchu ale stále visí několik otázek, například ohledně monetizace služby nebo ohledně ochrany firemních dat. Odpovědí se snad dočkáme v následujících týdnech.

Jakub Karásek

Redaktor serveru SMARTMania.cz, příznivec mobilních technologií, konvertibilních zařízení a bezdrátového nabíjení, fanoušek tvrdé hudby a milovník rychlé jízdy v motokárách, na kole a na lyžích. Odpůrce FUPu, pomalého internetu a přerostlých tabletofonů.

12 komentářů

  1. madpavel (neregistrovaný)

    Těm už asi přeskočilo, aby firma používala facebook lol…

    • -pekr- (neregistrovaný)

      Žádné LOL, nás vedení žádá o sociální aspekty na intranetu. Ve světě MS to bude něco mezi Sharepoint a Office 365 (Groups, Delve, oneDrive for business), pak Yammer. U IBM tomu zase říkají myslím Connect. FB si jen zavčasu chce urvat kus tohoto koláče a těžit z toho, že řadě lidí je používání FB přirozené. Problém vidím s integrací na poštu, kalendáře, apod.

    • asdf (neregistrovaný)

      U nás vo firme používame tibbr, ktorý kombinuje vlastnosti facebooku a twitteru. Nikto ale poriadne nevie, ako to používať, takže všetko sa naďalej rieši cez e-mail. Na tibbr sa presunuli hlavne oznámenia marketingu a samozrejme sales sa musia pochváliť novými zákazníkmi, lebo chcú pochvalu od CEO. Technické veci sa na sociálnej sieti neriešia.

  2. teekex (neregistrovaný)

    Velke nadnarodni spolecnosti/korporace potrebuji nastroj na jednoduchou komunikaci a sdileni dat, pomerne dobre se jiz uchytil Yammer, existuji ale i dalsi. FB bude muset nejvic zapracovat na presvedcovaci taktice, aby presvedcil klienty, ze se dokaze postarat o jejich data aniz by do nich jeho boti lezly a skenovaly…

    • JP23 (neregistrovaný)

      Ano, nicmene velke nadnarodni korporace taky operuji s citlivymi daty svych nemene velkych klientu (banky, pojistovny, farmy atd.) a pouzivat takoveto 3rd party reseni neni mozne. V kontraktech jsou do detailu popsany mechanismy jak a kde je mozne skladovat informace, kdo k nim muze a nemuze mit pristup atd. Tyto spolecnosti maji uz vetsinou rozjetou vlastni verzi toho co FB planuje. Toto miri k malym/stredne velkym firmam a klientelou nizsiho vyznamu…

  3. Douglass (neregistrovaný)

    Mě Facebook příjde neskutečně vlezlej a otravnej. to věčný špiclování polohy a cpaní reklam se mi tak zhnusilo,že jsem svůj účet smazal a stejně tak i ty ostatní zbylý profily na Instagramu a Twitteru apod. Dávno to neslouží k tomu, k čemu mělo. Opravdovej kamarád zavolá sám ode sebe a pokecá osobně nebo se staví. Tím teď nemyslím ty, co se ozvou jen když něco potřebují. Žádnou sociální síť nemám a žiju taky. Telefon furt nepípá a neotravuje s bezvýznamnýma notifikacema a baterka drží mnohem dýl. Můžu jen doporučit. Sociální sítě dělají z lidí jen tupý ovce. To je můj osobní názor.

    • Stanley (neregistrovaný)

      Nejsem takový radikál, abych účet úplně mazal, ale jinak v zásadě souhlasím. Snad akorát o těch ovcích – většina lidí jsou tupý ovce i bez FB, s ním je to akorát víc vidět.

    • Thomasek (neregistrovaný)

      Musím souhlasit, sám mám sice FB, ale už ne Twitter ani nic podobného a jediný důvod proč jej mám, je kvůli škole aby byla rychlejší domluva (skupiny na FB kvůli jednotlivým předmětům jsou dobrá věc na rychlé oznámení či domluvu), jinak mi taky smysl FB už uniká. Není to to, co to bývalo.

    • jirxu (neregistrovaný)

      Vono to taky často bývá tím, že člověk dospeje:) Nikdo te to nenuti pouzivat, tak nechapu tyhle výlevy…a to s tema ovcema…ano poplácal ses po zádech jakej si ted dospelak, kdyz si zrusil vsechny soc. site kde si doted travil pul dne…protoze te ty nadnarodni korporace nutily to delat….blablabla

    • Douglass (neregistrovaný)

      To se pleteš. Nikdy jsem tam neztrávil ani hodinu v kuse. Takové fanatik sem nikdy nebyl. Nejsem nejmladší to je fakt, ale znám spousty starších co u toho sedí každou volnou chvílí. Mě stačilo se nad vším jenom zamyslet a když na mě vyskočilo okno, že mám pro Facebook cenu 3,90 USD tak to mě dorazilo. Chytrej nemusí být starej. Nikdo nikoho do ničeho nenutí. Buď to chceš používat nebo ne. Já si to zkusil a zavrhl. To je celý. Soukromí si můžeš vážit i ve 20 nebo 15 letech. Nemusí čekat až ti bude přes 30.

  4. Martin P. (neregistrovaný)

    Microsoft se svým pokusem o socialni moc díru do světa neudělal a FB hodně v očích firem je e….no prostě šašci.

    Tady ma šanci IBM, MS, Oracle, Adobe nebo jiní software giganti a hlavně se bude jednat o intranetové nikoliv internetové řešení. Velké firmy o veřejný cloud zájem nemají.

  5. smisekCZ (neregistrovaný)

    „Konec firemních emailů“ To se jistě nikdy nestane, každá rozumná firma toto odmítne.

    Nepopírám však, že jinak tuto službu budou firmy používat, ale za jiným účel, jak je zmíněno v jiných komentářích, jako altermativu např. za Yammer či LinkedIN, ale ne jako oficiální email, to je nesmysl.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *