TOPlist

Komerční banka spouští bezkontaktní platby přes telefon a novou mobilní aplikaci

MojeBanka Komerční banka

Komerční banka ve spolupráci se společnostmi Visa a Worldline minulý týden představila nový produkt MojeMobilní karta. Technologii HCE (uložení emulované platební karty v zabezpečeném prostředí vydavatele karty se vzdáleným přístupem k ní prostřednictvím smartphonu s NFC) pro bezkontaktní mobilní platby představila společnost Visa na veletrhu MWC 2015 v Barceloně. Možnost bezpečných a pohodlných plateb prostřednictvím mobilního telefonu budou moci využívat klienti Komerční banky s nainstalovanou aplikací Mobilní banka na přístrojích s operačním systémem Android verze 4.4 KitKat nebo vyšší a NFC.

Hlavní výhodou platformy HCE je, kromě bezpečnosti a jednoduchosti, i to, že funguje zcela nezávisle na mobilních operátorech. Odpadá tedy potřeba žádat u svého operátora o novou NFC SIM kartu, jako je tomu u konkurenčního řešení, nebo dokupovat jakákoli přídavná zařízení k mobilnímu telefonu.

„Jsme přesvědčeni, že bezkontaktní platby mobilním telefonem jsou dalším logickým a evolučním krokem v bezhotovostních platbách, který si čeští klienti rychle oblíbí,“ uvedl Mojmír Prokop, manažer Distribučních kanálů a Customer Intelligence Komerční banky. Jak dále doplnil: „Naše řešení je odlišné od toho, které je již na trhu dostupné. Díky implementaci platební funkce přímo v aplikaci Mobilní banka získají naši klienti možnost správy platební karty v mobilu. Můžou si například zvolit částku, od které je nutné pro platby u obchodníků mobilní kartou zadávat PIN a sami si tím zvolit svoji hranici mezi komfortem a bezpečností.“

Další předností oproti již fungujícímu systému u konkurence je skutečnost, že karta je součástí aplikace pro mobilní bankovnictví (klient tedy nemusí stahovat žádnou další aplikaci), což umožňuje rychlé a jednoduché nastavení a ovládání karty (změna PIN, nastavení změněné klávesnice pro větší bezpečnost, limity placení s a bez PIN, vibraci při platbě, design atd.). Kartu si může uživatel zobrazit na ploše telefonu pomocí tzv. widgetu. Ten složí zároveň jako jeden ze čtyř způsobů, jakými lze kartou v mobilu platit. Limity na kartě si klient bude moci nastavit stejné jako na debetní kartě. PIN pro potvrzení platby zadává držitel mobilní karty na svém mobilním zařízení.

Jak mobilní kartu získat?

Zájemce o mobilní kartu si stáhne z Google Play novou verzi aplikace Mobilní banka od Komerční banky (pokud již nemá aplikaci nainstalovanou) a v internetovém bankovnictví MojeBanka nebo na pobočce si požádá o založení produktu MojeMobilní karta. Po obdržení platební karty do mobilu následuje aktivační proces, který je intuitivní a kdokoliv jej zvládne během několika minut. Platba mobilem je založena na obdobné technologii jako platba bezkontaktní kartou, a proto je možné platit na všech existujících bezkontaktních terminálech, které v ČR tvoří již více než 70 %.

Nová verze mobilní aplikace

Komerční banka také představila novou verzi aplikace pro mobilní bankovnictví Mobilní banka, která přináší nejen nový design, ale i řadu dalších novinek. Jednou ze zásadních změn je intuitivnější ovládání, na které jsou uživatelé zvyklí podle používaného operačního systému v jejich telefonu. Vznikly tak dvě samostatné verze pro iOS a Android. Tím se zrychlilo, i zjednodušilo, zadávání běžných bankovních operací. Například u zadání platebního příkazu až o dvě třetiny.

‎KB Mobilní banka
Cena: zdarma
KB Mobilní banka
Cena: zdarma

Důležitou novinkou z pohledu klientů je přehled o zůstatku na účtu, který si klient může nastavit na úvodní stránku telefonu (lišta, widget) s možností jeho jednoduchého zakódování. Nově se všechny produkty zobrazují na jedné obrazovce. Doplněna je správa trvalých příkazů a inkas, načtení plateb z QR kódu, také přehled neprovedených plateb a možnost zadávat SEPA platby a platební příkazy v rámci ČR v režimu Expres. Součástí je i přehled a administrace platebních karet – nastavení limitů, povolení a blokace plateb na internetu, změna telefonního čísla ke kartě.

MojeBanka Komerční banka

Výhodné je i zobrazení produktů dceřiných společností – stavebního spoření od Modré pyramidy a životního pojištění od Komerční pojišťovny. Prostřednictvím aplikace je možné sjednat schůzku s bankovním poradcem. Stačí si vybrat vhodný termín a schůzku jednoduše uložit. Schůzku klient uvidí ve svém kalendáři.

U klientů, kteří již aplikaci Mobilní banka používají, dojde k automatické přeinstalaci na novou aplikaci. Klienti se budou moci přihlásit se svým původním heslem. Veškeré nastavení, které měl klient v původní aplikaci, bude zachováno i v nové verzi. V případě jakýchkoli nejasností nebo dotazů doporučujeme klientům obrátit se na informační linku nebo svého osobního bankéře.

Autor článku Jiří Hrma
Jiří Hrma
Zakladatel a šéfredaktor SMARTmania.cz, fanoušek moderních technologií a chytré domácnosti, cestovatel, milovník elektronické hudby a vyznavač extrémních sportů.

Kapitoly článku