Sledujte nás na YouTube

Jak programovat pro Windows Phone na Windows 8 Consumer Preview?

Stáhli jste si Windows 8 Consumer Preview a máte problém s vývojářskými nástroji pro tvorbu Windows Phone aplikací? Tento článek vám poradí, jak je vyřešit.

Není to ani týden od chvíle, kdy společnost Microsoft vydala testovací verzi operačního systému Windows 8. Dnes se nebudeme věnovat systému samotnému, ale podíváme se na problémy, které tento systém přinesl pro vývojáře mobilních aplikací na platformě Windows Phone.

Zároveň upozorňujeme, že Windows 8 Consumer Preview je testovací verzí a nemusí správně fungovat. Tuto verzi proto instalujte pouze na vlastní nebezpečí.

Pokud budete tento systém instalovat na svůj počítač, tak možná budete mít to štěstí, že váš systém půjde „aktualizovat“. Tím pádem vám zůstanou nainstalované aplikace a s vývojem pro Windows Phone nebudete mít téměř žádný problém. Nebude vám fungovat jen emulátor – jak odstranit tento problém najdete na konci tohoto článku.

 

Větší problémy vás však potkají u čisté instalace systému. Když nainstalujete SDK pro Windows Phone, tak na konci zjistíte, že se nepodařilo nainstalovat XNA Game Studio. Když poté spustíte Visual Studio a zkusíte provést build nějaké aplikace, tak se to nepodaří a uvidíte chybovou hlášku: The target „GetCopyToOutputDirectoryContentProjectItems“ does not exist in the project. A to i v případě, že vytváříte aplikaci pro Silverlight!

Jak problém odstranit?

Není to tak těžké a zvládne to každý – nainstalujte si aplikaci zvanou Games for Windows – LIVE Redistributable, kterou najdete ke stažení na této adrese. Poté znovu proveďte instalaci Windows Phone SDK 7.1 (můžete se pokusit udělat jen opravu přes správu aplikací). Tentokrát by měla instalace proběhnout včetně XNA Game Studia.

Nefunkční emulátor

I když už můžete v klidu programovat a vytvářet aplikace, pro testování by vám fungovalo jen zařízení s Windows Phone. Emulátor totiž spustit nepůjde. Nejen, že by velká část programátorů neměla jak otestovat své aplikace, ale zároveň by nešly udělat screenshoty potřebné pro odeslání aplikace na Marketplace. Přesto opravit tuto chybu je ještě jednodušší než předchozí problém s XNA Game Studiem. Najděte si samotný emulátor na disku (výchozí umístění je C:\Program Files\Microsoft SDKs\Windows Phone\v7.1\Tools\XDE Launcher\XdeLauncher.exe) a na soubor XdeLauncher klikněte pravým tlačítkem myši. Ve vlastnostech poté nastavte kompatibilitu na systém Windows 7 a je hotovo.

 

Tento způsob jsem několikrát vyzkoušel a vždy mi pomohl. Snad pomůže i vám. Přesto se jedná o hloupé chyby na straně Microsoftu a můžeme jen doufat, že budou odstraněny v další verzi SDK, které by mělo být k dispozici během měsíce března.

Zdroj

Tomáš Kápl

10 komentářů

  1. Není pravda, že emulátor funguje po nastavení modu kompatibility, tedy u 32b Windows 8 to funguje, ale pokud se pokusíte pustit emulátor u 64b Windows v režimu kompatibility, dočkáte se BSOD. U 64b Windows 8 CP dosud neexistuje žádný způsob, jak testovat aplikace v emulátoru.

  2. Alamaster (neregistrovaný)

    Přesně jak píše Necroman, na 64bit Windows dostanete příležitost prohlédnout si novou modrou smrt – vylepšenou o smajlíka :D

    Jediná možnost jak testovat aplikace na Win8-64 co jsem se dočetl je připojit reálné zařízení a testovat na něm.

  3. K jaké verzi Visual Studia se to vztahuje? Už někdo umí vyvíjet WP7 aplikace na Visual Studiu 11 beta?

  4. Jsou to informace k VS2010. Na VS11 beta nejde nijak vyvijet pro Windows Phone.

  5. Díky Martine za informace a rychlé reakce zde v diskuzi. Máš naprostou pravdu. Bohužel jsem opomněl zmínit, že vše jsem testoval na 32bitových verzích. Co se týče vývoje pod Visual Studiem 11, tak pořád doufám v to nové SDK, že přinese něco nového a nejen možnost programování „omezených“ aplikací pro Tango.

  6. Alamaster (neregistrovaný)

    Když si nainstalujete na Win8 Windows Phone SDK 7.1, tak se Vám nainstaluje Visual Studio Windows Phone Express. V něm jde vyvíjet aplikace. Takže pokud nemáte VS2010, tak můžete zdarma a legálně používat toto.

    Jinak já se spíš modlím za nový emulátor, protože debugovat aplikaci na mé Lumii je sice fajn, ale přecijen je to zdlouhavější, než použití emulátoru…

  7. steelspace (neregistrovaný)

    Bohužel, problém má být vyřešen v rámci měsíců. Je to samozřejmě problém, protože by tam už mělo být SDK pro Apollo.

  8. Jan Chalupa (neregistrovaný)

    Dobrý večer, po několika denní snaze zprovoznit SDK v 64bit verzi, jsem počítač reinstaloval na 32bit verzi. Dále jsem postupoval podle návodu výše, a přesto mi emulátor nefunguje. Nevíte, čím by to mohlo být? Je to pro mne důležité, děkuju.

  9. Ravenheart (neregistrovaný)

    Po instalaci noveho SDK 7.1.1 ( [odkaz] ) vypada, ze emulator opet funguje, a to i na x64 verzi :)

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *