Sledujte nás na YouTube

iTunes má problémy, nelze platit kartami. Mohou za to hackeři?

Od včerejšího večera se na sociálních sítích objevují reakce uživatelů, kteří upozorňují na problémy s placením při nákupu ve virtuálním obchodě iTunes společnosti Apple. Původně to vypadalo, že se jedná pouze o problém v České republice, platit však nemohou ani uživatelé v dalších zemích. Potíže s odmítáním karty hlásí uživatelé na Slovensku, v Polsku, Německu, ale i Velké Británii, Francii, Mexiku nebo Kanadě.

Ještě včera nákupy v iTunes bez problémů fungovaly, dnes už je moje Visa karta odmítána,“ stěžuje si na Twitteru jeden z uživatelů. U jiných obchodníků přitom kartou lze bez problémů platit. Vylučuje se také, že by šlo o problém jedné konkrétní banky, postižena je zřejmě většina majitelů karet MasterCard a Visa (Classis, Electron, Plus, Platinum, Gold…). Apple tuto situaci zatím nijak nekomentoval. Já jsem nákup v iTunes nyní zkoušel skrze svoji Visa kartu od mBank a také jsem nepochodil. O své zkušenosti se můžete podělit v diskuzi a jakmile se nám podaří získat další informace, do bleskovky je doplníme.

Mohou za to hackeři?

Aktualizováno v 17:00: Jak informoval server Jablickar.cz, za nemožností platit kartami zřejmě může hackerský útok. Neznámé skupině se prý podařilo dostat na účty blíže nespecifikovaného počtu uživatelů, kterým stihli utratit předplacený kredit nebo nakoupit aplikace/hudbu prostřednictvím provázaných PayPal účtů. Apple z tohoto důvodu zřejmě v tichosti zablokoval další bankovní pohyby, aby nedošlo k dalšímu zneužití. To by vysvětlovalo nefunkčnost platebních karet při nákupu v iTunes od včerejšího večera. Jablečný gigant doposud nevydal žádné oficiální prohlášení; pouze tiskový mluvčí k celé situaci kráce poznamenal, že Apple v současné době provádí opatření, která mají vést k ochraně dat a zabránit případnému zneužití.

Jiří Hrma

Zakladatel a šéfredaktor SMARTmania.cz, fanoušek moderních technologií a chytrých zařízení, milovník elektronické hudby a vyznavač extrémních sportů. Máte zájem o spolupráci? Ozvěte se na redakce@smartmania.cz.

6 komentářů

  1. vacan (neregistrovaný)

    Díky za info. Už jsem chtěl volat do banky, co se děje…

  2. uni (neregistrovaný)

    Také děkuji za varování, že chyba nemusí být na přijímači.

  3. vacan (neregistrovaný)

    Tak dle jablíčkáře to vypadá, že by to mohlo mít spojitost s hackerským útokem, který vybílil některým uživatelům jejich kredity v app store :(

  4. David Kulhánek (neregistrovaný)

    Problém se u mě vyskytl cca před 3 dny. Může to být stále tím?

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *