Sledujte nás na YouTube

iOS stále dominuje mobilní reklamě, Android zaznamenal mírný pokles

Zařízení s Androidem se sice prodá výrazně více než s iOS, ale pokud jde o zobrazování reklamy, pak je Apple stále ve vedení. Znamená to, že uživatele iPhonu, iPadu a iPodu Touch jsou aktivnější, alespoň pokud jde o přístup k internetu. 

 

Podle mobilní reklamní platformy Adfonic se za třetí kvartál letošního roku na iOS zobrazilo 63 procent mobilních reklam na celém světě, což je růst z minulého čtvrtletí o tři procenta. Zatímco iOS rostlo, Android se propadl o šest procent a je s 32 % prakticky na polovině toho co iOS. Další v pořadí je BlackBerry se třemi procenty a Windows Phone s 0,9 %. 

Pokud se podíváme na jednotlivé výrobce, zde vede Apple se svými 63 % a je následován Samsungem s 20 procenty. Dohromady tak tvoří 83 procent světového zobrazení reklamy na mobilních zařízeních. Zbývajících 17 % připadá na ostatní výrobce jako jsou HTC, LG, Sony a Nokia. Když oddělíme tablety od chytrých telefonů, jasně jim dominuje iPad a tablety samotné tvoří 28 % reklamního provozu.

  

Mezi zařízeními je stále nejaktivnější iPhone s 35 %, následován iPadem s 21 %. Ostatní zařízení značně zaostávají, ale zde je dobré si všimnou, že společnost Adfonic uvádí iPhone bez ohledu na generaci, ale například řadu Galaxy S rozděluje podle modelů, odstup iOS zařízení by pak nebyl tak výrazný.

David Podzimek

10 komentářů

  1. Aaron (neregistrovaný)

    Nejuspesnejsi je Java s +14% a v zavesu WP s +13% :-D

  2. Tom (neregistrovaný)

    Nutno dodat, že se jedná o statistiky pouze jednoho reklamního systému – firmy Adfonic . Ta dodává své SDK pouze na iOS a Android (a ještě již neaktuální J2ME). Vlastní implementace vývojáři na jiné platformy je ojedinělá a vyjmečná. Navíc na různých platformách může být developery použit a oblíben jiný systém. Podobné statistiky jsou fajn pokud se jedná o statistiku zařízení či výrobců v rámci jedné platformy, ale jako statisktika platforem je to k ničemu, v podstatě to říká že vývojáři iOS si Adfonic oblíbili více než vývojáři Androidu. Je to jako bychom vzali statistiku konkurenčního Adduplex, a tvrdily že mobilní reklamu ovládl WindowsPhone.

    • David Podzimek (neregistrovaný)

      Zde bych viděl rozdíl v tom, že AdDuplex se zabývá pouze reklamou v aplikacích. Oproti tomu Adfonic se specializuje i na reklamu pro mobilní weby, které nejsou vázané na platformu, ale na přístupy uživatelů. Tím víceméně spravuje reklamu pro mobilní zařízení i přes další subjekty, proto je její zásah výrazně vyšší.

  3. flek (neregistrovaný)

    „Zařízení s Androidem se sice prodá výrazně více než s iOS, ale pokud jde o zobrazování reklamy, pak je Apple stále ve vedení“

    Z toho vyplývá, že většina zdejších MS lovers se pletla. Reklamosystémem, jak tu nazývají Android, je tedy iOS.

    Děkuji za článek, alespoň jsem objevil další blud, co tu šíří komunita WP fanatiků :)

    • MrViki (neregistrovaný)

      Osobně si tedy myslím, že ti fanatici ani tak nemají na mysli zobrazování reklamy, jako těžbu dat z emailů pro reklamní účely atd. A tam je Android stále na špici. A to píší jako majitel Note 3.

    • flek (neregistrovaný)

      Kontextová reklama mi tolik nevadí, alespoň mi zobrazuje relevantní reklamu a ne nějakou náhodně vygenerovanou. Daleko horší je, že Microsoft je na špici v kooperaci s NSA a předávání emailů dle přání NSA…To je daleko horší…

    • mceza (neregistrovaný)

      Nedělal bych si iluze, že jen MS vesele předává vše, co má NSA. Podle mě toto dělají úplně všichni a všichni v maximální možné míře…

    • borix (neregistrovaný)

      Nechápu, proč poslední dobou má stále více lidí komplexy z WP? Tak nějak si pamatuju, že dříve to bylo z iPhonů – spousta lidí je nemohla rozdejchat, pak z androidů.. Je hezké, že každý úspěšný systém si poctivě buduje své stádo fanatických zastánců i tupě kritizujících odpůrců.

  4. Jirka (neregistrovaný)

    Apple nezklamal, zas je v necem prvni. Jenom cekam kdy zacnou fanatici vychvalovat tenhle jablecny reklamosystem.

  5. Samone (neregistrovaný)

    Co z toho vyplývá? Že Android má účinější nástroje pro blokování reklamy? Jinak to totiž nedává smysl…

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *