Sledujte nás na YouTube

Internetové srovnávače: Pomoc lidem, nebo marketingový nástroj? Vyplatí se je použít?

Zatímco před lety byla myšlenka o nakupování přes internet zhruba stejně nereálná, jako že k nám přiletí kosmická loď plná zelených mužíčků, dnes už se do kamenných obchodů skoro ani neobtěžujeme chodit. Každý druhý Čech pořizuje zboží přes e-shopy a třetina lidí používá také internetové srovnávače. Porovnat si ale můžete nejen cenu bot, prutů na ryby a sluchátek, ale také třeba mobilních tarifů. Jak to funguje, jaká to má úskalí a vyplatí se to?

usetreno.cz PR clanek

Internetové srovnávače rozdělily lidi na dva bojové tábory. Členové prvního jsou ti spokojení, kteří díky srovnání ušetřili nějakou tu kačku. V tom druhém naopak najdete ty, kteří srovnávačům nevěří a hlásají, jak je to všechno jeden velký podvod. Všichni společně se hádají v diskuzích pod články i v komentářích na sociálních sítích a rozhodně si neberou servítky. Kdybyste jim dali do rukou mačety a nechali je střetnout se v reálu, byla by z toho pravděpodobně pořádně krvavá bitva. Na čí straně je ale pravda? Vyplatí se použít srovnávač, pokud hledáte například levné tarify?

Jak to celé funguje?

Zadat údaje a zjistit, jestli na trhu existuje produkt, který je výhodnější než váš stávající, zabere jen pár minut. Nemusíte obcházet pobočky, zdlouhavě brouzdat na stránkách jednotlivých operátorů a nic složitě zařizovat. To jsou asi největší výhody srovnávačů. Přijde vám to jen jako reklama a máte pocit, že vás všichni tahají za nos? Zkuste si to představit na něčem jiném. Dejme tomu, že by někdo vymyslel stránku, kde byste si mohli srovnat zboží ze všech supermarketů. Na jednom místě byste viděli, kolik stojí maso v Albertu, Bille, Tescu i Kauflandu. Nemuseli byste do jednotlivých obchodů jezdit a porovnávat ceny z letáků, ale přesto by se vám nestalo, že koupíte něco dráž, než musíte. No nebyla by to bomba? Ušetřili byste čas i peníze.

Vyberte si tarif jako v supermarketu

Teď se vraťme zpátky. Máte sjednaný například neomezený O2 tarif, ale podle údajů z vyúčtování víte, že se vám vůbec nevyplatí, protože tolik nevoláte ani nepíšete SMS. Chcete se tedy podívat po něčem výhodnějším. První možností je projít stránky jednotlivých operátorů. Nejdříve prozkoumáte nabídku T-Mobile tarifů, poté se podíváte na Vodafone tarify a nakonec si ještě porovnáte nabídku virtuálních operátorů, kterých je na trhu přibližně stovka. Nebo zvolíte druhou možnost a své požadavky prostě jen vyplníte v kalkulačce srovnávače a ta vyplivne nabídky, které odpovídají vašim požadavkům. Je to vlastně úplně stejné jako v příkladu se supermarkety.

Když to tedy shrneme, i přesto, že mají srovnávače nějaké ty mouchy, pokud hledáte nejvýhodnější mobilní tarif, jsou asi jediným prostředkem, který vám může nabídnout kompletní a srovnání cen a podmínek produktů. Rychle a jednoduše. A nemáte tím co ztratit.

PR článek