TOPlist

Mezi novými fotografiemi a klipy budeme zobrazovat reklamu, oznamuje Instagram

Aktualizováno 4. října, 06:30

Na začátku září jsme vás informovali o tom, že Instagram zřejmě na začátku příštího roku začne zobrazovat reklamy. Netrvalo to ani měsíc a autoři dnes na svém blogu oznámili, že Instagram začne velice brzy ve výpisu fotografií od uživatelů, které sledujete, zobrazovat také reklamní fotografie a video od firem, které si zaplatili reklamu.


Ilustrační obrázek

Zobrazování reklamních příspěvků se zatím bude týkat pouze uživatelů v USA, ale dá se očekávat, že postupně se bude rozšiřovat do dalších zemí. Instagram ujišťuje, že reklamní obsah bude ve vysoké kvalitě, nic to ale nemění na tom, že uživatele tyto zprávy zřejmě budou obtěžovat a doufejme, že se ve výpisu fotografií a videí budou zobrazovat v rozumném množství.

Původní text: Instagram čekají další změny, příští rok začne zobrazovat reklamy

Instagram oznámil, že dosáhl 150 milionů aktivních uživatelů. Od nákupu Facebookem v minulém roce tak získal 100 milionů nových uživatelů, z toho posledních dvacet milionů během letních měsíců. Při této příležitosti poskytla Emily White, vedoucí obchodních operací v Instagramu, rozhovor pro server Wall Street Journal, ve kterém odhalila plány na prodej reklam již v příštím roce. Facebook již dříve proklamoval, že Instagram do budoucna bude sloužit jako zdroj příjmů, ale poslední rozhovor je prvním jasným potvrzením, že populární služba bude zobrazovat reklamu.

Zatím není známo přesné datum, kdy se uživatelům reklamy objeví. V současnosti se zkoumají možnosti a společnost kontaktovala všechny větší firmy, které na Instagramu působí. Konkrétně jsou jmenované značky jako Ford, Coca-Cola a Williams-Sonoma. Zároveň došlo k rozšíření počtu zaměstnanců na padesát, z toho se čtyři nově starají o vztahy se značkami, které na službě působí. Není ani jasné, jak bude reklama vypadat. Pravděpodobně půjde prvně o zvýhodnění ve funkci „objevování“ a ve vyhledávání. Zadavatelé mají údajně zájem i o linkování fotografií produktů na jejich webové stránky. Instragram chce být do budoucna výdělečný, ale v současné době není pod žádným tlakem, aby se přidání reklamy uspěchalo.

Autor článku Michal Javůrek
Michal Javůrek
Nadšenec do mobilních technologií, vášnivý fotograf, cyklista a sběratel starých telefonů. Pokud zrovna nesedím u počítače, najdete mě v přírodě s fotoaparátem přes rameno, nebo v sedle na kole.

Kapitoly článku