Sledujte nás na YouTube

Indický trh s chytrými telefony v prvním čtvrtletí: 90 procent trhu ovládá Android

Data o indickém trhu dodala analytická společnost IDC. Ukazují, že trh v Indii rostl za první čtvrtletí meziročně o 24 %. Dominantním operačním systémem byl Android, který si utrhl celých 90 % trhu. Vzhledem k slabší kupní síle populace mluvíme u Androidu převážně v telefonech nižší cenové kategorie. Samsung je nadále nejdominantnější značkou na indickém trhu s chytrými telefony. Jak v počtu prodaných telefonů, tak v objemu příjmů. Největší rival Apple vypadl z prvních pěti největších výrobců za první kvartál, ale podařilo se mu zůstat v první pětce, pokud posoudíme hodnotu prodaných zařízení, díky vyšší ziskovosti společnosti. Apple v posledních měsících rostl díky slevám a zvýšené reklamní aktivitě. Přesto si nezískal větší zájem zákazníků. V Indii byl vždy okrajový hráč, vzhledem k vyšší ceně zařízení a slabšímu rozšíření mezi populací.

 
Poslední produkty indických výrobců: Karbonn Titanuim S5 a Micromaxx A116 Canvas HD

Naopak se daří lokálním hráčům, hlavně společnostem Micromax a Karbonn, které drží druhé a třetí místo v počtu prodaných zařízení. Micromax měl tržní podíl necelých 19 % a Karbonn okolo 11 % za první kvartál. Pokud porovnáme hodnotu prodaných zařízení, měl Micromax 9 %, což je více než Nokia, Sony a Apple. Karbonn skončil na šestém místě se čtyřmi procenty. Nokia obsadila čtvrtou příčku v počtu prodaných zařízení a třetí pokud jde o jejich hodnotu. Podle IDC je hlavním tahounem řada telefonů Lumia. Dříve populární BlackBerry zažívá stagnaci s tím, že je možný drobný propad, ale informace nejsou přesné.


Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>