Sledujte nás na YouTube

I mistr tesař se utne: Apple se v nové reklamě dopustil vtipné chyby. Odhalíte ji bez nápovědy?

Je sobota, Vánoce klepou na dveře, proč si tedy nepřečíst v záplavě seriózních novinek něco vtipného na odlehčení. Chyby ve filmech a reklamách jsou již léta předmětem zkoumání a zábavy pro velkou skupinu lidí, na YouTube se dají najít jejich různé kompilace. V reklamních sděleních se pak dají chyby dělit na celkem nevinné a na téměř podvodné a zavádějící. Například koncem minulého roku se Nokia v reklamě chlubila perfektní stabilizační technologií u telefonu Lumia 920; následně se ale ukázalo, že rádoby ukázkové snímky nebyly pořízeny telefonem z ruky během jízdy na kole, jak bylo v reklamě naznačeno, nýbrž profesionální kamerou z jedoucí dodávky. Nokia se později za svou chybu omluvila.

Původní reklama od Applu, všimněte si, že hlavní postava drží iPhone celou dobu vertikálně

Applu, který obvykle v reklamách dbá na sebemenší detail, se ale nedávno povedl taky slušný husarský kousek. V reklamě s názvem „Nepochopen“ s diváky sdílí téměř dojemný příběh teenagera, který po celou dobu vánoční návštěvy u rodiny jen civí do displeje iPhonu, aby nakonec ale všem vytřel zrak ohromujícím sestřihem rodinného videa. To by bylo všechno roztomilé, pokud by klučina celou dobu v reklamě nedržel telefon na výšku, což je nejčastější amatérská chyba při natáčení videa na chytrých telefonech obecně. Výsledné video, které rodině v reklamě promítá přes AirPlay na televizní obrazovce je již orientováno normálně na šířku. Skupina vtipálků již stihla udělat na tuto reklamu parodii, kde názorně předvádí jak by výsledek jeho práce vypadal ve skutečnosti.

Parodie reklamy: Jak by ve skutečnosti vypadalo takto natočené video

Ruslan Botsyurko

Lékař, fotograf, redaktor, DJ, webdesigner, nevyléčitelný perfekcionista a bezmezný nadšenec do všech možných technologií, který od malička běhá po světě se šroubovákem (no dobrá, nyní spíše se skalpelem :)) a snaží se přijít na to, jak věci kolem fungují.

12 komentářů

  1. d (neregistrovaný)

    To bola hned prva vec ktoru som si vsimol ked som to pred tyzdnom videl …

  2. lister0 (neregistrovaný)

    Sorry, ale je to blbost. v kterem zaberu vidite, ze by tim telefonem natacel. vsechny sceny jsou jen o tom, ze ma telefon skloneny nebo jej svevolne drzi, treba pri tom objimani, ale nikdy netoci, to by vypadalo jinak, nezdá se vám? Neni to spis o zom, ze tam toho kluka ukazuji jak neco dela s iphonem – striha? Na konci jim to uz jen ukaze. Nijak se nechci zastavat applu, reklama je nudná, ale tohle je jen vykonstruovana „senzace“.

    • fero (neregistrovaný)

      Taky mě napadlo spíše že to střihá

    • maxxz (neregistrovaný)

      Těžko to v průběhu jen stříhá, když tam je pohled na to, jak na něj letí čepice, což znamená, že u toho co stříhá i natáčí. To jen tak mimochodem, jinak mě by to ani nenapadlo to řešit, je to reklama, je jasné, že bude vykonstruovaná .

    • mceza (neregistrovaný)

      Třeba na něj hodil čepici víckrát :D

    • lister0 (neregistrovaný)

      Maxxz: ten argument beru, mate pravdu, ten zaber jsem si neuvedomil, ale na druhou stranu je to sestrihane a i video natocene v portrait modu se da softwarove otocit. Vzdyt to tusim umi i youtube :)

    • Tak otočit se dá a bude sice pak krásně přes celou obrazovku, ale divákům asi bude slušně bolet za krkem než to dokoukají :)

  3. mceza (neregistrovaný)

    Stříh nestřih – radši se té rodině budu během svátků věnovat osobně, než abych je celou dobu ignoroval a pak jim ukazoval, jak jsem je natáčel…

    Už takhle sedíme po hospodách a všichni koukáme do ajfounů a jiných cihel…

  4. Marek (neregistrovaný)

    Ani raz pocaz zaciatku videa, kedy akoze natáca nedrzi telefon nalezato aj ked cele video také je.

  5. ... (neregistrovaný)

    Koho zaujíma že reklama na Lumiu 920 bola natočená profesionálnou kamerou ??? Ide o príncíp že tá stabilizácia aj funguje ako má ale s tým iPhonom by to nedokázal ani Chuck Noris :-D

  6. Tomáš (neregistrovaný)

    Ahoj, chci vám říct že tam máte chybu je tam: parodie relamy místo reklamy

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *