Sledujte nás na YouTube

Hvězda iPhonů pomalu vyhasíná. Chystá se Apple zazářit ve virtuální realitě?

Apple je nejhodnotnější značkou světa a v roce 2014 prý měl dokonce dvakrát více hotovosti na účtech než americká vláda. Úspěch nakousnutého jablka stojí především na iPhonech, jejich prodeje však v meziročním srovnání stagnovaly, a tak se firma i přes obrovský finanční úspěch snaží najít další zlatý důl.

Apple_headquarters

Server BusinessInsider si vzal k srdci odkaz Steva Jobse, a spojil si body, které ukazují, že dalším velkým hitem by mohla být virtuální realita, ze které by Apple chtěl vytěžit co nejvíce. Z čeho tato domněnka vyplývá?

Společnost se sídlem v Coupertinu nedávno začala prodávat soupravu podobnou Google Cardboard. Říká jí View-Master a je z lepších materiálů, než je karton. Kromě toho nabírá další odborníky z oboru a lidé z Applu nyní poměrně často navštěvují Stanfordovu univerzitu a její laboratoř pro virtuální realitu. S vývojem mají také pomoci 4 koupené start-upy, které jsou svým zaměřením blízko právě této oblasti.

apple_viewmaster

Kolují také zvěsti, že nový iPhone 7 dostane modul fotoaparátu se dvěma čočkami a sensory, díky nimž bude použitelný právě v počítačovém prostředí. A v neposlední řadě, Apple si přihlásil několik patentů, o jejichž praktickém využití si prozatím můžeme pouze vytvářet domněnky. Pro CEO společnosti, Tima Cooka, je virtuální realita také zajímavá, a tak se jejímu vývoji nebrání.

screen shot 2016-02-05 at 2.15.39 pm

Kvalita jablečných produktů se řadí ke špičce a veškeré technologie jsou dobře promyšleny, odladěny a implementovány. Pokud se tedy Apple opravdu pustí do virtuální reality, máme se rozhodně na co těšit.

David Preiss

Student vysoké školy žijící v Praze. Rád zkouší nové věci a neustále šilhá po novém telefonu, i když ho nepotřebuje. Fanoušek Elona Muska a jeho projektů, především pak vozů Tesla. Rád běhá, plave a odpočívá na gauči.

24 komentářů

  1. Ach jo proč musí článek začínat tolika nepřesnostmi podněcujícími k potvrzení doměnky o neodbornosti a nedostatečné profesionalitě?

    Apple není jedna z nejhodnotnějších značek světa – Apple je s velkým přehledem nejhodnotnější značkou světa.
    Pokud jste tím narážel na hodnotu firmy – tak Apple je i nejhodnotnejsi firmou světa – Alphabet byl první jediný den.

    Prodeje iPhonu neklesající – oni rostli a výsledky za nový kvartál nikdo nezná když ten kvartál je v půlce.

    Co se VR týče bude jistě zajímavá, jsem zvědav, ale současné produkty nemají smysl. V budoucnu se rád podívám, ale čekám zcela jiné řešení než ty současná.

    • David Preiss

      Dobrý večer, děkuji za (jedinou) podnětnou reakci pod článkem. K Vašemu druhému, osobně laděnému komentáři, který již žádnou konstruktivní kritiku neobsahuje, se, pokud dovolíte, vyjadřovat nebudu.

      Co se týče Vašich připomínek:
      – Ohledně formulace nejhodnotnější značky/firmy máte pravdu, byla zvolena nešťastně a již jsem ji upravil.
      – Co se týče klesání prodejů iPhonů – uznávám, že neklesají v pravém slova smyslu, prodeje dokonce rostly, nicméně pomalejším tempem. Někteří redaktoři tento výsledek označují slovem stagnace. „Pokles“ prodejů jsem zamýšlel v kontextu, že nerostou tak rychle, jak se očekávalo. I přes to, že se za 1. kvartál roku 2016 prodalo nejvíce iPhonů v historii, pro analytiky to bylo zklamání a v tomto kvartále očekává Tim Cook propad prodejů. Nicméně formulaci také upravím.

      Zdá se, že jste se stal názorovým vůdcem této diskuse a ostatní čtenáři si pouze hodili kamenem, protože jste hodil první :) Každopádně se omlouvám za nepřesné formulace a v dalších článcích se jim budu vyhýbat, aby nedošlo k dalšímu pobouření. Děkuji Vám za čas, který jste komentářům věnoval.

      S pozdravem a přáním pohodového dne

      David Preiss

      • Johny (neregistrovaný)

        „Zdá se, že jste se stal názorovým vůdcem této diskuse a ostatní čtenáři si pouze hodili kamenem, protože jste hodil první“ Uf…

      • Hm – tak to jsem už opravdu nečekal. Nicméně jsem rád za reakci – možná zas nebude tak zle.
        Prvně ten druhý názor – myslím, že dnes by zvláště pro studenta VŠ neměl být problém zjistit si informace – oni by měli být podkladem pro článek. V poslední době, je tu řada takových článků, které minimálně hodně matou a fakta jsou v nich značně – řekněme – podána v jiném kontextu. Opravdu netvrdím, že jste je psal sám – určitě i jiní autoři.
        Proto to přirovnání k Blesku.
        Za druhé, žádným názorovým vůdcem se stát nehodlám a myslím, že drtivé většině, jsou mé názory ,,jedno,,
        Jde o to, že dění kolem MS a Apple a jejich produkty mě zajímá, proto ty články čtu, ale už mě nebaví po každém takovém článku, začít si ověřovat fakta zda tomu tak opravdu je, nebo ještě hůře už během čtení, žasnout nad tím jak to někdo může publikovat jako seriózní článek. – to se netýkalo zrovna tohoto článku.

        Myslím že už jen přepisování článků od jinud je dosti špatný koloběh a že většina čtenářů, by uvítala opravdu osobní přístup.
        To, že pak vyjdou i články dost často plné ,,senzací,, naprosto zřejmně nafouknutých do absurdních rozměrů, kde autor předvídá pravý opak toho co je a chytá se každé spekulace jen aby vytvořil ještě větší ,,kachnu,, mě opravdu mrzí a nejde na to nereagovat.

        Asi by bylo dobré méně článků – kvalitně připravených s ověřenými fakty.
        Pak zde nebudou takové komentáře na účet redakce.

        Taky přeji pěkný den a více těch lepších článků ;)

      • Tomáš (neregistrovaný)

        Překvapuje mě, ze když někdo napíše článek s špatnými informacemi, neumí být sebekritický, ale místo toho přirovnává čtenáře k házejícím kamením na jeho osobu. Směšné?!

      • David Preiss

        Dobrý den i Vám, Tomáši, díky za komentář.

        Jen se zeptám, co pro Vás znamená být sebekritický? Chybu jsem uznal, mylné informace opravil, přidal svůj úhel pohledu, aby čtenář lépe pochopil, jak jsem formulace myslel, i když jsem je napsal nesprávně, a zdá se mi, že kritika článku se strhla až po prvním komentáři, který však alespoň poukazoval na chyby a nepřesnosti, takže bylo od čeho se odrazit. Ostatní čtenáři, bohužel, jen kopli, ale nic, na čem bych mohl zapracovat, nepřidali, pokud nepočítám osobní urážky :) A na to reagovat nejde, není ani na čem stavět, co vysvětlovat, takže takové komentáře pro nás, bohužel, postrádají smysl a jsou zbytečné.

        Jelikož i v sebekritice mám nejspíše mezery, můžete Vaši ideu sebekritiky více rozvést?

        Děkuji,
        zdraví
        DP

      • adam (neregistrovaný)

        Nevěděl jsem, že mám „názorového vůdce“ a „házím kamenem“. Hm…velice konstruktivní reakce…

      • lerion (neregistrovaný)

        „zdá se mi, že kritika článku se strhla až po prvním komentáři“

        Ale to tak byva, ze nejaky kriticky komentar je prvni. Zda se mi, jako kdyby tu byl AIKON obvinovan z toho, ze tu provokuje nejake rebelie. Proste se jenom ozval s tim, co je evidentni a deje se to tu uz dlouho.

        Clanky na Smartmanii jsou casto neobjektivni, bulvarni, nepresne a hloupe. Cekal bych trochu lepsi zamereni nez jen slepe opisovani cizich clanku a prinaseni senzacnich informaci bez jakehokoli prinosu.

        Ja vim, ze takova je doba, ale prave proto uz na SM chodim minimalne. Z velmi zajimaveho a odborne zamereneho webu se v prubehu let stal naprosto obycejny web s neprilis kvalitnim obsahem. Mrzi mne to, mel jsem to tu rad.

    • marek (neregistrovaný)

      názorovy vůdce = nejhlasitejsi troll?

  2. Zvládnul jsem přečíst první dvě věty, dál už jsem to raději neriskoval :(

  3. Ad (neregistrovaný)

    Redakce by se měla na ty výsledky podívat pořádně jeden 1 den nevrovná se celý rok. Odbornost 😁

  4. adam (neregistrovaný)

    Možná by mel autor více běhat, plavat a odpočívat na gauči, než psát hlouposti.

  5. Mr. Arakin (neregistrovaný)

    Tak tohle je opravdu stupidni clanek.

  6. Teď jsem si četl ten popis autora – jak může člověk co splodí takovej článek studovat vysokou školu? Člověk co si není schopen ani zjistit příslušné informace?
    Začínám mít pocit, že Smartmania klesla pod úroveň Blesku.
    To opravdu chcete vydávat články plné lží a polopravd, nebo se jen snažíte ovlivnit čtenáře jak se o to dnes drtivá většina médií snaží?
    http://youtu.be/UDPJ2RmpeIc

  7. Pistelak (neregistrovaný)

    Hvězda iphonů nikdy nevyšla, je to jen další módní výstřelek. Asi jako céčka. Ale máte pravdu, každý vekslák ma iphone.

  8. adam (neregistrovaný)

    Tak jsem dočetl další reakce autora a opravdu nemá význam reagovat. Napíše nesmysl, tedy nezvládne interpretovat přejaté údaje, udělá z toho Blesk a poté, co je na to upozorněn, tak namísto prosté reakce „sorry, opraveno“, z nás udělá idioty a cítí potřebu to dlouze obhajovat.
    Nový design stránek, nová úroveň článků. Ach jo.
    Ps – pane studente, nereagujte, prosím, na můj příspěvěk nebo na vás pošlu svého názorového vůdce, svého guru, Boha, Aikona. Tak to zde totiž chodí, správně jste to odhalil.
    A nyní jdu házet kameny po autorech jiných článků. Děkuji za pozornost.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *