TOPlist

Huawei na vzestupu. Loni prodalo 108 milionů smartphonů, tržby převýšily 20 miliard dolarů

Společnost Huawei v rámci tiskové konference na veletrhu CES v Las Vegas oznámila své obchodní výsledky, které jsou pro celý brand více než uspokojivé. Tržby čínského giganta v loňském roce převýšily hranici 20 miliard dolarů a zaznamenaly také téměř sedmdesátiprocentní meziroční nárůst. Celkově v roce 2015 společnost dodala 108 milionů smartphonů, o 44 % více než v roce 2014, stala se tak největším čínským a světově 3. největším výrobcem smartphonů.

Jednička v Číně, trojka celosvětově

Díky 108 milionům dodaných kusů v uplynulém roce si Huawei upevnilo svou pozici mezi třemi největšími výrobci smartphonů, co se tržního podílu týče. Na čínském trhu si společnost od března 2015 držela vedoucí pozici. V západní Evropě dosáhl výborných výsledků podíl Huawei na trhu vlajkových modelů (smartphony v rozmezí 400 – 500 eur), mezi nejúspěšnějšími třemi výrobci se umístila ve Španělsku, Itálii, Belgii, Švýcarsku, Portugalsku a v několika dalších zemích.

Huawei se loni také dařilo zvyšovat povědomí o značce, zde jsou některé z úspěchů:

  • 88. místo seznamu TOP 100 světových značek, sestavovaném společností Interbrand (v roce 2014 byla Huawei na 94. místě).
  • 70. nejhodnotnější světová značka podle seznamu BrandZ 100.
  • podle reportu světově uznávané výzkumné instituce IPSOS skončila společnost na 1. místě v růstu povědomí o značce (nárůst z 65 % v roce 2014 na 75 % v roce 2015).
  • povědomí o značce meziročně výrazně vzrostlo v evropských zemích: Portugalsko (87 %), Itálie (82 %), Španělsko (79 %), Česká republika (75%), Nizozemsko (73 %), Německo (68 %).
  • vzhledem k nárůstu povědomí o značce na klíčových světových trzích, narostlo Huawei Net Promoter Score (NPS) na 47, což společnost řadí celosvětově na třetí místo.

Oceněny byly také některé modely:

  • světové dodávky modelu P8 dosáhly 4,5 milionu kusů a smartphone získal řadu ocenění po celém světě, jako „Best Recommendation Award“ severoevropského Ljud & Bild, „White Gold Award“ Dánského Tech-Test; ocenění EISA za „Best consumer smartphone 2015“.
  • v roce 2015 bylo dodáno více než 7 milionů kusů modelu Mate 7, který byl oceněn jako „BEST of IFA 2014“ a obdržel ocenění od Android Authority, GSM Arena a Tom’s Guide.
  • dodávky Mate S dosáhly 800 000 kusů během prvních čtyř měsíců od uvedení na trh, zařízení získalo 9 celosvětových ocenění včetně „BEST of IFA 2015“ od Gobal Technology Media GIGA a AndroidPIT.
  • Huawei Nexus 6P, vyrobený ve spolupráci se společností Google, zaznamenal velký úspěch v Severní Americe, kde byl v Google store vyprodán během prvního měsíce po uvedení. 

Společnost díky výrazným investicím založila po celém světě 16 výzkumných zařízení. Například v Číně, Německu, Švédsku, Rusku nebo Indii. V roce 2014 společnost investovala 14,2 % ročních příjmů do R&D a zabezpečila si 76 687 patentů, z nichž 18 000 se vztahuje k Huawei zařízením. Společnost inovace následně aplikuje do nejnovějších zařízení. Například během posledních tří let investovala 98 milionů dolarů do výzkumného týmu ve Francii, aby vyvinul kvalitnější fotočip pro nový model Mate 8 (cena a dostupnost v ČR).

Autor článku Jiří Hrma
Jiří Hrma
Zakladatel a šéfredaktor SMARTmania.cz, fanoušek moderních technologií a chytré domácnosti, cestovatel, milovník elektronické hudby a vyznavač extrémních sportů.

Kapitoly článku